کد خبر: ۱۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
شهردار شیراز:

دولت سهم خود را برای احداث خط یک قطار شهری شیراز پرداخت کند

شهردار شیراز در دیدار با معاون اول رییس جمهور خواستار پرداخت معوقات سهم دولت در خصوص احداث خط یک قطار شهری شد.
دولت سهم خود را برای احداث خط یک قطار شهری شیراز پرداخت کند
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز با اظهار اینکه شهرداری سهم خود را برای احداث خط یک قطار شهری شیراز پرداخت کرده است، گفت: دولت تاکنون سهم خود را برای احداث خط یک قطار شهری پرداخت نکرده است؛ با توجه به اینکه در ماه های انتهایی سال هستیم در دیدار با معاون اول رئیس جمهور خواستار دستور ویژه وی برای پرداخت معوقات سهم دولت در خط یک قطار شهری شیراز و اختصاص اعتبار برای ساماندهی بافت تاریخی کلانشهرهایی نظیر شیراز شدیم.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه هم اکنون در بافت های تاریخی سه نهاد شهرداری، میراث فرهنگی و وزارت مسکن تحت عنوان شرکت های عمران و بهسازی اقداماتی را انجام می دهند، اعلام کرد: این اقدامات جزیره ای از یک سو منجر به آسیب رسیدن به بافت و از سوی دیگر منجر به سردرگمی شهروندان در بین این سه مجموعه می شود.

وی با اظهار اینکه تعیین تکلیف مدیریت بافت های تاریخی را از معاون رئیس جمهور تقاضا کردم و مورد استقبال او قرار گرفت، افزود: قرار شد که این موضوع از طریق وزارت کشور پیگیری شود.

شهردار شیراز با اشاره به وجود اماکن تاریخی و فرهنگی متعدد در شیراز، گفت: هزینه ورودی این مجموعه ها به حساب خزانه وارد می شود و امکان استفاده از این درآمد برای توسعه این اماکن تاریخی و فرهنگی وجود ندارد.

اسکندرپور پیشنهاد خود را مبنی بر اداره اماکن تاریخی و فرهنگی به صورت هیئت امنایی به جهانگیری ارائه داده است؛ وی علت این پیشنهاد را استفاده از درآمدهای حاصل از بلیت فروشی و غیره با نظر این هیئت امنا در راستای سرعت بخشیدن به توسعه اماکن تاریخی و فرهنگی عنوان کرد.
نظرات بینندگان