کد خبر: ۱۱۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
واکنش های مختلف به تغییر فرماندار لامرد؛

از انتشار بیانیه در فضای مجازی تا تذکر و توصیه امام جمعه لامرد و چاه ورز

پس از انتشار خبر تغییر فرماندار لامرد و تنها پس از پنج ماه و جایگزینی فردی پرحاشیه بر این مسند، این موضوع با واکنش های مختلفی روبرو شده است.

به گزارش شیرازه، در آغازین ساعات انتشار خبر تغییر اسدالهی فرماندار لامرد که در آبان ماه امسال معرفی شده است، وی و مدیر روابط عمومی فرمانداری لامرد با انتشار بیانیه ایی در فضای مجازی ضمن تکذیب موضوع، بر ادامه مسئولیت و بکار بردن تمام توان اسدالهی در این پست تاکید کردند.

اما هر چه زمان از انتشار خبر می گذشت و با قوت گرفتن شائبه ی تعویض فرماندار لامرد، گروه ها و اقشار مختلف مردمی نیز به این خبر واکنش نشان دادند.

گروه اصلاح طلبان لامردی یکی از اولین ها بودند که با انتشار بیانیه ایی در فضای مجازی مخالفت خود را با این امر نشان دادند و شورایی با عنوان "شورای هماهنگی حامیان دولت" با صدور بیانیه ای که در فضای مجازی دست به دست شد، نسبت به این انتصاب اعتراض کردند.

در ابتدای این بیانیه که خطاب به جهانگیری، معاون اول محترم ریاست جمهوری، صادر شده آمده است: حدود سه ماه قبل، سکان مدیریت فرمانداری لامرد به اصلاح طلبی مقتدر، دانشمند، پرمایه، مدبر و عاشق مردم سپرده شد که نخستین گام هایش، نه فقط اردوی اصلاحات را به وجد آورد که حرکت کاریزماتیک و تدابیر خیرخواهانه اش باعث خرسندی اصولگرایان هم شد، تا آنجا که نوعی همدلی کمیاب بین این دو گروه پدید آمد و هر کس قدم در فرمانداری می نهاد حس می کرد به خانه ای وارد شده که صاحبخانه اش توانی مضاعف برای حل مشکلات دارد.

این شورا در بخش دوم این بیانیه با اعتراض به حامیان پشت پرده این انتصاب می افزاید: سودجویانی کج اندیش که با پناه گرفتن در پشت واژۀ اعتدال، سرمایۀ مردمی اصلاحات را برای خود غنیمتی رسوائی زدا می شمردند، تمام توان خود را علیه این عزیز دولت و مردم به کار گرفتند و با دخالت در عرصه ای که هیچ ارتباطی با وظایف آنان نداشت، تلاش کردند مردم را با برداشتن این فرماندار توانا نومید کنند.

این بیانیه با برشمردن حاشیه های فرد جایگزین می نویسد: غمبارتر این که گزینه ای را به جای وی می نشانند که حسب گزارش شماره   ۲۵۶۸۸۷ - ۹۴/۱۲/۲۵ سازمان بازرسی کل کشور، دارای تخلفات ارجاع شده به دادگاه و هیأت رسیدگی به تخلفات است و کارنامۀ مردمیش در زمان تصدی شهرداری لامرد، آنقدر سرشار از حاشیه است که به یقین گزینه ای یأس آورتر از این فرد برای مردم نمی توان سراغ داشت.

شورای هماهنگی حامیان دولت در بخش پایانی بیانیه خود می نویسد: در خصوص این فرد همین بس که بدانید رقیب سیاسی بیشترین دلایل خود را علیه ما و در تبلیغات بین مردم، از رفتار همین گزینه مثال آورده است. بی شک از حضرتعالی توقع این نیست که بی تحقیق سخن ما را باور کنید اما اگر خود نیز دیدید که به حق و بر مدار دلسوزی برای دولت و ملت سخن گفته ایم، اجازه ندهید مردم لامرد از بهترین گزینه محروم و به دامان بدترین امکان درافتد. 

اما روز گذشته در تازه ترین واکنش ها به این موضوع،  حجت الاسلام علوی امام جمعه موقت لامرد در خطبه های نماز جمعه  شهر لامرد كه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره بهاتفاقات اخیر وبی ثباتی مديريتی و تغيير مستمر فرماندار لامرد گفت:اتفافاتی که در منطقه و شهرستان در حال رخدادن است، اصلا خوشایند نیست و یک بچه کوچک هم می داند که این تغییرات اصلا به نفع شهرستان نیست.

وی با اشاره به بی ثباتی مديريتی در شهرستان افزود: فرمانداری مي آيد، يك ساله بعد می رود، دوباره فرماندار ديگری می آید، سه ماه نشده می خواهد برود، این چه شیوه از مدیریت است.

علوی خطاب به وزیر کشور و استاندار فارس گفت: آقای وزیر شما که خود از سابقون هستید، تدین این است که در امور مورد نظر دقت کافی کنید، در یک شهر کوچک که در راه توسعه است، این بهانه ها پذيرفتني نيست، اين مردم كار مي خواهند، خدمت مي خواهند.

خطیب جمعه لامرد افزود: استاندار فارس شما چکار می کنید، مسولین محترم شهرستان، منطقه و شهرستان را به کجا می برید؟ شما باید توانایی افراد را در نظر بگیرید، سابقه افراد را ببینید ،آیا اهل کارهست،نیست.

علوی در همین خصوص خاطر نشان کرد: مردم نامحرم نیستند، مردم محرم هستند، ما خدمتگزار مردم هستیم. و باید به مردم جواب دهیم.

وی خطاب به نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما بد شما نمی خواهیم، ما خیر و خوبی شما می خواهیم، قطعا بعضی مسایل به صلاح شما و مردم و منطقه نیست.

همچنین تغییر فرماندار لامرد با واکنش امام جمعه بخش چاه ورز این شهرستان نیز همراه بود.

حجت الاسلام غنی پور در خطبه دوم نماز جمعه دیروز لب به انتقاد گشود و گفت: متاسفانه یک سری بد اخلاقی های سیاسی در مرکز کشور وجود دارد که به مسئولین پائین دست و مردم هم سرایت کرده است هنوزچند ماه از انتصاب یک مسئول نگذشته که آهنگ تعویضش به گوش می رسد مگر چه معجزه و یا چه منفعتی در این عزل و نصب ها وجود دارد که عمر مسئولیت یک مدیر را کوتاه کرده است دغدغه مسئولین باید خدمت به مردم باشد نه خدمت به شخص، حزب و یا گروه!

خطیب نماز جمعه در ادامه به مسائل درون بخش اشاره کرد وگفت : بدون شک چاه ورز در میان بخش های شهرستان محرومترین و مظلومترین بخش است که نگاه ویژه مسئولین می خواهد.

پس از انتشار اخبار مختلف در خصوص تغییر فرماندار لامرد پس از مدت میریتی سه ماهه موجی از اعتراض و واکنش ها در منطقه صورت پذیرفته است، اما از سوی دیگر برخی گروه ها و افراد از جمله امام جمعه اشکنان و علامرودشت فعلا ترجیح دادند در این خصوص سکوت اختیار کنند.

منبع: لامرود

نظرات بینندگان