کد خبر: ۱۱۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

آماده ام تا مسئولیتم را تحویل دهم / مدعی نیستیم که خیلی خوب کار کردیم/اجرای 50 هزار برنامه دهه فجر در فارس

حجت‌الاسلام محمد رضایی گفت:اگر کسی بهتر از ما می‌تواند مركز رسیدگی به امور مساجد را اداره کند ما هیچ حرفی نداریم و از آن استقبال هم می‌كنیم.
آماده ام تا مسئولیتم را تحویل دهم / مدعی نیستیم که خیلی خوب کار کردیم/اجرای 50 هزار برنامه دهه فجر در فارس

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه فجر، گفت: ۳۹ سال از مبارزه‌های بی‌امان ملت ایران در برابر زیاده خواهی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌عدالتی‌ها گذشت.

سیاست اصلی ستاد دهه فجر بازبینی خدمات انقلاب اسلامی است

وی با تأكید بر اینكه بعد از گذشت این مدت باید بازبینی و بازخوانی نسبت به انقلاب اسلامی شود، افزود: ناگفته‌های انقلاب اسلامی ما زیاد است آن هم ناگفته‌هایی كه می‌تواند برای نسل جوان، جذاب و شنیدنی باشد.

حجت‌الاسلام رضایی ایام دهه فجر را بهترین فرصت برای بازگویی این ناگفته‌ها برشمرد و گفت: سیاست اصلی ستاد دهه فجر امسال توجه به گذشته انقلاب و بازبینی خدمات انقلاب اسلامی اعم از خدمات اقتصادی، عمرانی و غیره است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: ممکن است که بگوییم آبرسانی، گازرسانی، آسفالت و بهداشت وظیفه حاکمیت است که درست است اما می‌گوییم ما انقلاب کردیم تا حاکمیت بتواند این وظیفه را انجام دهد چون این وظیفه را قبل از انقلاب انجام نمی‌دادند لذا یکی از مسائلی که امسال بازگو می‌شود این است که حاکمیت به این وظیفه خود عمل کرده است و در زمان پهلوی و گذشته به رغم درآمد بالا و سرمایه هنگفت این کار صورت نمی‌گرفت.

ایستادگی در برابر ظلم ثمره انقلاب اسلامی است

وی همچنین به دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: انقلاب ما یک انقلاب معنوی بود یعنی نمی‌توانیم مسائلی كه را به خاطر آن بهترین جوانان خود را از دست دادیم، فقط در چارچوب مسائل مادی ببینیم.

رضایی با تصریح اینكه ما نسبت به بسیاری از دولت‌های ملت‌های مسلمان یكسری امتیاز‌ها و ارزش‌هایی داریم كه دیگران به آن خیلی توجهی ندارند، گفت: این ارزش‌ها فقط و فقط زاییده انقلاب اسلامی است یعنی ثمره انقلاب اسلامی است مانند ایثار، از خودگذشتگی، شجاعت، مردانگی و ایستادگی در برابر ظلم وگرنه دنیا می‌گوید که مهم این است رفاه ما تأمین شود.

پیام انقلاب اسلامی همان پیام عاشورا بود

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با یادآوری اینكه پیام انقلاب اسلامی ما همان پیام عاشورا بود، گفت: البته خداوند دوست دارد كه بندگانش خوب زندگی كرده و در رفاه و آرامش باشند اما قیمت این آرامش و رفاه فرق می‌كند به همین دلیل مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأكید فراوان دارند.

وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه موضوع بازبینی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان باید در قالب زیبا، جذاب و در یك فضای بسیار آرام انجام شود تا طرف مقابل احساس كند می‌تواند به راحتی حرف بزند و ما هم بتوانیم ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی را به صورت مستدل برای او بیان كنیم.

اجرای 50 هزار برنامه دهه فجر در فارس

رضایی در ادامه از اجرای ۵۰ هزار برنامه در ایام‌الله دهه فجر در استان فارس خبر داد و گفت: آغاز این برنامه‌ها از ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر كشور انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین به تقارن ایام‌الله دهه فجر با ایام فاطمیه اشاره كرد و گفت: ما در برنامه‌های خود حرمت ایام فاطمیه را نگه می‌داریم البته منظور ما یك دهه نیست زیرا اعتقادی به یك دهه در این باره نداریم و اگر بنا باشد مدام دهه برگزار كنیم پس مردم چه زمانی مراسم‌های جشن و شادی و عروسی خود را برگزار كنند البته ما باید حرمت شهادت‌های ائمه معصومین را نگه داریم و حتماً هم این قضیه را در برنامه‌هایی ستاد دهه فجر لحاظ می‌كنیم.

وی با یادآوری اینكه تا روز ۱۵ بهمن‌ماه به دلیل حفظ حرمت ایام فاطمیه‌ هیچ برنامه شادی نداریم، گفت: برگزاری مراسم و جشن‌های مردمی در سطح مساجد، حسینیه‌ها، مراکز فرهنگی و حتی مراکز تجاری، برگزاری مراسم عصر شعر انقلاب اسلامی در شیراز، اجرای برنامه‌های هنری توسط گروه‌های ملی موسیقی در مراسم جشن‌های مردمی، برگزاری جشن‌های صنفی مخصوص بانوان، کارگران، کارمندان، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، نیروهای مسلح، کودک و نوجوان، اصناف، عشایر و حتی اقلیت‌های دینی از جمله برنامه‌های ما در ایام دهه فجر است.

رضایی از اجرای بیش از ۱۵۰۰ برنامه توسط كمیته تخصصی بسیج در استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه نیز به‌صورت تخصصی به بانوان اختصاص دارد و حدود ۱۴۰ میزگرد در فرهنگسراها، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها درباره دستاوردها و کارکردهای انقلاب برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری جشنواره موسیقی، تئاتر و فیلم فجر، جشنواره سرودهای انقلابی، خاطره‌گویی در مساجد، محافل انس با قرآن، تجلیل از مبارزین انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقاتی در فضای مجازی برای نخستین بار در سال جاری و جشن بزرگ مردمی در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه در تالار حافظ نمایشگاه بین‌المللی شیراز از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.

معاون قوه قضاییه سخنران روز ۱۲ بهمن در حرم شاهچراغ(ع)

وی همچنین به برنامه‌های روز ۱۲ بهمن‌ماه اشاره و اظهار كرد: ویژه برنامه این روز در سراسر استان فارس همراه با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد كه این مراسم رأس ساعت ۸:۳۰ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز می‌شود و در آن حجت‌الاسلام صادقی، معاون قوه قضائیه به سخنرانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: علاوه بر این‌ در ساعت ۷ صبح 12 بهمن برنامه میثاق مدیران استان فارس با شهدا در گلزار شهدای شیراز برگزار خواهد شد و زنگ انقلاب اسلامی نیز در برخی از مدارسی كه در روز پنجشنبه تعطیل نیستند، نواخته شده و در مابقی مدارس در روز شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه نواخته خواهد شد.

در برنامه های دهه فجر باید خلاقیت داشته باشیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید راجع به مطالبی که می‌گوییم و قضاوت‌هایی که می‌کنیم توجیه داشته و روز قیامت پاسخگو باشیم، ضمن اشاره تلویحی به یادداشت شیرازه با عنوان « حق ایام الله دهه فجر را باید ادا کرد» و قرائت بخش هایی از این یادداشت در نشست خبری گفت: برخی که همینطوری درباره دهه فجر قضاوت کرده‌اند واقعا جه جوابی دارند. مطرح کردن این مسائل باعث می شود که مردم ذهنشان به جایی برود که خیلی درست نباشد.

حجت الاسلام رضایی ضمن تایید اینکه نیاز به خلاقیت در برنامه های دهه فجر احساس می‌شود، گفت: ما بنای ارزیابی نداریم و بنای گزارش داریم؛ ارزیابی ها در هفته دولت انجام می شود و چند کارمند تنبیه و یا تشویق می‌شوند.

وی خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: اگر نسبت به قضایا کمی وجدان خبرنگاری داشته باشیم خیلی از مشکلات حل می‌شود!

نتوانسته‌ایم ارتباط خوبی با نسل جوان برقرار کنیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای جذب جوانان و آشنایی آنان با وقایع و دستاوردهای انقلاب اسلامی انجام داده‌اید، گفت: در فضای عجیب تبلیغاتی هستیم و این منحصر به بحث منبر و سخنرانی نیست. امروزه تقریبا تمام جوانان و نوجوانان با یک دستگاه موبایل با دنیا ارتباط دارند و جذابیتی که در نوع تبلیغات وجود دارد باعث جذب آنان شده است اما معتقدیم که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و دست به هر کاری نمی زنیم برای اینکه به هدف برسیم. عمده مشکل ما این است که سلایق مختلفی در ارتباط با مسائل فرهنگی وجود دارد. مثلا عده‌ای به دلیل همزمانی دهه فجر و ایام فاطمیه معتقدند نباید برنامه های دهه فجر رویکرد شاد داشته باشد. هرچند که پشتیبان انقلاب ما ارزش های دینی است اما اختلاف سلیقه در خصوص اجرای برنامه‌ها شکل گرفته است.

رضایی ادامه داد: نباید خط‌کشی کرد و گفت بدحجاب و کسانی که اسپورت پوشیده‌اند و ... را به جشن‌ها راه نداد بلکه باید برای تمام مخاطبین برنامه داشت.

وی ضمن اذعان به اینکه نتوانسته‌ایم ارتباط خوبی با نسل جوان برقرار کنیم، گفت: گاهی برخی جوانان ما جذب فراخوان دیوانه‌ای خارج نشین می‌شوند!

مأموریت مركز رسیدگی به مساجد نظارتی است نه اجرایی

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی قائم مقام ستاد اقامه نماز این استان مبنی بر عدم رونق مساجد و اعلام آمادگی این ستاد برای قبول این مسئولیت گفت: ما مدعی نیستیم که خیلی خوب کار کردیم یعنی اصلا به دنبال این نیستیم که بگوییم ما خوب كار می‌كنیم و كسی بهتر از ما کار نمی‌کند.

وی با بیان اینكه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند مأموریت ما را نمی‌شناسند زیرا مأموریت ما یک مأموریت نظارتی است نه اجرایی، گفت: برخی‌ها فکر می‌كنند که صفر تا صد مساجد را باید مرکز امور مساجد انجام دهد در حالی كه کار ما نظارت بر فعالیت سازمان‌های اوقاف و تبلیغات اسلامی و پایگاه‌های مقاومت درخصوص مساجد و جلوگیری از انحرافات و تحریفات است كه در این زمینه نیز موفق بوده‌ایم و كارهای خوبی انجام گرفته است.

اصراری برای ماندن در مركز رسیدگی به امور مساجد ندارم

رضایی در عین حال با اشاره به این شعر مولوی «گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن» بر این نكته تأكید كرد كه اگر کسی بهتر از ما می‌تواند مركز رسیدگی به امور مساجد را اداره کند ما هیچ حرفی نداریم و از آن استقبال هم می‌كنیم چرا كه من خودم قریب ۴ یا ۵ بار استعفا داده‌ام و هیچ اصراری ندارم و اگر ما فوق اجازه دهد، آن را تحویل می‌دهم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان