کد خبر: ۱۱۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

اتاق ایران نسبت به پرداخت دولت به موسسات مالی موضع گیری کند/ مشکل هر فعال اقتصادی استان که به اتاق شیراز مراجعه کرده را حل کردیم

رازقی گفت: اتاق بازرگانی ایران باید نسبت به موضوع پرداخت دولت از صندوق توسعه ملی به موسسات مالی موضع گیری شفاف داشته باشد.

به گزارش شیرازه، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز در نشست نائب رئیس اتاق ایران با اعضای هیئت نمایندگان و روسای تشکل های بخش خصوصی اتاق شیراز با اشاره به برداشت و پرداخت 11 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به سپرده گذاران موسسات بانکی بیان کرد: دولت به چه دلیل از محل اعتبار ملی برای ورشکستگی یک موسسه و بنگاه اقتصادی اعتبار اختصاص داده است؟ چرا هزینه یک بنگاه اقتصادی شخصی از جیب مردم باید پرداخت شود؟ در واقع با این کار تشویق کننده فساد هستیم تا برخورد کنننده با فساد.

وی افزود: بر اساس قانون، دولت باید یارانه تولید را پرداخت می کرد اما این اتفاق نیفتاد و تولید به وضعیت بدی رسیده اما پرداخت به موسسات مالی انجام می شود که اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی به این موضوع ورود و مطالبه کند.

رازقی اظهار داشت: جراحی عمیق نظام اقتصادی باید در خصوص نظام بانکی ایجاد شود و سرنوشت موضوع هایی از جمله مابقی موسسات مالی و اعتباری، نظام بانکی و بازنشستگی های تامین اجتماعی نیز اینگونه خواهد بود لذا اتاق بازرگانی ایران باید نسبت به این موضوع موضع گیری شفاف داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت تشکل های اتاق بازرگانی نیز اضافه کرد: بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار ساماندهی تشکل ها بر عهده اتاق ایران است و اتاق ایران در موضوع تشکل ها به دنبال موازی کاری نیست.

رئیس اتاق شیراز ادامه داد: اتاق بازرگانی شیراز تاکنون 29 تشکل را در سطح استانی و ملی به ثبت رسانده است که برخی از این تشکل ها از جمله کانون کارآفرینی استان و شورای جوانان به تازگی فعال شده است.

رازقی عنوان داشت: تامین منابع مالی و انجام و ارائه کار کارشناسی به محافل تصمیم گیری از اصول تشکل هاست که اتاق شیراز از تشکل های تحت مجموعه خود حمایت مالی و کارشناسی می کند.

وی با بیان اینکه حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی استان اولویت ما در اتاق شیراز است افزود: به جرات می گوییم تا امروز مشکل و معضل هر فعال اقتصادی استان که به اتاق شیراز مراجعه کرده را در سطح استان پیگیری و حل کردیم و مشکلاتی که نیاز به پیگیری در سطح ملی بوده نیز دنبال کرده ایم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان