کد خبر: ۱۱۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
دفاع تمام قد یک نماینده از دولت روحانی؛

آقای جهانگیری؛ ایده های خود را در کشور اجرایی کنید و مردم را نجات دهید/ما جامعه را بیمار روانی کردیم!

نماینده کازرون در جلسه شورای اداری استان گفت: اگر ما درست حرکت می‌کردیم تحریم در کار نبود گناه را نباید گردن تحریم بیندازیم،گردن خودمان بیندازیم.
به گزارش شیرازه، حسین رضا زاده نماینده کازرون در مجلس که به تازگی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان فارس انتخاب شده است در شورای اداری استان فارس که باحضور معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شده بود، بر لزوم اتحاد و همدلی بین مسئولین برای پیشرفت همه جانبه اشاره کرد و گفت: اسلامیت و جمهوریت دو رکن اساسی این  نظام هستند. که اسلامیت جایگاه ولایت فقیه است و جمهوریت جایگاه ریاست جمهوری و مجلس و شورای خبرگان وشوراهای شهر و روستاست.

دفاع تمام قد یک نماینده از دولت روحانی/آقای جهانگیری؛ ایده های خود را در کشور اجرایی کنید و مردم را نجات دهید/ما جامعه را بیمار روانی کردیم!وی با طرح این سئوال که آیا تضعیف جایگاه ولایت در جمهوری اسلامی صحیح است بیان داشت: قطعا پاسخ منفی است پس  چطور به خود اجازه می‌دهیم جایگاه ریاست جمهوری را به عنوان یکی از ارکان نظام با دست خود تضعیف کنیم. نظام ما بدون اسلامیت معنا ندارد بدون جمهوریت هم معنا ندارد. مگر امام نفرمود تضعیف دولت تضعیف نظام است.

وی تاکید داشت دولت و نظام را نمی‌شود از هم تفکیک کرد، حوادث اخیر در کشور تلنگر خوبی بود و این جدایی ناپذیری را نشان داد.

رضا زاده گفت: کسانی که تصور می کنند با تضعیف دولت می‌توانند آن را از صحنه خارج کنند، اشتباه می کنند.


وی با بیان اینکه برخی در تریبون‌های رسمی که دارند مرتب از ضعف‌های دولت می‌گویند اظهار داشت: من اینجا به نیابت از ملت دارم از دولت دفاع می کنم. دنبال تملق نیستم نه عضو فراکسیون اصولگرا هستم نه اصلاح طلب ها، مستقل هستم. امیدوارم برداشت خوبی از این حرفها بشود.

نماینده کازرون گفت: مردم به ما تریبون ندادند که منتخب خود مردم را تضعیف کنیم. تریبون متعلق به پدر ما نیست متعلق به نظام است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مردم را ناامید کرده ایم تصریح کرد: نتیجه کار ما بود که مردم ناامید شدند، امید به جامعه ندادیم. جامعه را بیمار روانی کردیم. باید یک مقداری به خود بیاییم.

رضا زاده گفت: اگر این افرادی که دولت را تخریب می کنند دشمن بودند میگرفتیم شان، یک کاریش می کردیم، اما از بدنه نظام هستند.

وی افزود: کسانی که در بدنه نظام دولت را تخریب می‌کنند، وجدان دارند؟ آیا این دولت یک کار مثبت نکرده که یکبار هم از دولت تعریف کنند. هرکسی را تشویق کنیم حرکت می کند خب یک بار هم از دولت خوب بگوییم.

این نماینده مجلس گفت: آیا تخریبها علیه دولت همنوایی با دشمن نیست؟ وقتی یک قسمت از نظام یک قسمت دیگر را تخریب می‌کند آیا این ذهنیت ایجاد نمی‌شود که در کشور دو حاکمیت وجود دارد؟ در صورتی که نظام جمهوری اسلامی یک  حاکمیت بیشتر نیست کسانی که دوست دارند کشور دوحاکمیتی شود همان کسانی هستند که ضد این نظام هستند.

وی اضافه کرد: به عنوان کسی که عضوی از بسیجیان بودم و از خانواده شهدا هستم و برای آرمان ها هزینه داده ام از دوستان دلسوز خواهش دارم نقد منصفانه را با تخریب مغرضانه انجام ندهند. با ایجاد اتحاد بین همه نگذاریم شکاف بین مسئولین و مردم ایجاد شود.

رضا زاده گفت: این همه مشکلات را به تحریم ها ربط می دهیم  خب تحریم ها از کجا آمد؟ تحریم ها نتیجه ضعف مدیریت ما بود که به وجود آمد.اگر ما درست حرکت می‌کردیم تحریم در کار نبود گناه را نباید گردن تحریم بیندازیم،گردن خودمان بیندازیم.

وی ببیان داشت: دولت تدبیر و امید حرکت جالبی کرد و اجازه نداد تحریمها ادامه یابد، سرعت تحریم‌ها را کند کرد.

رضا زاده خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ما و مردم حامی شما هستیم. با شجاعت تمام ایده ها و نظرات خود را در کشور اجرایی کنید و مردم را نجات دهید.

او اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برآمده از قلب مردم است نمایندگان ملت لحظه ای شما را تنها نخواهند گذاشت.

کازرون رتبه اول در تصادفات جاده ای استان فارس
رئیس مجمع نمایندگان فارس در بخش اول سخنانش نیز، به مشکلات فارس اشاره کرد و گفت:همانطور که امروز مشاهده کردید دریاچه بختگان وضعیت بدی دارد. تالاب ارژن فارس و دریاچه پریشان هم که بزرگترین دریاچه آب شیرین خاورمیانه است، متاسفانه همه خشک شده اند، در حالی که امکان احیای آن ها وجود دارد.

رضازاده با اشاره به اینکه عمده درآمد مردم درفارس از طریق کشاورزی است تصریح کرد: اما خشکسالی کشاورزان ما را فلج کرده و آسیب های اقتصادی زیادی به آن ها وارد شده است.انتظار داریم از این لحاظ نگاه ویژه ای به استان فارس داشته باشید.

وی با گلایه مندی ابراز داشت: ما علائمی دیدیم که نشان می‌دهد امیدی به سال آینده نیست که اقدام خوبی در این خصوص انجام شود. به عنوتن مثال سد نرگسی شهرستان کازرون برای احیای دریاچه پریشان بسیار موثر است واز پروژه های مهم کشور محسوب میشود  که می تواند جنوب کشور را از خشکسالی نجات دهد.

رضا زاده گفت: اما این پروژه بیش از ۱۲ سال است که در دست اجراست و تاکنون حدود ۵۰ تا  ۶۰ درصد بیشتر پیشرفت نداشته است برای سال جدید هم حدود ۵ میلیارد بودجه برای این پروژه در نظر گرفتند. با این بودجه که اندازه احداث یک آپارتمان در تهران هم نیست، فقط  می توان نگهبان خوبی برای آن جاگذاشت.

وی ابراز داشت: به اعتقاد بنده و حتی  خیلی از کارشناسان اگر این سد به بهره برداری برسد ضمن اینکه دریاچه پریشان را احیا می‌کند، هکتارها زمین کشاورزی هم زیر آب میرود و تاثیر زیادی بر رونق اقتصادی استان دارد.

رضازاده با بیان اینکه صنعت در استان فارس خیلی رشد نداشته اذعان داشت: فارس پهناور و پرجمعیت است و چهارمین استان کشور محسوب میشود بنابراین نیاز است در بخش صنعت نگاه ویژه به آن داشته باشید.

وی اشاره ای هم به وضعیت نامطلوب راه های استان داشت و گفت: وضعیت راه ها هم در فارس خیلی خراب است. کشورما در جهان از لحاظ حوادث جاده ای در رتبه‌های اول است، استان فارس در کشور از این لحاظ رتبه های اول را دارد و در استان فارس شهر من کازرون اول است و هر سال بیش از یک زلزله استان فارس تلفات جاده ای میدهد که باید برای ان فکری کرد.
نظرات بینندگان