کد خبر: ۱۱۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶

مهار آتش‌سوزی در کارخانه کاغذ صفاشهر

عملیات اطفاء حریق در کارخانه کاغذ صفاشهر ساعت 23:15 شب گذشته با تلاش نیروهای آتش‌نشان و امدادی به پایان رسید.

به گزارش شیرازه، بعد از ظهر دیروز کارخانه کاغذ صفاشهر دچار حریق گسترده شد.

به گفته شاهدان، این آتش‌سوزی حدود ساعت 14 با شعله‌ور شدن بخش‌هایی از مواد اولیه و نخاله‌های انبار شده در کنار این کارخانه روی داد.

شدت وزش باد باعث گسترش شعله‌های آتش به تمام ضایعات کاغذ انبار شده و حتی بخش‌هایی از کارخانه شد. شدت آتش سبب شکسته شدن بسیاری از شیشه‌های کارخانه شد.



پس از وقوع حادثه 21 نیروی آتش‌نشان در قالب ۵ تیم از صفاشهر، قادرآباد، بوانات، مزایجان و سورمق و با 10 ماشین آتش‌نشانی برای مهار آتش اقدام کردند. همچنین تیم‌های امدادی از هلال‌احمر و سپاه پاسداران خرم‌بید در عملیات اطفاء حریق حضور داشتند.

در این عملیات لودرهای شهرداری صفاشهر و راهداری خرم‌بید با خاکریزی بر روی ضایعات آتش گرفته در مهار آتش کمک‌رسانی کردند.



با تلاش نیروهای امدادی هلال‌احمر تمام کارگران کارخانه به محل امن منتقل شدند، همچنین نیروهای آتش‌نشان با وجود دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در داخل کارخانه، مانع از گسترش آتش در کارخانه شدند.

تعداد مصدومان این حادثه 38 نفر اعلام شد که 16 نفر در بیمارستان صفاشهر بستری و 22 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند. این مصدومین از کارگران کارخانه و نیروی‌های کمک‌رسانی در عملیات بودند و علت بیشتر مصدومیت‌ها گازگرفتگی بر اثر دود ناشی از آتش بود.



سرانجام عملیات مهار و اطفاء این آتش سوزی گسترده در ساعت 23:15 شب گذشته با تلاش نیروهای امدادی و شورای مدیریت بحران شهرستان خرم‌بید به پایان رسید.

علت این آتش‌سوزی که خسارت اولیه آن ۴ میلیارد تومان برآورد شده است، در حال بررسی است.

گفتنی است کارخانه کاغذ ستاره فارس از سال 93 با ظرفیت تولید 750 تن کاغذ و ایجاد اشتغال برای 65 نفر در صفاشهر شروع به کار کرد و دارای حدود 400 سهامدار است. این کارخانه از 2 سال پیش به مدت دو سال به پیمانکار واگذار شد.

منبع: بام فارس

پایان پیام/
برچسب ها: خرمبید ، فارس ، اتش
نظرات بینندگان