کد خبر: ۱۱۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶

برگزاری کارگاه طراحی پوستر پرچم شهروندی در شیراز

همزمان با آغاز دهه فجر کارگاه طراحی پوستر پرچم شهروندی در شیراز برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، سید عباس آتش زمزم با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ شهروندی از دستور کارهای اصلی این سازمان است گفت: یکی از راه های مؤثر برای انتقال مفاهیم فرهنگ شهروندی بهره گیری از هنر است که در این موضوع شیراز به عنوان شهری که خواستگاه هنر و ادب است از توانمندی بالایی برخوردار است.

وی حضور هنرمندان خوش ذوق و جوانان هنرمند را از ظرفیت های مهم شیراز در موضوع هنر معرفی کرد و گفت: از این رو این سازمان در تلاش است تا با مشارکت این هنرمندان زمینه بکارگیری هنر برای انتقال مفاهیم فرهنگ شهروندی را فراهم کند.

سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بهره مندی از توان هنرمندان بومی و هنرمندان متخصص در انتقال مفاهیم فاخر را از برنامه های شهرداری معرفی کرد و گفت: از این رو اولین کارگاه طراحی پوستر پرچم شهروندی با حضور بیش از 40 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری و با شعار «شهر زیبا، شهروند مسئول» دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: عنوان این برنامه که پرچم شهروندی قرار گرفته است، با الهام گیری از رنگ های پرچم ملی کشور عزیزمان، مفاهیم فضای سبز، ترافیک- ایمنی و آتش نشانی مشخص شده و در این کارگاه هنرمندان مفاهیم مرتبط با محورهای پرچم شهروندانی را در قالب طرح هایی مفهومی ارائه خواهند کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در پایان این کارگاه آثار ارائه شده توسط اساتید برجسته ی رشته ارتباط تصویری داوری و ارزیابی خواهند شد گفت: آثار طراحی شده توسط هنرمندان در طرح پرچم شهروندی به صورت نمایشگاهی جهت بازدید شهروندان به نمایش درمی آید.

آتش زمزم با بیان اینکه این برنامه در فرهنگسرای هنر شیراز واقع در بوستان بعثت دربلوار بعثت برگزار خواهد شد از عموم علاقمندان برای بازدید از این کارگاه دو روزه دعوت کرد
گفتنی است این برنامه با همکاری موسسه آموزش عالی آپادانا برگزار خواهد شد
نظرات بینندگان