کد خبر: ۱۱۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
مدیركل كمیته امداد فارس خبر داد:‌

تحویل ٥٠٠ واحد مسکونی مددجویان فارس در دهه فجر/ طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان می‌شود

بذرافشان از تحویل 500 واحد مسکونی، 300 پنل خورشیدی و 400 خودرو زامیاد به مددجویان کمیته امداد در دهه فجر خبر داد.

تحویل ٥٠٠ واحد مسکونی مددجویان فارس در دهه فجر/ طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان می‌شودبه گزارش شیرازه، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، ١١ بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت دهه فجر به تشریحی از فعالیت‌های این اداره‌كل پرداخت و گفت: در حوزه مسکن بیش از ۲ هزار و ۴۶۰ نوع فعالیت اعم از ساخت، احداث، تعمیر و تکمیل را در استان شاهد بودیم و ٥٠٠ واحد مسکونی ویژه مددجویان این فارس در دهه فجر تحویل می‌شود.

وی با بیان اینكه پروژه‌های اشتغالزایی کمیته امداد پروژه‌های مطلوبی است، گفت: اولویت اساسی ما در كمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، اشتغال پایدار و باثبات است كه تاكنون بیش از هفت هزار طرح در قالب طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های صنعت، خدمات، صنایع دستی، کشاورزی، دامداری، گردشگری و بوم‌گردی اجرا شده است.

بذرافشان با اشاره به اینکه طرح تولید و تکثیر «بز سانن» در جنوب کشور توسط یکی از مددجویان ما اجرایی شده است، افزود: تولید لامپ‌های LED، فیلتر کولر و روغن، ژل عسل و بسیاری از طرح‌های مهم دیگر با وام های کمیته امداد توسط مددجویان اجرا می‌شود.

مدیركل كمیته امداد استان فارس، میزان اعتبار مصوب اداره متبوع خود در سال جاری را ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام و ابراز امیدواری كرد كه تا پایان اسفند تمام اعتبارات جذب شوند.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات بین ۵۰۰ تا هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و در برخی اوقات ۷۰۰ میلیون تا هزار و ۷۰۰ میلیون ریال برای طرح‌های مختلف ارائه می‌شود، گفت: از سال ۹۷ طرح‌های اشتغال‌زایی كمیته امداد به سمت طرح‌های دانش‌بنیان می‌رود.

فراهم شدن امکان پرداخت وام به نیازمندان غیرمددجو

بذرافشان اظهار کرد: امكان پرداخت وام به میزان ۳۰ درصد از سهم مددجویان به غیرمددجویان به شرط تاهل و نیازمندی وجود دارد.

وی با تصریح بر اینكه كمیته امداد فارس رتبه نخست كشوری در جذب اعتبارات كسب كرده، گفت: با تعامل مشکلات ضمانت‌ها وام‌ها را حل کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به وارد کردن تجهیزات پنل خورشیدی از کشورهای آلمان و کره جنوبی به فارس گفت: در دهه فجر ۳۰۰ واحد پنل خورشیدی و ۴۰۰ خودرو زامیاد بین مددجویان در راستای ایجاد اشتغال توزیع خواهد شد و بنا داریم تا پایان بهمن پنل‌ها را به ۴۰۰ واحد برسانیم.

بذرافشان در ادامه با اشاره به اینکه توجه به خانواده‌های تحت پوشش در حوزه نخبگی را مدنظر قرار داده‌ایم و طی تفاهم‌نامه‌ای كه با بنیاد نخبگان شکل گرفته جشنواره‌های نخبگان مددجویان اجرایی خواهد شد، اضافه كرد: ۳۵ دانشجوی نخبه و ۷۵ دانش‌آموز نخبه در میان مددجویان وجود دارد که نخبگان در گرفتن امکاناتی همچون مسکن و جهیزیه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در بخش تأمین جهیزیه نیز ۲ هزار و ۵۰۴ جهیزیه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال توزیع شده است و هزار فقره دیگر در ایام دهه فجر توزیع می‌شود، اضافه کرد: در حوزه وام کارگشایی ۱۱ هزار و ۷۲ نفر به ارزش مبلغ ۳۰۶ میلیارد ریال از طریق صندوق ولایت ارائه شده که با بهره‌گیری از منابع امداد و خیرین بوده است.

مدیركل كمیته امداد فارس با تأکید بر اینکه در حوزه درمان تا آخر آذرماه ۱۵۷ میلیارد ریال کمک شده است و ۱۰ هزار و ۴۰۱ نفر زنان سرپرست خانوار بیمه شده‌اند، افزود: در حوزه توانمندسازی ۲۹۰ نفر از فرزندان تحت پوشش که شرایط معافیت را داشتند از خدمت وظیفه معاف شدند.

ریالی از صدقات بابت دستمزد پرداخت نمی‌شود

وی گفت: در بحث صدقات امسال ۱۵۲ میلیارد ریال جمع آوری شده که رتبه اول کشور در جذب مشارکت این حوزه بودیم و هیچ ریالی از صدقات بابت دستمزد پرداخت نمی‌شود.

بذرافشان با اشاره به فعالیت نقاهت‌گاه بیماران نیازمند در شیراز گفت: در نقاهت‌گاه ویژه افراد بیمار مددجو که در شیراز جایی ندارند، ۲۰ هزار نفرشب خدمات دریافت کردند و احداث ساختمان جدید نقاهت گاه در سال ۹۷ را در دستور کار قرار خواهیم داد.

بهره‌مندی10 هزار مددجو آموزش‌های قرآنی

مدیركل كمیته امداد فارس با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این اداره‌كل گفت: در سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر از مددجویان كمیته امداد فارس از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شدند.

وی افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۱۸۰ نفر در بخش آموزش روخوانی و روانخوانی و ۶ هزار نفر در بخش آموزش حفظ قرآن در سال جاری مشاركت كردند.

به گفته این مقام مسئول در کمیته امداد فارس تا کنون بیش از 19 هزار و 500 نفر در سرفصل‌های مختلف آموزشی آموزش دیده‌اند.

بذرافشان همچنین به اجرای طرح «شوق زیارت» اشاره و اظهار كرد: در ۱۰ ماه گذشته هفت هزار و ۵۸۰ نفر از مددجویان كمیته امداد در قالب این طرح به حرم مطهر امام رضا(ع) اعزام شده‌اند.

مدیركل كمیته امداد فارس با بیان اینكه در دهه فجر نیز ۴۰۰ نفر به مشهد مقدس و ۸۰ نفر به کربلای معلی اعزام می‌شوند، گفت: همچنین در این ایام یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در طرح «راهیان احمدی و محمدی(ع)» شرکت کرده و به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان