کد خبر: ۱۱۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتي فارس:

واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها به چرخه تولید بازگردند

فتوحی بر بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌ها به منظور فعال‌سازي و راه‌اندازي واحدهاي صنعتي تملك شده توسط بانك ها تاكيد كرد.

واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها باید چرخه تولید بازگردندبه گزارش شیرازه، مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت: بر اساس سياست هاي اقتصاد مقاومتي، واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها باید به چرخه تولید بازگردند .

احد فتوحي در جلسه با مدير امور شعب بانك صنعت و معدن كه با هدف بررسي راهكارهاي فعال سازي واحد هاي توليدي و صنعتي تملك شده توسط اين بانك برگزار شد، افزود: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی که از چرخه تولید خارج شده و یا پایین‌تر از ظرفیت مشغول به کار و فعالیت هستند، از اولویت‌های اصلی سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران و شركت شهرك هاي صنعتي استان است.

وي با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی نیمه‌فعال یا غیرفعال که بر اثر مشکلات اقتصادی نتوانسته‌اند وام‌های خود را بازپرداخت کنند و تحت تملک بانک‌ها درآمده‌اند، اظهار داشت: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید این واحدهای تولیدی را به چرخه تولید و فعالیت بازگردانیم.

فتوحي افزود: واحدهای تولیدی سراسر کشور که به علت عدم بازپرداخت اقساط و وام‌های خود به تملک بانک‌ها در آمده‌اند با همکاری رؤسای بانک‌ها و ستاد تسهيل و رفع موانع توليد، طبق ضوابط از تملک خارج شده و به خودشان بازگردانده می‌شوند.

وي با بيان اينكه عوامل مختلفی برای تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها وجود دارد گفت: بايد با استفاده از راهکار‌های مختلف شرایط را برای احیای آن‌ها مهیا کرد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس واگذاري اين واحد ها به سرمايه گذاران جديد و استمهال بدهي هاي معوق را از راهكارهايي اعلام كرد كه براي راه اندازي مجدد واحد هاي تملك شده در استان در دستوركار قرار دارد.

تشكيل كارگروه رسيدگي به وضعيت واحدهاي تملك شده توسط بانك صنعت و معدن

در اين جلسه وضعيت 20واحد صنعتي در تملك بانك صنعت و معدن بررسي و براي احياو بازگرداندن آنها به چرخه توليد تصميماتي اتخاذ شد.

همچنين در اين جلسه مقرر شد كارگروهي براي بررسي مسائل و مشكلات واحد هاي تملك شده و بدهكار به بانك صنعت و معدن تشكيل شود.

انتها ی پیام/


نظرات بینندگان