کد خبر: ۱۱۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
در شیراز برگزار می‌شود؛

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس در دهه دوم فاطمیه در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، دبیر یادواره شهدای مدافع حرم وامنیت فارس صبح امروز (10 بهمن) در نشست خبری با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس اظهار داشت: این برنامه همزمان با دهه دوم فاطمیه در هفته نخست اسفندماه برگزار می‌شود.

سرهنگ موسی زارعی با اشاره به اهداف یادواره گفت: بیان نقش تاثیرگذاری رهبری در مدیریت راهبردی محورهای مقاومت، ترسیم چهره شهدای مدافع حرم استان فارس، ترسیم گروه‌های تروریستی داعش و النصره، نقش شهدای مدافع حرم در امنیت منطقه و نقش کشورهای حامی تروریسم در ناامنی منطقه از جمله اهداف یادواره است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این یادواره افزود: اجرای طرح امتداد و ادامه روند برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و روشنگری تا شهریور ماه 97 از جمله ویژگی‌های این یادواره است.

فرمانده سپاه ثارالله بیان کرد: اجرای بیش از 300 برنامه تا روز برگزاری یادواره، نگاه خاص به مخاطبان جوان و نوجوان و نگاه ویژه به روشنگری در زمینه چرایی مقاومت از دیگر ویژگی‌های این یادواره است.

زارعی از برگزاری جشنواره‌های وعده صادق همزمان با یادواره خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره‌ها در قالب فرهنگی و ورزشی اجرا می‌شود که در زمینه فرهنگی 14 رشته و در زمینه ورزشی 12 رشته در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تناسب برنامه‌ها  با ایام فاطمیه لحاظ می‌شود، تصریح کرد: 15 شهرستان استان فارس شهدای مدافع حرم دارند که در تمامی این شهرستان‌ها یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله بیان کرد: 10 گرامیداشت یاد شهدا در شیراز، 25 نشست روشنگری، نشست کتابخوان، شب شعر، محفل انس با قرآن، نقد کتاب، مسابقه کتاب « سِر سَر»، برپایی نمایشگاه و غیره بخشی از برنامه‌هایی است که با این یادواره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این یادواره در حرم مطهر احمدی برگزار می‌شود، گفت: استان فارس 41 شهید مدافع حرم ایرانی، 28 شهید فاطمیون و 12 شهید امنیت دارد که یادواره برای گرامیداشت آنها برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه، خانواده شهدا از سردار قاسم سلیمانی برای سخنرانی در این یادآواره دعوت بعمل آورده اند.
نظرات بینندگان