کد خبر: ۱۱۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

معرکه آتش برای چند کیلو سیم + عکس

معرکه آتشی که پس از غروب آفتاب توسط اتباع بیگانه در ورودی شهرک صنعتی شیراز برپا می‌شود، هوای این کلان‌شهر و شهرک صنعتی را به بهانه برداشت چند کیلو سیم سوخته، آلوده می‌کند.
به گزارش شیرازه، آفتاب که بشیند، جاده ورودی شهرک بزرگ صنعتی را مشاهده می‌کنی که مشغول جمع آوری لاستیک‌ها و آماده کردن آنان برای آتش زدن هستند. لاستیک‌هایی که وقتی آن را آتش می‌زنند چنان شعله می‌کشد که محیط اطرافش را روشن کرده و نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.

هوا چون تاریک شده است، کمتر کسی  به دودهای سیاه این آتش توجه دارند، اما آنانی که در شهرک صنعتی شیراز مشغول هستند، به خوبی از این آتش و پیامدهای منفی آن با خبرند. آتشی که در برخی مواقع تا دمادم صبح می‌سوزد تا چند کیلو سیم برای اتباع بیگانه و آهن فروشان تولید کند.

یکی از مدیران کارخانه‌های شهرک صنعتی به وضعیت موجود انتقاد کرد و اظهار داشت: بعد از غروب آفتاب افغانی‌های که ضایعات  می‌خرند در کمربندی سر خیابان شهرک صنعتی بزرگ شیراز برای در آوردن سیم‌های لاستیک خودروها این لاستیک‌ها را آتش می‌زنند که علاوه بر دودی که دارد بوی آن نیز آزاردهنده است.

شریعتی با بیان اینکه برای به دست آوردن چند کیلوسیم، این افراد براحتی هوای منطقه را آلوده می‌کنند، اما کسی نیست که با آنان برخورد کند، افزود: درخواست ما از مسئولان شهرداری و محیط زیست رسیدگی به این موضوع و معضل شهری است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

یکی دیگر از شهروندان شیرازی نیز که در شهرک صنعتی شیراز، زندگی می‌کند، اظهار داشت: این معضل اجتماعی را بارها به محیط زیست و شهرداری اعلام کرده اما پاسخی دریافت نکردیم و همچنان اتباع بیگانه کارشان را انجام می‌دهند.

محمدی افزود: توجه به حاشیه‌های شهر شیراز، به ویژه در سمت کمربندی جنوب شرق که محل ورود شهرک صنعتی است باید به عنوان یک ضرورت توسط مسئولان دنبال شود.

وی بیان کرد: اگر این اتفاق در شمال شهر رخ می‌داد، به ساعت نمی‌کشید و با آن برخورد می‌کردند و این در حالی است که در این محدوده شهر هیچ مسئولی برای برخورد با این متخلفان شهری برخورد نمی‌کنند.

یکی دیگر از صنعتگران فعال در شهرک صنعتی شیراز نیز اظهار داشت: وقتی صبحگاه به محل کار می‌رویم بوی آتش و لاستیک‌هایی که شب گذشته به آتش کشیده شده تمام فضا را پرکرده و آزار دهنده است.

افراسیابی گفت: برای ما جای سوال است چرا دستگاه‌های متولی از جمله محیط زیست با این افرادی که براحتی هوای شهر را آلوده کنند برخورد نمی‌کند؟ اما اگر یک کارخانه بود آن را به مرز پلمپ شدن می‌کشاندند.

وی خاطرنشان کرد: حلبی‌نشین‌ها و زاغه‌هایی که توسط اتباع بیگانه به بهانه خرید آهن و آهن‌فروشی در حاشیه شیراز شکل می‌گیرد یک معضل اجتماعی و شهری است که امیدواریم ساماندهی آن مورد توجه قرار گیرد.

هنوز متخلفان شناسایی نشده‌اند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با تایید مشکلات موجود در ورودی شهرک صنعتی اظهار داشت: همواره شهروندان شیرازی در تماس با محیط زیست به این معضل اجتماعی معترض بوده و  این مهم در دستور کار محیط زیست نیز قرار گرفته است.

ابراهیم حیدری رودبالی افزود: بیش از 20 بار نیرو به منطقه فرستادیم و هنوز نتوانستیم افرادی را لاستیک‌ها را آتش می‌زنند شناسایی کنیم و تنها توانستیم معرکه آتش را خاموش کنیم.

وی افزود: با یاوران شورای محل هماهنگی لازم انجام شده و شهروندان شیرازی در صورت شناسایی افراد متخلف می‌توانند با شماره 32317753 071 و یا 1504 تماس گرفته و ارائه گزارش کنند.

علی ناصری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: موضوع به شهردار منطقه 5 ارائه گزارش و قرار شد یک اکیپ به منطقه فرستاده و با متخلفان برخود قانونی شود.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان