کد خبر: ۱۱۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

اشتغال 400 نفر با بهره‌برداری از معدن کوه‌سرمه/ افزایش 170هزار تنی ظرفیت روی کشور

وزیر صنعت و معدن با اشاره به بازدید خود از معدن سرب و روی کوه سرمه، گفت: در حال حاضر با طراحی مهندسی جدید به دست مهندسان و طراحان ارزشمند ایرانی به سبک امروزی با ذخیره‌ای حدود 3.5 میلیون تن در حال بهره‌برداری است و 300 تا 400 نفر از کارکنان بومی منطقه در آن مشغول به کار هستند.
به گزارش شیرازه، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از مجتمع صنایع معدنی کربنات سدیم فیروزآباد، اظهار داشت: باهمت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، این ماده اولیه باارزش که در صنایع مختلف به‌خصوص تولید شیشه و بلور مورداستفاده قرار می‌گیرد و کشور را از واردات کربنات و بیکربنات سدیم بی‌نیاز می‌کند، به مرحله بهره‌برداری برسد.

محمد شریعتمداری بابیان اینکه کار طراحی مهندسی و ساخت کارخانه وابسته به گروه صنعتی کاوه انجام‌شده است، افزود: انتقال آب از مراکز آبی نزدیک در حال انجام است که در آینده‌ای نزدیک این مجموعه ارزشمند به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بازدید خود از معدن سرب و روی کوه سرمه، گفت: در حال حاضر با طراحی مهندسی جدید به دست مهندسان و طراحان ارزشمند ایرانی به سبک امروزی با ذخیره‌ای حدود 3.5 میلیون تن در حال بهره‌برداری است و 300 تا 400 نفر از کارکنان بومی منطقه در آن مشغول به کار هستند.

شریعتمداری بابیان اینکه امید است فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه به رگه‌های جدیدی در ماده سرب و روی برسد، تصریح کرد: درمجموع یک کار ارزشمندی در حوزه سرب و روی کشور انجام‌گرفته و بیش از 400 هزار تن ظرفیت‌سازی برای تولید روی در کشور و استخراج این ماده از معادن مختلف صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه حدود 170 هزار تن ظرفیت تولید روی کشور است، ادامه داد: تلاش ما این است فعالیت‌های معدنی را با حمایت بیشتر و با رعایت مسائل زیست‌محیطی و توجه به منابع طبیعی در دولت دوازدهم گسترش بدهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: خواسته ما از سرمایه‌گذاران منطقه این است که همان‌طور که دولت درزمینه‌ی حقوق معدنی تلاش می‌کند تا حداکثر صرفه سرمایه‌داران را در نظر بگیرد، آن‌ها نیز مسؤولیت‌های اجتماعی خود را بیشتر کنند تا رضایتمندی بیشتری برای مردم و اهالی منطقه به وجود بیاید.

شریعتمداری استان فارس را دارای پتانسیل‌های عظیمی دانست و گفت: در حوزه صنعتی باید سهم صنعت در مجموعه ارزش‌افزوده تولید ناخالص داخلی استان رقمی رو به افزایش داشته باشد که در حال حاضر نزدیک به 25 درصد از ارزش‌افزوده موجود در استان به مجموعه صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد.

وی در سفر سه‌روزه به فارس علاوه بر حضور در مراسم افتتاح دو طرح بزرگ فولاد نی‌ریز و رینگ اسپورت نور که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و از برخی ظرفیت‌های صنعتی و معدنی در شهرستان‌های شیراز، فراشبند و فیروزآباد ازجمله از شرکت فاتح صنعت کیمیا در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کرد.

بازدید از واحد تولیدی در حال ساخت کربنات سدیم فیروزآباد، مجتمع معدنی و فرآوری کوه سرمه (سرب و روی) در شهرستان فراشبند و مجتمع صنعتی کیمیا الیاف در زرقان از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به استان فارس بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان