کد خبر: ۱۱۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

جشنواره غذای سالم در سپیدان برگزار شد

جشنواره غذای سالم به منظور ایجاد شور ونشاط بین دانش آموز وتبادل وتداوم فرهنگ سنتی وغذاهای بومی محلی در مدارس سپیدان برگزار شد.
به گزارش شیرازه، جشنواره غذای سالم با حضور فرماندار شهرستان سپیدان، بخشدار بخش مرکزی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان، مدیر آموزش و پرورش سپیدان و جمعی از  مدیران، معلمین و دانش آموزان مدرسه شهید حجازی در شهرستان سپیدان برگزار شد.

سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان در گفتگو با خبرنگارما هدف از برگزاری این جشنواره رامعرفی و ترویج  تغذیه سالم و ایمن، رعایت رژیم غذایی متناسب با شرایط سنی هر فرد و پرهیز از استفاده از غذاهای آماده و فریز شده عنوان کرد و گفت : رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن به املاح، ویتامین ها و مواد مغذی را بدون تهدید به اضافه وزن و ایجاد بیماری فراهم می کند.

کریمی افزود: با توجه به افزایش مصرف فست فودها و غذاهای ناسالم در بین خانواده ها به خصوص جوانان و دانش آموزان برگزاری این جشنواره ها گامی موثر در راستای ترغیب و تشویق دانش آموزان به سمت مصرف غذاهای سالم و سنتی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان گفت: این جشنواره به همت مدیران واولیاء دانش آموزان در مدارس سپیدان با استقبال چمشگیر دانش آموزان برگزار گردید وآنها به پخت غذاهای سالم وسنتی با توجه به شرایط اقلیمی خود پرداختند.

سعید مهبودی رئیس اداره آموزش وپرورش سپیدان هدف از برگزاری اینچنین جشنواره هایی را معرفی غذای سالم وشناساندن فرهنگ اقوام ایرانی به همدیگر وزنده نگه داشتن وتبادل وتدام فرهنگ سنتی وغذاهای بومی محلی دانست وافزود : باتوجه به استقبال بیشتر مردم به غذاهای بیرون بر ومتاسفانه غذاهایی با پخت سریع وفست فود ها کمتر کسی به دنبال غذاهای محلی وسنتی است و این نوع جشنواره ها برای الگو سازی نسل جوانان ومادران آینده وپرهیز از غذاهای امروزه وفست فود برگزار گردید.

رئیس اداره آموزش وپرورش سپیدان خاطر نشان کرد : در این نوع جشنواره علاوه بر رقابت ویک نوع مسابقه خود به عنوان کلاسی آموزشی محسوب می شودوپس از اتمام جشنواره یک دوره کلاس توسط افراد برتر، برای دانش آموزان برگزار شد . دراین جشنواره انواع غذا های بومی ومحلی شامل: آش کشک،آش کارده،آش رشته ،انواع دمپخت وخورشت های محلی توسط دانش آموزان این مدارس تهیه شد.

 وی آشنایی دانش آموزان با غذاهای سنتی خانگی و همچنین غذاهای محلی را از جمله دیگر اهداف این جشنواره دانست و گفت: امید است که برگزاری چنین برنامه هایی، تلاشی در جهت بومی سازی غذاها، ودوری دانش آموزان از خوراکی های فاقد ارزش غذایی باشد فکر سالم در بدن سالم است و این مهم بایدازسنین نوجوانی آموزش داده شود. و باید توجه داشته باشند که تغذیه صحیح و سالم در رشد دانش آموزان چه به لحاظ جسمی و چه به لحاظ روحی تاثیر مهمی دارد.

رئیس اداره آموزش وپرورش سپیدان ادامه داد: تغییر الگوی مصرف مواد غذایی و روی آوردن به ورزش و تحرک بدنی باید به عنوان فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و در این راستا نقش کلیدی رابطین بهداشت  سلامت بسیار با ارزش است تا با انتقال پیامهای سلامتی به خود و خانواده های تحت پوشش خود ، مروج فرهنگ سلامت باشند.

مهبودی افزود: سعی کردیم در مدارس دخترانه ، روش تهیه غذاهای سالم را در قالب برگزاری کارگاه آموزشی آموزش دهیم و اعتقادمان بر این است که با آموزش های مستمر و فرهنگ سازی می توان  فرهنگ تهیه غذای سالم را به خانواده ها برگرداند.در پایان پس از امتیاز دهی توسط داوران به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد .


مارگون
نظرات بینندگان