کد خبر: ۱۱۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان فارس:

مهمترین معروف ،حفظ نظام است

نهمین جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نی ریز مطرح شد؛ مهمترین معروف ،حفظ نظام است که همه دستگاه ها در این خصوص باید با هم متحد شوند و به حقوق مردم احترام گذارند تا از بروز فتنه جلوگیری به عمل آید.

به گزارش شیرازه،   نهمین جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نی ریز در سال 96 با حضور سلیمان مهدوی دبیر ستاد  امربه معروف و نهی از منکر استان فارس در دفتر امام جمعه محترم نی ریز برگزار گردید.

مهدوی در ابتدای این جلسه با اشاره به اصل 8 قانون اساسی که امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه آحاد مردم می داندوطبق ماده 20قانون حمایت از آمران ،ترکیب و شرح وظایف هر یک از اعضای ستاد را برشمرد و بیان داشت: که هدف ستاد دو چیز است اول ایجاد گفتمان عمومی فریضتین در جامعه و دوم تذکر لسانی همگانی و در این خصوص اولین حرف را محبت می زند.


دبیر ستاد  امربه معروف و نهی از منکر استان فارس با استناد به نمودار تشکیلاتی ستاد ،تاکید کرد: شورای معاونین ستاد که متشکل از معاونت فرهنگی،معاونت مدیریت منابع،معاونت نظامی و قضایی،مردم بر دولت و دولت بر مردم می باشد، در شهرستان تشکیل و تقویت گردد.

سلیمان مهدوی افزود: در امر و نهی باید قانون را کمک نماییم ؛هر چند قانون عین عدالت نیست ،لیکن نظم عمومی را اعمال می نماید و این، نیاز جامعه است.


دبیر ستاد امربه معروف استان فارس، نی ریز را بهترین شهرستان استان فارس در اجرای برنامه های امربه معروف دانسته و پیگیری تشکیل جلسات ستاد شهرستان را خوب ارزیابی و اشاره کرد: باید استقلال ستاد را در شهرستان نی ریز رقم بزنیم و یک ساختمان برای ستاد مشخص گردیده و تابلو مناسب نصب شود تا  مردم بدانند جهت پیگیری امور مربوط به فریضتین، به کجا مراجعه نمایند.

شایان ذکر است: در ادامه ی این بحث، مصوب گردید که اعضای ستادِ شهرستانِ نی ریز، ظرف 3 ماه آینده مکان مربوطه را محیا و تجهیز نمایند.


مهدوی همچنین خاطر نشان شد: مهمترین معروف ،حفظ نظام است که همه دستگاه ها در این خصوص باید با هم متحد شوند و به حقوق مردم احترام گذارند تا از بروز فتنه جلوگیری به عمل آید، همچنین امربه معروف و نهی از منکر زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) است و در این راستا باید مردم را بازرس و ناظر بر مردم قرار دهیم و این امر باعث می شود که ریشه خیلی از گناهان در جامعه خشکانده شده و مقدمات ظهور فراهم گردد.


سرهنگ درستکار فرمانده سپاه نی ریز نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحات مربوطه، به پیگیری جهت ثبت (وقف امربه معروف) اشاره کرد و مقرر شد ائمه جمعه و جماعت در این راستا تبلیغ نمایند تا واقفان به این سمت ترغیب گردند.


در پایان جلسه، احکام مسئولیت آیت الله سید محمد فقیه رئیس ستاد نی ریز، سرهنگ درستکار دبیر ستاد نی ریز،حجت الاسلام سیادتی رئس ستاد مشکان  و برادر بسیجی رسول افتخاری دبیر ستاد مشکان  از طرف مهدوی اعطاء شد.

گفتنی است: همچنین به تعدادی از رؤسای ادارات که در اجرای برنامه های امربه معروف همت بیشتری به خرج داده بودند لوح تقدیر  تقدیم شد؛ این ادارات به ترتیب شامل اداره زندان، بهزیستی، دانشکده فضل ،کمیته امداد،دانشگاه علمی کاربردی و آموزش پرورش بودند.

منبع:  نبض نی ریز

نظرات بینندگان