کد خبر: ۱۱۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

10 بیمارستان در فارس مجوز جذب گردشگران سلامت را کسب کردند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۰ بیمارستان در استان مجوز پذیرش گردشگران سلامت را دریافت کرده‌اند که اغلب خصوصی هستند.
به گزارش شیرازه، علی بهادر در آستانه روزهای مبارک دهه فجر در جمع اصحاب رسانه استان فارس به معرفی خدمات حوزه سلامت استان پرداخت و اظهار داشت: سیستم سلامت به نوعی با امنیت در کشور مرتبط است و به کمک طرح تحول نظام سلامت در چند سال اخیر توانستیم کیفیت خدمات را ارتقا ببخشیم.

وی گفت: بازسازی بیمارستان‌ها، توسعه بخش‌های مراقبت ویژه و ایجاد کلینیک‌‌های شهرستانی و افزایش ماندگاری پزشکان بخشی از طرح تحول سلامت فارس بود که این امر سبب شد تا خدمات سلامت به شأن مردم نزدیک شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاخیر بیمه‌ها به این دانشگاه گفت: بخشی از کیفیت ارائه خدمت، به رضایت‌مندی ارائه‌دهندگان خدمت مربوط است و ما هم اکنون با تاخیرهای 13 تا 14 ماهه در پرداخت کارانه اساتید و 6 تا هفت ماهه در پرداخت به پرستاران استان مواجه هستیم.

بهادر بیان کرد: توجه مسئولان به اهمیت خدمات و فعالیت‌های دانشگاه‌ها موجب می‌شود تا کشور با رشد تولید مواجه شود بنابراین لازم است به دو مقوله آموزش و پژوهش، از منابعی غیر از درآمد اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخته شود.

وی با اشاره به چالش‌هایی که وجود دارد، گفت: با همه این موارد، همکاران ما در بخش‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی توان خود را برای ارائه بهترین خدمات به کار بسته‌اند و لازم است این همت آنان به جامعه معرفی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت فرهنگ‌سازی تاکید کرد و گفت: نظام ارجاع، راهنماهای بالینی و پزشکی خانواده در کنار یکدیگر، الگویی مناسب برای ارائه خدمات سلامت است که باید جامعه را به کمک فرهنگ‌سازی از ثمرات آن‌ها آگاه سازیم.

وی از قابل افتتاح بودن 72 پروژه سلامت در استان خبر داد که همزمان با روزهای مبارک دهه فجر اسمال به بهره‌برداری می‌رسد و بیان کرد: این پروژه‌ها شامل 26 هزار مترمربع است که حدود 45 میلیارد تومان هزینه در پی دارد و علاوه بر سه بیمارستان در استان، شامل مرکز خدمات جامع سلامت، اقامتگاه همراه بیمار، بخش‌های درمانی، پایگاه اورژانس، خانه پزشک و خدماتی از این قبیل می‌شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انتخاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دبیر کارگروه توریسم سلامت و سازمان گردشگری به عنوان متولی آن، گفت: حدود 10 بیمارستان در استان مجوز پذیرش گردشگران سلامت را دریافت کرده‌اند که اغلب خصوصی هستند.

بهادر از تلاش‌های این دانشگاه برای صدور مجوز پیوند اعضا به بیماران خارجی، به عنوان راهکاری دیگر برای توسعه توریسم سلامت خبر داد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان