کد خبر: ۱۱۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
مدیرکل صدا وسیمای فارس مطرح کرد:

زبان هنر، بهترین وسیله برای ترویج انقلاب و اندیشه های امام و رهبری در جهان

مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به اینکه هنر، زبان مشترک انسانهاست گفت: ابزار هنر بهترین وسیله برای ترویج انقلاب و اندیشه های امام و رهبری در جهان است.
به گزارش شیرازه، مدیرکل صدا وسیمای فارس در جمع هنرمندان بسیجی حوزه هنری فارس با گرامیداشت یاد و خاطره پانزده هزار شهید سرافراز این دیار سربلند، دوازده بهمن ماه روز ورود امام راحل ( ره ) به میهن اسلامی ایران را مبداء تاریخ دانست وگفت: با ورود این تاریخ پرتب و تاب و پرازفرازونشیب حرکت و روند انقلاب حرکت رو به رشدی بوده است و بحمدالله امروز با راهبری های رهبر معظم انقلاب قله های مختلف توسعه و پیشرفت را طی می کنیم.

سهرابی با بیان این که نسل های پیشین انقلاب وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دادند خطاب به نسل امروز گفت: شما باید این سنگرها را حفظ کنید و بدانید که نسل آینده از شما مطالبه خواهند کرد که آیا مثل نسل اول هرجا که انقلاب خواست، بودید و با جان و مال تان جهاد کردید.

مدیرکل صدا وسیمای فارس افزود: اگر امروز این انقلاب در دنیایی به این پیچیدگی شناخته شده است و نام و آوازه و تفکرامام و اندیشه های متعالی ایشان، نام جمهوری اسلامی و اندیشه های رهبری که این انقلاب را هدایت می کند، مرزها را درنوردیده و از مرزهای ملی عبور کرده، عرصه های مختلف جهانی را گذرانده و در محافل علمی وآکادامیک در دانشگاههای مختلف  و حوزه های متفاوت درمورد آن بحث و گفتگو می شود، حاکی از آن است که فرزندان انقلاب وظیفه خودشان را در انتقال ارزشهای انقلابی به خوبی انجام داده اند که یکی از این حوزه ها حوزه  فرهنگی، هنری و رسانه است.

رییس رسانه ملی در استان با توجه به حساسیت دنیا به زمان اظهار کرد: سرعت و حرکت تکنولوژی بسیار بالاست و زمان خیلی مهم است ما که در حوزه فرهنگ و رسانه کار می کنیم باید توجه داشته باشیم که اگر لحظه ای درنگ کنیم دیگران از ما سبقت می گیرند و رسیدن به آنها کاری بسیار سخت است.

وی تاکید کرد: ما دایره صدور انقلاب و بحث حفاظت از انقلاب را داریم در این جهان بسیار پرسرعت با این مخاطبان خوش ذوق و فرّار باید طرحی نو دراندازیم واگر در حوزه هنر،حرفی نو و جذاب در خور این مخاطبان نداشته باشیم، با توجه به تنوع و تکثر رسانه ها و رشد تکنولوژی ما را راحت کنار می زنند و رسانه های دیگر را انتخاب می کنند.

مدیرکل صدا وسیمای فارس تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان یک هنرمند بسیجی که برای مخاطب امروز باید کار کنیم این است که در حوزه محتوا حرف برای گفتن داشته باشیم تا عقب نمانیم.

امروزدنیا به دنبال محتوای پاک است و منبع و منشاء محتوای پاک در این خطه از دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران است و عصر ما و نوبت ماست برای ترسیم جهان و بهترین زبان و پیام و ابزارهنر است و ما که در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه کار می کنیم و خودمان را به عنوان هنرمند بسیجی معرفی کرده ایم وظیفه و رسالت  سنگینی را بردوش داریم که بتوانیم در این زمینه هنرمندانه کار کنیم.

سهرابی هنر را زبان مشترک همه انسان دانست و گفت: امروز سرعت تکنولوژی و ایجاد اپلیکیشن های مختلف سفر را بیشتر می کند چرا که انسان دیگر نیازی به زبان دوم ندارد. این هنر که زبان مشترک است بهترین وسیله برای ترویج انقلاب و تبلیغ اندیشه های امام و پاسداشت ارزشها و انتقال آن به تمام انسانهای آزاد دنیاست.

مدیرکل صدا وسیمای فارس هدف انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی پنج مرحله را تعریف کرده اند یکی شکل گیری انقلاب اسلامی و دوم ایجاد نظام اسلامی که این کار انجام شده است و سوم تشکیل دولت اسلامی که ما الان در این مرحله هستیم و تشکیل نظام اسلامی بر اساس الگوها و معیارهای کاملا اسلامی  است که تاوقتی این مرحله محقق نشود وارد مرحله بعدی که آن جامعه اسلامی است نمی شویم ودر نهایت تحقق تمدن اسلامی است که انشاء الله به انقلاب حضرت موعود وصل می شود و این پرچم به دست ایشان سپرده خواهد شد.

سهرابی در بحث تمدن اسلامی رسالت هنر و هنرمند را رسالت بسیار سنگینی عنوان کرد و گفت:فرهنگ سازی و گفتمان سازی در این حوزه به عهده هنرمندان انقلابی است که کارشان کار جهادی است و با اطلاع و آگاهند که این کارجهادی را باید با ایمان و اعتقاد پیش ببرند. ما یک مخاطب برون مرزی و یک مخاطب درون مرزی داریم برای مخاطبان برون مرزی کارهایی انجام داده ایم ولی هنوز برای مخاطبان خودمان در درون جامعه نتوانستیم انقلاب را معرفی کنیم برای رسیدن به هدف و غایت نظام اسلامی در مقابل نظام لیبرال دموکراسیک غربی رسالت و مسئولیت فوق العاده مهمی برعهده داریم.

وی با اشاره به این که جهان غرب با ایدئولوژی،چشم انداز و افق مشخص برای به کرسی نشاندن نظریات خود تمام ساعت های هنر را در اختیار گرفته اند گفت: اگر ما بخواهیم کارموثر و تاثیر گذاری انجام دهیم باید کار تیمی را یاد بگیریم با هم و در کنار هم باشیم واین عرصه را برای بروز و ظهور جوانان آماده کنیم.

سهرابی درپایان گفت:  وظیفه هنرمند بسیجی و انقلابی در این دوره که دوره فوق العاده مهم و به قول رهبر معظم انقلاب پیچ تاریخی است این است که آستین همت را بالا زده و وارد این عرصه شود وابراز وجود کند و با تقویت همدیگر انشاء الله بتوانیم به هدف اصلی مان که تمدن نوین اسلامی است برسیم.

نظرات بینندگان