کد خبر: ۱۱۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
علی رغم دیدار کمیته تعامل شورای عالی اصلاحات با رئیس جمهور:

اعلام شکست مذاکرات آشتی اصلاح طلبان با حسن روحانی

اخبار اختلاف میان اصلاح طلبان و اعتدالیون هر روز بیشتر از گذشته در حال انتشار است. اصلاح طلبان از همان روزهای اول دولت دوم روحانی، سرناسازگاری با اعتدالیون را گذاشته اند.
به گزارش شیرازه، اصلاح طلبان تا چند هفته قبل عامل اصلی اختلاف میان اصلاح طلبان و اعتدالیون را حلقه ای نزدیک به رئیس جمهور معرفی می کردند که در راس آن نوبخت و واعظی قرار داشتند.

این در حالیست که طی چند روز اخیر مستقیما به خود حسن روحانی حمله می کنند و حتی خواستار موضع گیری خاتمی علیه رئیس دولت تدبیر و امید شده اند.

با این وجود از چندی قبل برای کاهش تنش میان دولت و اصلاح طلبان، گروه ای با عنوان تعامل با رئیس جمهور از طرف شورای عالی اصلاحات شکل گرفت که اینک پس از دیدار با حسن روحانی زمزمه شکست این مذاکرات نیز مطرح شده است.

در رابطه تعامل دولت و اصلاح‌طلبان، عضو کمیته تعامل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با ایلنا تاکیدکرد: کمیته تعامل در نخستین فعالیت خود با آقای روحانی دیدار کرد اما پس از آن دیدار و با توجه به برخی مسائل همانند چرخش آقای روحانی به سمت اصولگرایان، آن کمیته نتوانست به مذاکرات و تعامل خود ادامه دهد.
گرامی‌مقدم در پاسخ به این سوال که آیا پس از دیدار کمیته تعامل با حسن روحانی، دیداری میان طرفین صورت گرفته است، ابراز داشت: هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده است. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان و شورای عالی در دیدار قبلی پیشقدم شدند، دولت باید تقاضای دیدار و ادامه تعامل را داشته باشد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه حمایت اصلاح‌طلبان به معنای سکوت و نقد نکردن دولت نیست، یادآور ‌شد: اصلاح‌طلبان بر حمایت از دولت تاکید دارند اما برای این مساله، به تعامل بیشتر و برداشتن گام‌های موثرتر نیاز است و لازم است که آقای روحانی و بدنه دولت تعامل و ارتباطات بیشتری با اصلاح‌طلبان و شورای‌ عالی همانند دوران انتخابات داشته باشند چراکه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی موجب حمایت بخش بزرگی از جامعه از ایشان می‌شود.

همچنین، یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ارتباط با سطح تعامل دولت و اصلاح‌طلبان به «آرمان» گفت: ایجاد کمیته‌ای برای تعامل دولت و اصلاح‌طلبان نوعی جدایی بین این دو مجموعه تاثیرگذار را القا می‌کند، زیرا دولت بدون حمایت اصلاح‌طلبان نمی‌توانست دستاوردی داشته باشد. جلال جلالی‌زاده ادامه داد: دولت باید از مدیران اصلاح‌طلب در کابینه به نحو احسن استفاده و دیدگاه مجموعه اصلاح‌طلبان را اعمال می‌کرد اما با توجه به انتخاب رئیس دفتر رئیس‌جمهور، فاصله فعلی بین اصلاح‌طلبان و دولت ایجاد شد.

جلال جلالی‌زاده تاکید کرد: با برخی رفتارها در ماه‌های اخیر شاهد انتقاداتی از سوی مجموعه اصلاح‌طلبان نسبت به دولت هستیم. گویا روحانی چندان علاقه‌ای به شور با اصلاح‌طلبان ندارد. در واقع برخی شبهات باعث شده برخی این‌گونه بیندیشند که روحانی تمایلی به گفت‌وگو با اصلاح‌طلبان ندارد. در‌نتیجه اصلاح‌طلبان اگر بدون چراغ سبز روحانی و تلاش رئیس‌جمهور در جهت استفاده از نیرو‌های اصلاح‌طلب اقدام کنند، نتیجه معکوسی مشاهده خواهند کرد.
 جهان نیوز
نظرات بینندگان