کد خبر: ۱۱۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

بیمارستان خلیلی شیراز قطب پزشکی‌ جنوب کشور شد

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز گفت: امروز بیمارستان خلیلی شیراز به عنوان یک مرکز آموزشی در قطب پزشکی جنوب کشور در حوزه گوش، حلق و بینی مطرح است.
به گزارش شیرازه، سید بصیر هاشمی، رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: کارگاه آموزشی استفاده از ابزارهای نوین و پیشرفته در اندوسکوپی برای جراحی گوش با حضور متخصصان، اساتید و دانشجویان دستیار تخصصی گوش حلق و بینی برگزار شد. 

وی گفت: در این کارگاه، ‎پنج‎ استاد از دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله محمد فرهادی رئیس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تهران، احمد دانشی مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی ایران و ‎اصغری رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، آخرین روش‌های مربوط به اندوسکوپی گوش را به شرکت‌کنندگان آموزش دادند.

هاشمی با بیان اینکه این کارگاه ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب کشور بوده و از استان‌های همجوار از جمله بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد نیز در آن شرکت داشتند، افزود: شرکت‌کنندگان ابتدا با آموزش تئوری همراه با نمایش تجربه اساتید در جراحی‌های انجام شده با این مبحث آشنا شده، سپس در مرحله دوم و در آزمایشگاه، مهارت‌های بالینی بر روی جمجمه و استخوان گوش، با استفاده از ابزارها و دستگاه‌های پیشرفته آموزش داده شد.

وی از برپایی پنج ایستگاه آموزشی با نظارت خود اساتید، به صورت عملی، همراه با پرسش و پاسخ و با هدف بالا بردن اعتماد به نفس و ارتقای مهارت شرکت‌کنندگان در این ورک شاپ یک روزه خبر داد و گفت: برگزاری این برنامه آموزشی ‎به صورت همزمان به رفع نقص و مهارت‌آموزی متخصصان و شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا در کلینیک‌ها، مطب و بیمارستان‌ها به نحو صحیح انجام شود.

هاشمی با اشاره به اهمیت روش‌های جراحی کم تهاجمی که در همه دنیا متداول شده است، گفت: ‎ روش‌های کم تهاجمی به معنی این است که جراحی‌ها به صورتی باشد که بیمار کمترین آسیب را دیده و به کمک ابزارها و روش‌های جدید، کمترین شکاف در بافت و عضو بیمار برای درمان، انجام شود و در جراحی‌های ناحیه گوش و حلق و بینی نیز به سمت روش‌های اندوسکوپی پیش می‌رویم که از جمله روش‌های کم تهاجمی پزشکی است.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یکی از نشانه‌های متداول شدن روش‌های اندوسکوپی و لاپاراسکوپی در دنیا را محدود بودن زمان و فضای کافی برای عمل جراحی برشمرد و بیان کرد: ‎عمل جراحی با ابزارهای میکروسکوپ و اندوسکوپ به صورت همزمان بهتر و در کمترین زمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های این کارگاه به کمک یک دستگاه سه بعدی برای آموزش استفاده از ابزارهای نوین اندوسکوپی، درباره فرق این دستگاه با میکروسکوپ، توضیح‌ داد: ‎این دستگاه با نمایش سه بعدی در عمل جراحی به جراح کمک می‌کند که با دید بهتر و با ظرافت بیشتر وکمترین آسیب عمل جراحی گوش را انجام دهد.

هاشمی از بیمارستان خلیلی شیراز به عنوان یک مرکز آموزشی در قطب پزشکی جنوب کشور در حوزه گوش، حلق و بینی نام برد و افزود: ‎عمل‌های جراحی مختلفی در این بیمارستان با کمک روش‌های نوین آموزشی و استفاده از ابزارهای نوین اندوسکوپی انجام شده است که به سمت درمان کم تهاجمی پیش رفته ‎و اساتید و متخصصان با بهره‌مندی از دانش روز دنیا، در حال ارتقای سلامت بیماران هستند.

وی با بیان اینکه از سال 82 تاکنون قریب به هزار و پانصد عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در شیراز انجام شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یک دانشگاه مطرح به دلیل شرایط و توانایی‌های موجود، توانست به راه‌اندازی بخش کاشت حلزون شنوایی دست یابد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه گوش حلق و بینی و بیش از 50 سال سابقه آموزش در این حوزه، گفت: 70 استاد و متخصص عضو انجمن متخصصان گوش حلق و بینی  فارس مشغول به درمان و 30 دستیار تخصصی و دانشجوی تخصصی گوش، حلق و بینی در این دانشگاه مشغول به آموزش هستند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان