کد خبر: ۱۱۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
وزیر صنعت معدن تجارت در مراسم بهره بردای شرکت فولاد نی ریز مطرح کرد؛

ایران رتبه نخست جهان را در زمینه تولید فولاد به خود اختصاص داده است

وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران در سال ۹۵ رتبه نخست جهان را در زمینه تولید فولاد به خود اختصاص داده است، گفت: در۹ماهه اول نخست امسال نیز با ۲۲.۵درصد رشد همچنان رتبه نخست در زمینه تولید فولاد در اختیار کشورمان است.

به گزارش شیرازه،  محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن تجارت در مراسم بهره‌برداری از کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز گفت: فولاد نی‌ریز چهارمین مجتمع در حوزه فولاد کشور و آهن اسفنجی بوده که در دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر معدن، صنعت و تجارت با بیان اینکه پیگیری‌های لازم و به موقع جهت بهره‌برداری از چنین طرح‌هایی همچنان ادامه دارد، افزود: تا پایان سال۹۶ مجتمع سبزوار نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایران در سال ۹۵ رتبه نخست جهان را در زمینه تولید فولاد به خود اختصاص داده است، بیان کرد: در۹ماهه اول نخست امسال نیز با ۲۲.۵درصد رشد همچنان رتبه نخست در زمینه تولید فولاد در اختیار کشورمان است.

شریعتمداری با بیان اینکه مهمترین ویژگی موفقیت‌های اخیر دولت در حوزه فولاد روش مشارکتی بوده، که امروز شاهد بهره‌برداری از فولاد نی‌ریز به همین روش هستیم، گفت: ۶۵درصد سرمایه‌گذاری در این شرکت را سازمان سرمایه‌گذاری غدیر و ۳۵درصد آن را نیز شرکت هیدرو انجام داده است.

وی گفت: برای ادامه چنین فعالیت‌هایی نیازمند منابع هستیم که متاسفانه براساس تصمیم‌گیری ‌ها اولویت منابع از دسترس خارج شده است، در صورتیکه طبق قانون۷۰درصد فروش شرکت‌های توسعه‌ای متعلق به خود آن‌هاست که این درصد تا الان نزدیک به صفر بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در ۵ماهه گذشته تلاش‌های جدیدی در حوزه معادن انجام شده که مهمترین آن تشکیل شورای معادن استان‌ها است.

شریعتمداری با اشاره به لزوم جلوگیری از خام فروشی گفت: تشکیل کارگروه‌های ویژه صادرات در حوزه تجارت از دیگر اقداماتی است که باعث رشد حوزه فولاد کشور شده است.

وی افزود: تاکنون تمامی مجتمع‌های ما تولید پایینی داشته‌اند که برای اولین‌بار در کشور می‌خواهیم شاهد تولید ۱۰میلیون تنی فولاد در کناره سواحل دریای عمان و منطقه آزاد چابهار باشیم.

واژه ما می توانیم؛ نباید به شعار انتخاباتی تبدیل  شود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز با اشاره به ایام دهه فجر اظهار داشت: توانستیم از بسیاری وابستگی‌ها نجات پیدا کنیم.

وی افزود: قطعاً نقاط ضعفی هم وجود دارد که دلیل آن این بوده ما مدیران نتوانستیم آنگونه که شایسته مردم و انقلاب است عمل کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه همه ما به دنبال آن هستیم که از لحاظ اقتصادی و توسعه‌ایی بتوانیم به جایگاهی برسیم که در شأن مردم شریف ایران باشد، گفت: ملت ایران تأثیر بسیاری در تمدن بشری داشته‌اند که هیچکس نمی‌تواند این بزرگی و جایگاه را نادیده بگیرد.

وی با اشاره به شعار ما می‌توانیم، عنوان کرد: این جمله در عمل باید ثابت شود نه تنها در حد یک شعار انتخاباتی باشد برای خارج کردن رقیب از میدان، که قطعاً ما می‌توانیم با تکیه بر دانش جوانان ایرانی کارهای بزرگی را در جهان انجام دهیم.

جهانگیری افتتاح کارخانه رینگ اسپرت و فولاد نی‌ریز را مصداق بارز این شعار عنوان کرد و گفت: کارآفرین واقعی کسی است که بدنبال رانت بازی نباشد.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران می‌تواند کانون اصلی توسعه صنعتی در منطقه خاورمیانه باشد، افزود: متأسفانه کسانی هستند که چوب لای چرخ کارآفرینان می‌گذارند و مانع از پیشرفت آن‌ها می‌شوند چنین افرادی در حق مردم و کشور ظلم بزرگی می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به آمار بیکاری در کشور، گفت: فضای کشور را ناامن و جوانان را مایوس نکنید و بگذارید کارآفرینان کارخودشان را انجام دهند تا باعث توسعه کشور و اشتغال‌زایی شود.


معاون رییس جمهور خطاب دولت آمریکا عنوان داشت: آنها گاها حرفهایی گنده تر از دهانشان به ملت ایران می زنند؛ شما بیجا کردید که بخواهید جلوی ملت ایران را بگیرید، ایران فعالیت های خود را به گونه ای طرح ریزی کرده است که در چار چوب قوانین بین المللی باشد.

وی با اشاره به اینکه ما میتوانیم  سالانه صد هزار دلار سرمایه جذب کنیم افزود: اگر کسی بخواهد در منطقه نقطه ای را برای سرمایه گذاری کند قطعا ایران خواهد بود؛ با اتحاد و همدلی میتوان مسیر توسعه را سریعتر طی کرد این رمز پیشرفت خواهد بود.

وی در پایان گفت: ما نباید رقیب بخش خصوصی شویم، نمیشود هم داور بود هم رقیب، کسی که به میدان رقابت وارد می شود باید از داوری و حاکمیت اطمینان خاطر داشته باشد.


منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: تجارت ، فارس ، معدن
نظرات بینندگان