کد خبر: ۱۱۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

نماینده مجلسی که یک پا آمدنیوز است+تصاویر

صفحه توئیتر محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب تهران در حالی هر روز بروزرسانی می‌شود که اتهامات وارده و شبهاتی که ایجاد می‌کند دست کمی از شبهات آمدنیوز ندارد.
به گزارش شیرازه، اتهام‌زنی و شبهه‌افکنی برای از بین بردن اعتبار از جمله خصیصه‌های بارز وبسایت‌ها و کانال‌های ضدانقلاب از جمله آمدنیوز است. بازی با ذهن مخاطب برای بی‌اعتماد کردن وی نسبت به مسئولان و ارگان‌های مختلف از جمله راه‌هایی است که این رسانه‌ها در پیش می‌گیرند تا به اهداف خود برسند.

در همین راستا برخی از مسئولان در رده‌های مسئولیتی مختلف هستند که دست کمی از وبسایت‌های شبهه افکنی مانند آمدنیوز ندارد  از آنها می‌توان به عنوان «آمدنیوزهای وطنی»‌ یاد کرد.

«محمود صادقی»، نماینده فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یکی از مسئولانی است که بارها و بارها مطالب اشتباهی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده و اذهان عمومی را منحرف ساخته اما بعد از مدتی با تکذیب نهادها و شخصیت‌هایی که این اتهامات ناروا به آنها زده شده،‌ نسبت به این موضوع عذرخواهی کرده است اما کماکان ازاین موارد متنبه نشده و به رویه اعتبارزدایی خود ادامه می‌دهد.

وی تا جایی پیش رفته که حتی همکارانش نیز این عقیده را دارند که صادقی بدون مطالعه و تحقیق حرف می‌زند و حتی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی بهارستان به وی در خصوص یکی از موارد شخصا تذکر داده است.

در ادامه به برخی از جنجال‌سازی‌های صادقی که دست کم از آمدنیوز ندارد، می‌پردازیم:‌

اتهام زنی به یکی از مراجع عظام تقلید

چندی پیش بود که محمود صادقی یکی از بدهکار بانکی را به «آیت الله مکارم شیرازی» نسبت داد. این درحالی است که در گذشته نیز این موضوع توسط دفتر این مرجع عالی‌قدر تکذیب شده بود. صادقی این تهمت را در واکنش به صحبت‌های آیت الله مکارم شیرازی درباره اصرار برخی به ورزشگاه رفتن زنان و دختران مطرح کرد. اما بعد از آن، این نماینده توئیتر باز در توئیتی عنوان کرد که تهمتی که زده غلط است و فرزند آیت الله مکارم شیرازی در تماس تلفنی این موضوع را تکذیب کرده است. وی به سبب این تهمتی که به این مرجع عالیقدر شیعه زده بود عذرخواهی کرد.

اتهام‌زنی صادقی به آیت الله مکارم شیرازی به سبب مخالفت با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها
اقرار صادقی به اشتباهی که در مورد اتهام‌زنی به آیت الله مکارم شیرازی کرده بود
انتقاد یکی از فعالان اصلاح‌طلب: آقای صادقی چرا آبروی اصلاحات را می‌بری؟

ماجرای جنجال صادقی درباره قوه قضائیه

محمود صادقی درباره حساب‌های قوه قضائیه که آنها را به چند تن از مسئولان این قوه نسبت می‌داد، مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب بویژه «آمدنیوز»‌ قرار گرفت. صادقی این موضوع را به مجلس نیز کشاند و درباره حساب‌های قوه قضائیه با اینکه می‌دانست این موارد دروغ هستند، تهمت پراکنی کرد.

صادقی در حالی این تهمت‌ها را بازهم پیگیری کرد که علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم به این موضوع پاسخ داده بود.

مداومت صادقی در این مسئله جعلی سبب شد تا «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع ورود پیدا کند و اینگونه در صحن علنی صادقی را خطاب قرار دهد:‌

شما یک چیزی اضافه کرده‌اید و گفته‌اید بر اساس کدام قانون این مبالغ به یک حساب شخصی داده می‌شود؟ اینجا نقطه اتهام است؛ ببنید! وقتی وزیر اقتصاد می‌گوید آن سایت ضدانقلاب دروغ گفته است و این پول‌ها که در قوه قضائیه است به نام قوه قضائیه می‌باشد، از برادر عزیزمان آقای دکتر صادقی فرزند شهید صادقی عزیز نماینده مجلس انتظار نبود که آن را تائید کند

لاریجانی گفت:

ضمنا به خاطر دارید شما به همراه آقای مازنی و آقای رحیمی نماینده تهران تشریف آوردید من خدمت‌ شما عرض کردم این حرف نادرست است و این پول‌ها به نام قوه قضائیه است و به نام شخص نیست؛ چرا اصلاح نکردید؟

محمود صادقی درا ین باره نیز از قوه قضائیه عذرخواهی کرد. محسن صادقی برادر و وکیل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان این که محمود صادقی جان خود را برای انقلاب اسلامی فدا می کند،گفت:

او هیچ گاه قصد تضعیف قانون اساسی و ارکان نظام را نداشته است. محمود صادقی فقط بر اساس نقش و جایگاه یک نماینده و بر مبنای اصول متعدد قانون اساسی و حق اظهارنظر نمایندگان، سوالی را از رییس قوه قضاییه مطرح کرد و انتظار می رود از مجاری قانونی، این موضوع پاسخ داده شود.

جنجال‌سازی توئیتری صادقی علیه قوه قضائیه

صادقی علاوه بر اینکه اتهاماتی بر اساس برخی شایعات رسانه‌های ضدانقلاب علیه قوه قضائیه مطرح، دنبال و به آن‌ها دامن ‌زد؛ در صفحه‌ توئیتر خود نیز موارد حاشیه‌ای دیگری را علیه قوه قضائیه مطرح کرد که بسیار قابل تامل است.

توئیت‌های شیطنت‌آمیز و معنادار صادقی علیه قوه قضائیه

اتهام زنی که توجه ضدانقلاب را به خود جلب کرد

صادقی اینبار در مهرماه سال جاری مورد حمایت شبکه ضدانقلاب «صدای آمریکا» قرار گرفت. تا جایی که مجری این برنامه بیان داشت که ای کاش همه نمایندگان به مانند محمود صادقی می‌بودند.

علت این حمایت ضدانقلاب از صادقی این بود که این نماینده اصلاح‌طلب در مصاحبه ای با خبرگزاری ایلنا به پیگیری دروغ و تهمتی که یکی از رسانه‌های ضدانقلاب درباره رئیس قوه قضائیه منتشر کرده بود، پرداخت که در همین زمینه مورد توجه و حمایت صدای آمریکا قرار گرفت.

خبر خبرگزاری اصلاح‌طلب از صحبت‌های صادقی که مورد توجه و تایید رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت

بازنشر توئیت ضدایرانی «سندرز»

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم در اقدام جنجالی دیگر توئیت ضدایرانی نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا را بدون هیچ توضیحی در صفحه توئیتر خود بازنشر داد.

توئیت ضدایرانی برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی

«برنی سندرز» سناتور دموکرات در توئیت خود نوشته است:

 «اگر نگران رفتار ایران در منطقه‌ایم، آن طور که من هستم، بدترین کاری که می‌توانیم بکنیم، به هم زدن برجام است.»

اینکه اصلاح‌طلبان طرفدار برجام هستند موضوع جدیدی نیست اما توجیه حمایت از برجام با تایید نگرانی‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه بیشتر به یک خودزنی می‌ماند تا طرفداری از برجام و منافع کشورمان.

تعجب یکی از فعالان سیاسی از بازنشر توئیت ضدایرانی سندرز توسط محمود صادقی، نماینده مجلس

توئیت اشتباه محمود صادقی در مورد یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب

صادقی توئیتی در باره یکی از فعالان سیاسی جریان اصلاحات که اخیرا دچار بیماری شده است، منتشر کرد که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

وی در این توئیت می نویسد:

من نمی دانم جرمش چیست و به چه اتهامی محکوم شده; اما هرچه باشد ادامه حبس یک بیمار در این شرایط انسانی نیست.

صادقی درحالی این توئیت را منتشر کرد که دو سال از آزادی «علیرضا رجایی» می‌گذرد و وی از این موضوع خبر ندارد اما بی پروا علیه نظام و قوه قضائیه تهمت‌پراکنی کرد. برخی از کاربران فضای مجازی اصلاح‌طلب به نماینده تهران انتقاد کردند که چرا در جایگاه یک نماینده از وضعیت یک شهروند و روزنامه نگار مشهور این جریان اطلاع کافی ندارد.

**انتقاد فعالان سیاسی اصلاح‌طلب از صادقی که حتی علیرضا رجایی فعال سیاسی معروف این جناح را نمی‌شناسد**

آمار دروغی که صادقی در توئیت خود منتشر کرد

صادقی در قلب و وارونه نمایی واقعیت هم دستی بر آتش دارد. در همین راستا در حالی که مردم کشور با مشکلات متعددی روبرو هستند این نماینده اصلاح‌طلب در توئیتی که بیشتر به شوخی شبیه است خواسته اصلی مردم را رفع حصر خواند.

**صادقی:‌ مردم اهواز و زاهدان دیگر نگران ریزگرد و بیکاری نیستند اما نگران حصر هستند!**

پاسخ کیهان به گاف نماینده توئیتر باز

صادقی حتی نسبت به بازسازی مجلس نیز موضع دارد!

در همین رابطه، روزنامه کیهان در گفت و شنود خود نوشت:

    گفت: آقای محمود صادقی نماینده تهران در صفحه توئیت خود اعتراض کرده است که چرا کیسه‌های شن و ماسه به مجلس آورده‌اند جنگ نشده که می‌خواهند سنگر بسازند!

    گفتم: کیسه‌های سیمان و ماسه برای تعمیر بخش‌های تخریب شده مجلس در حادثه تروریستی است نه برای سنگرسازی!

    گفت: این آقای نماینده که مسئله به این سادگی را نمی‌داند مگر مجبور است اظهارنظر کند؟!

    گفتم: شاید به نظرش رسیده که می‌تواند از کیسه‌های ماسه و سیمان یک سوژه برای اعتراض درست کند و روی آنتن برود!

    گفت: ولی نماینده مجلس باید یک کمی هم هوشمندی و شناخت از مسائل داشته باشد.

    گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند ساعت چنده؟ و طرف که ساعت نداشت گفت؛ ساعت چیه؟ آدم باید غیرت داشته باشه!

نطق جنجالی در مجلس و ایجاد خوراک برای ضدانقلاب

محمود صادقی در ۲۶ آذرماه سال جاری در نطق میان‌دستورخود  خواستار شروع «شفافیت» از مجلس شد و گفت: آیا مجلس عصاره فضائل ملت است؟ ما عصاره فضائل شورای نگهبان هستیم. بیاییم شفافیت را از مجلس آغاز کنیم. نظام مالی مجلس، غیرشفاف است. چرا اجازه نمی‌دهند بودجه سالانه مجلس به طور شفاف حسابرسی شود؟ آیا نمایندگان مجلس در جریان حسابرسی‌های سالانه بودجه‌ای مجلس هستید؟ چرا گزارش شفافی از حسابرسی‌های سالانه مجلس ارائه نمی‌شود؟ حسابرس‌های دیوان محاسبات هر سال بودجه مجلس را حسابرسی می‌کنند ۴۰ – ۵۰ ایراد می‌گیرند ولی رییس دیوان محاسبات همه آنها را خط می‌زند.

**بازنشر توئیت صادقی توسط مجری شبکه بی‌بی سی فارسی**

همین صحبت‌ها باعث التهاباتی در  جلسه مجلس به ریاست علی مطهری شد.

در همین رابطه، «سیدعلی ادیانی‌راد» در تذکری با انتقاد از ادبیات صادقی گفت‌:‌ این ادبیات که نمایندگان عصاره فضائل ملت نیستند و عصاره فضائل شورای نگهبان هستند به چه معنی است. چقدر منطق حقوقی و استدلال محکم مبتنی بر عقلانیت بر این واژگان حاکم است. اگر مجلس را عصاره فضائل شورای نگهبان می‌دانیم آیا حضور شما در مجلس مشروعیت دارد؟ آیا شرعا حق رای دادن دارید و می‌توانید در مقام مخالفت یا موافقت اظهارنظر کنید؟ وقتی ما سوگند خورده‌ایم یعنی پذیرفته‌ایم که نماینده ملت هستیم نه عصاره فضائل نهادی دیگر.ممکن است اشکالاتی هم باشد که کسی نافی آن نیست اما نباید ادبیاتی ایجاد کنیم که خوراکی برای کسانی که اراده باطل دارند فراهم شود ولو اینکه دو کلمه حرف حق هم بزنند. ما چنین چیزی از آقای صادقی که خودش روحانی، معمم، ابن‌الشهید و حقوقدان است انتظار نداریم.

علی مطهری در واکنش به این تذکر، گفت: اینکه نمایندگان عصاره فضائل شورای نگهبان یعنی یک عده افراد صالح و متقی باشند فکر نکنم توهین باشد ولی تلویحا شاید توهین تلقی شود و این تذکر هم وارد است.

 صادقی دوباره با هجمه به قوه قضائیه درحالی که پیش از این موضوع حساب‌های قوه‌قضائیه مشخص شده بود با بیان نقل قولی از آیت الله آملی لاریجانی گفت:‌ 

 رئیس قوه قضاییه می‌گوید سپرده‌ها و سود آنها به حساب شخصی واریز نمی‌شود، سلّمنا! پس کجا هزینه می‌شود؟ آیا یک صورتحساب به دیوان محاسبات داده‌اید؟ چرا در برابر دیوان محاسبات به تکلیف خود عمل نمی‌کنید و چرا به اذن رهبری استناد می‌کنید؟ رهبری فرمودند مطابق موازین شرعی و قانونی. مگر قانون تکلیف نمی‌کند که دستگاه‌ها همگی سالانه به دیوان محاسبات حساب پس بدهند، چرا حساب پس نمی‌دهید؟ چرا از رهبری هزینه می‌کنید و چرا اعتقادات مردم را به نظام و ولایت فقیه متزلزل کرده‌اید؟

پیام تسلیت عجیب آقای نماینده اصلاح‌طلب

صادقی همواره سعی دارد کار سیاسی خود را انجام دهد. در این رابطه وی حتی در ارسال پیام تسلیت قربانیان «نفتکش سانچی» نیز به اتهام زنی به دستگاه های امنیتی مبادرت ورزید.

پیام تسلیت عجیب صادقی درباره قربانیان سانچی با چاشنی کهریزک!

صادقی:‌ عوامل بیگانه در اغتشاشات اخیر دخیل نبودند

درحالی صادقی با توئیت خود به تطهیر عوامل بیگانه در دست داشتن در آشوب‌های اخیر پرداخت امانگاهی به توئیت‌های «دانلد ترامپ»،‌ رئیس جمهور آمریکا و حمایت‌های فرانسه و انگلیس از آشوب‌گران نادرستی این ادعا را ثابت می‌کند.البته صادقی نگفته که منظورش از مقامات اطلاعاتی چه کسانی هستند.

صادقی بدون توجه به حمایت‌های ترامپ از اغتشاشگران اینچنین توئیت کرد

اتهام‌زنی صادقی به یک سازمان دیگر جمهوری اسلامی

محمود صادقی درباره اغتشاشات اخیر دست به توئیت زنی علیه سازمان زندان ها کرد و از قول منابعی که نامعلوم هستند این سازمان  را متهم کرد که از جان اغتشاشگران حفاظت نکرده است.

پس از این اتهام‌زنی، روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اجبار زندانیان به مصرف هرگونه دارو را قویاً تکذیب نمود.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

در پی انتشار مطالبی از سوی برخی افراد مبنی بر اجبار بازداشت شدگان به خوردن قرص‌، روابط عمومی سازمان زندان‌ها ضمن تکذیب و رد این ادعای واهی، طرح مطالبی از این دست را مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی دانست و اعلام نمود اشخاص مطرح کننده این دروغ و تهمت بزرگ را در اسرع وقت و در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحت تعقیب قانونی قرار خواهد داد.

اتهام زنی محمود صادقی به یک سازمان دیگر
اتهام زنی صادقی به سازمان زندان‌ها بنابر یک منبع نامعلوم
نظر همکاران صادقی درباره صحت ادعای وی

اتهام زنی چندین باره صادقی به قوه قضائیه

صادقی بازهم با استفاده از یک پرونده قدیمی مربوط به سعید طوسی به قوه قضائیه اتهام زد و بیان داشت که قضات این دستگاه با اعمال نفوذ برخی افراد متهم پرونده را تبرئه کرده‌اند. در این اتهام‌زنی صادقی از لفظ «‌کودک‌آزار قرآنی»‌ بارها استفاده کرد که مورد تعجب بسیاری از افراد شد که این چه تعبیری است و چرا فردی که قبلا لباس طلبگی به تن داشته اینگونه تعابیر را به کار می‌برد و آیا صادقی به دنبال متهم کردن یک فرد است یا اینکه می‌خواهد علیه قرآن کریم فضاسازی کند. این موضوع حتی باعث شد که این نماینده اصلاح‌طلب نسبت به بکار بردن چنین اصطلاح باطل و سخیفی به اشتباهش اعتراف کند.

تهدید قوه قضائیه به برخورد غیرقانونی با متهم
اتهام زنی صادقی به قوه قضائیه با بکار بردن تعبیری توهین آمیز
تعبیر سخیفی که صادقی به کار می‌برد و خود بکار بردن آن را غلط خواند
مشرق
نظرات بینندگان