کد خبر: ۱۱۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

قیمتهای نجومی قبوض گاز در سردسیرترین نقطه فارس

گرانی‌های اخیر قبوض مصرفی در محاسبه قبض گازدرزمستان آنهم درسردسیرترین شهرستان فارس باعث نارضایتی و گلایه مردم شهرستان شده است.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان را به عنوان یکی از نقاط سردسیر در فارس وجنوب کشور می شناسند ودر این روزهای هوای بسیار سرد زمستان بدون بارش وبرف وباران ، قبضهای گاز اولین ماه زمستان در شهرستان سپیدان، مشترکین را غافلگیر کرد.

اغلب مشترکان گاز شهرستان سپیدان با قبضهای نجومی گاز دراولین ماه زمستان مواجه شدند.مبالغ بسیار بالای برخی از قبضهای گاز باعث نارضایتی مردم شهرستان گردیده است و مراتب گلایه مندی از این وضعیت در گفتگوی برخی از مشترکان با خبرنگارما قابل انعکاس می باشد.باوجود درآمد بسیار پائین درصد زیادی از ساکنان شهرستان سپیدان، این مبلغ گاز برای مشترگان خیلی سنگین می باشد و عده ای از پرداخت آن به شدت عاجز مانده اند.

باتوجه به اینکه در سالهای گذشته شهرستان بابت قرار گرفتن در وضعیت آب وهوا در جزمناطق سرد وبسیار سرد محسوب می شد، انتظار می رود میانگین قیمت آن نسبت به برخی مناطق دیگر کشور پائین تر باشد اما متاسفانه در قبوض گاز علاوه بر حق آبونمان، هزینه ای به عنوان عوارض گازرسانی درج و محاسبه می گردد.یکی از مشترکان خانگی بیان داشت: قبوض صادر شده و پرداخت آن برای ما و همسایگان و دوستانم سنگین است و مردم شهروروستا اکثرا قشر کارگر هستند و پرداخت قبوض گاز از توان آنان خارج است.

تاکنون درخواست ها و پیگیری های مکرر مردم شهرستان برای بررسی، از سوی نهادهای مسئول بی پاسخ مانده است و گویا مسئولین به جای ریشه یابی این مساله پیشنهاد پرداخت اقساطی قبض ها را به مردم محروم سپیدان را مطرح کرده اند.

شرکت گاز سپیدان نیز با بی توجهی به انتقادهای مردمی این موضوع را مشمول مرور زمان می کند و پرداخت بهای سنگین قبض ها در سکوت و بایکوت ادامه دارد.

این درحالی که برخی از مردم این شهرستان کشاورزهستند ویادر سطح پایین جامعه از لحاظ درامدی هستند واین افزایش بی رویه در قیمت گاز انهم در شهرستان سردسیر مانند سپیدان داد مردم را درآورده است وشاهد این هستیم که برای گرم کردن کانونهای خانواده از راههای دیگری استفاده کنند .

چند مشترک گاز در تماس با  خبرنگارماعنوان می‌کردند که گرانی‌های اخیر قبوض مصرفی، اقتصاد خانواده‌شان را به هم ریخته است. اکنون قیمت گازروند صعودی پیدا کرده است.قیمت گاز درحالی گران شده است که مقامات دولتی آن را تکذیب و عنوان می‌کنند که هیچ گرانی‌‌ای صورت نگرفته است. خبرنگارمابرای پیگیری بیشتربه صورت حضوری به شرکت ملی گاز مراجعه نموده که در آخر هم موفق به صحبت با  مسئول مربوطه نشد. وبرخی از کارکنان این شرکت هم اعلام کرد که هیچ گرانی‌ای اتفاق نیفتاده و اگر چنین چیزی صورت بگیرد حتما اعلام و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

این در حالی است که در تبصره 14 قانون بودجه امسال، مجلس هیچ مجوزی برای گران کردن گاز به دولت نداده است؛ اما دولت در آیین‌نامه اجرایی این تبصره، مجوز گرانی گاز را به شرکت ملی گاز داده است.

کاش مسئولین  محترم شهرستان خود را به جای خانواه هایی قرار می دادند که که بادیدن قبض گاز رنگ چهره اش عوض شد .شاید وایکاش ... با وجود سردسیر و زمستانی بودن منطقه سپیدان و افزایش مصرف گاز، محاسبه نجومی قبض های مشترکین گاز موجب اعتراض و نارضایتی مردم شده است

منبع:مارگون

نظرات بینندگان