کد خبر: ۱۱۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

سیصد درخت چند صدساله در رونیز استهبان قطع شدند+عکس

درختان چندصدساله در تفرجگاه گردشگری مرغک رونیز در شهرستان استهبان قطع شدند. در گروه های مجازی تعداد درختان قطع شده را 300 اصله درخت عنوان میکنند.

به گزارش شیرازه، روز گذشته در اقدامی تاسف برانگیز، اره برقی بلای جای درختان تفرجگاه گردشگری مرغک در شهر رونیز شد.تفرجگاهی که درختان بلند قامتی که زیبایی خاصی به طبیعت بکر کوه‌های رونیز صفا بخشیده است.

این اقدام روز گذشته انجام شد و در حالی که هنوز ساعتی از آن نگذشته بود با اعتراض شدید مردم منطقه و دوستداران طبیعت همراه شد و با دستور فرماندار شهرستان استهبان ماموران نیروی انتظامی اجازه قطع شدن درختان را ندادند.

در این زمینه فرماندار شهرستان استهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: روز گذشته پس از اطلاع از این موضوع ماموران نیروی انتظامی در محل مستقر شده و کار را متوقف کردند.

محمدمهدی شرفی افزود: در حال حاضر کارشناسان محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سایر متولیان مربوطه در حال بررسی موضوع هستند که نتیجه آن در یک جلسه کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با هرگونه تخریب محیط زیست مخالف هستیم خاطرنشان کرد: با متخلفان این حادثه نیز برخورد جدی و قانونی می‌شود.

ضیایی بخشدار رونیز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه این ملک خصوصی بوده، اما در عین حال معتقدیم نباید به راحتی اجازه داد چنین درختان تنومند که زیبایی منطقه را فراهم کرده‌اند قطع شود اظهار داشت: در حال پیگیری موضوع هستیم و کارشناسان نیز موضوع را پیگیری و نتایج آن اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، مرغک دره ای بسیار زیبا و خوش آب و هواست که زیبایی، طراوت و موهبت‌هایش مرهون درختان، جوی آب و بافت طبیعیش هست. تصور کنید درختانش نباشند یا روزی آب زلال چشمه مرغک خشک شود. آیا دیگر تفرجگاهی به نام "مرغک" وجود خواهد داشت؟ حتی فکر کردن به این موضوع آزار دهنده است.
چرا کسی باید به خودش اجازه دهد که این زیبایی را که متعلق به همه مردم است، نابود کند. آیا نباید قانون، خط قرمز و اهرمی باشد برای این دست درازی‌ها؟!

دوستداران محیط زیست و شهروندان شهر رونیز در استهبان معتقدند، قطع درختان چندصد ساله چنار در تفرجگاه مرغک، نابودی این تفرجگاه گردشگری را به همراه دارد و مسئولان نباید اجازه دهند این درختان به راحتی قطع شود.

آنان معتقدند، قطع کردن این درخت‌ها با اره برقی و در مدت یکی دو ساعت توجیهی ندارد و باید با متخلفان برخورد شود و خواستار جلوگیری از اتفاق یا اتفاقات مشابه در آینده هستند./ تسنیم


نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان