کد خبر: ۱۱۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به شیرازه:

فعالیت 460 پزشک متخصص در شهرستان‌های فارس/خدمات طب سنتی را از مراکز معتبر دریافت کنید!

کشاورزی با اشاره به گسترش استفاده از خدمات زیبایی نظیر ژل بوتاکس و یا جراحی های زیبایی نیز نسبت به انجام این خدمات در مراکز معتبر، هشدار داد.

به گزارش شیرازه، دکتر عبدالخالق کشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری که در آستانه دهه مبارک فجر برگزار شده بود با بیان اینکه در سال 57 ، در استان تنها 70 پزشک متخصص مشغول به فعالیت بوده اند که همگی در شیراز حضور داشتند، گفت: امروز تنها در بخش دولتی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هزار و 760پزشک متخصص فعالیت دارند و این رقم در شهرستان های استان نیز معادل 460 پزشک متخصص است، همچنین هم اکنون 210 پزشک فوق تخصص در استان خدمت می کنند.

دکتر کشاورزی با اشاره به توسعه زیرسخت های بیمارستانی در استان، گفت: تا سال 1404، شاهد بهره برداری از پنج هزار و پانصد تخت جدید در استان فارس هستیم که این تعداد شامل چهار هزار و ششصد تخت در شیراز و 900 تخت نیز در شهرستان های استان است.

بستری شدن ماهانه 51هزار بیمار در فارس

او افزود: هم اکنون به طور متوسط، ماهانه 51 هزار بیمار در استان از خدمات بستری در بیمارستان ها بهره مند می شوند.

معاون درمان دانشگاه از ارایه صد هزار ویزیت در درمانگاه های امام رضا(ع) و شهید مطهری شیراز، همچنین 15هزار ویزیت در درمانگاه بیمارستان شهید دکتر فقیهی در ماه خبر داد و گفت: امسال تاکنون، 800مورد عمل پیوند در فارس انجام گرفته، همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با خدمات رسانی به 30هزار مصدوم سوانح در بیمارستان شهید رجایی، 6هزار بیمار مبتلا به سرطان، دو هزار بیمار مبتلا به سوختگی و هشت هزار و پانصد بیمار اعصاب و روان در سال در بسیاری عرصه های خدمت به مردم جنوب کشور، پیشتاز است.

دکتر کشاورزی در ادامه افزود: با هدف ارتقای رضایتمندی و افزایش کیفی خدمات، از ابتدای سال جاری، پنج هزار و هفتصد مورد بازدید نظارتی از بیمارستان دولتی، خصوصی، مراکز دندانپزشکی و دیگر مراکز ارایه خدمات درمانی صورت گرفته است.

تلفن 1819 را به خاطر بسپاریم!

او شماره تلفن 1819 را به عنوان مرکزی برای پاسخگویی شبانه روزی در زمینه ارایه خدمات درمانی، به اصحاب رسانه معرفی کرد.

دکتر کشاورزی که به عنوان نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه نیز فعالیت دارد، با اشاره به بررسی منظم پرونده ها در این کمیسیون، گفت: از موارد بررسی شده، با صدور 453 رای، 146مورد به دادگاه ارجاع شده و 41مورد به دلیل نداشتن مجوز و یا تخلف، تعطیل شده است.

خدمات طب سنتی را تنها از مراکز معتبر دریافت کنید!

معاون درمان دانشگاه در ادامه هشدار داد: پزشکان ما روزانه در مراکز درمانی با بیمارانی مواجه هستند که برای دریافت خدمات طب سنتی و یا زیبایی به مراکز فاقد مجوز مراجعه کرده اند، بنابراین از مردم استان فارس می خواهیم که برای بهره مندی از این خدمات، تنها مراکز دارای مجوز و مورد تایید دانشگاه را انتخاب کنند.

او با اشاره به گسترش استفاده از خدمات زیبایی نظیر ژل بوتاکس و یا جراحی های زیبایی نیز نسبت به انجام این خدمات در مراکز معتبر، هشدار داد.

دکتر کشاورزی در پاسخ به پرسشی در خصوص حجم بالای مراجعه ها، ضمن تاکید بر تلاش مجموعه دست اندرکاران سلامت استان برای توسعه زیرساخت ها، سطح بندی خدمات و نظام راجاع را راهکاری برای کنترل این حجم مراجعه عنوان کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان