کد خبر: ۱۱۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
تجمع مقابل استانداری:

زمین مسکن مهر بلوار دولت 8 ساله شد!/ خواب غفلت مسؤولان دولتی و جولان سوءاستفاده گران

مسکن مهر بلوار دولت پس از گذشت 8 سال و در حالی که اغلب هزینه‌های آن توسط مردم پرداخت شده، همچنان در مرحله‌ی فونداسیون باقی‌ مانده است!
به گزارش شیرازه، ظهر امروز در حالی که از مقابل استانداری فارس عبور می‌کردم، تجمع تعدادی از مردم که در دست آن‌ها بنر «استاندار محترم حمایت، تا کی رنج و شکایت؟» دیده می‌شد، توجهم را به خود جلب کرد. تجمع‌کنندگان از هر سن و ظاهری بودند؛ کنجکاو شدم و جلوتر رفتم؛ درحالی‌که آن‌ها یک‌صدا شعار می‌دادند «چه جوری یک نفر، حریفِ 500 نفرِه؟»، از یک خانم جوان دلیل تجمع را پرسیدم که متوجه شدم این افراد متقاضیان مسکن مهر بلوار دولت هستند که هنوز مسکن خود را تحویل نگرفته‌اند.

با نگاهی به بنرهای در دستشان، جمله‌هایی مثل «سرخی صورت من، از سیلی زمونست»، «شکایت یک نفر به هر کجایی کردیم»، «دردمون همون درده، بپرسید که چه کرده؟»، «وعده دادن سال 90، خونه میدن بی‌قیدوشرط»، «نه سندی، نه خونه‌ای، نه حتی آشیونه‌ای»، «پولامون رو دزدیدن، به حالمون خندیدن» به چشم می‌خورد. با دیدن این دست‌نوشته‌ها بیشتر کنجکاو شدم که داستان این یک نفر که 500 نفر نتوانستند با شکایت‌های متعدد حریف او شوند، چیست؟!

نماینده‌ی متقاضیان در مورد دلیل تجمعشان گفت: مسکن مهر بلوار دولت شیراز از سال 88 آغاز به نام‌نویسی کرده و اکنون پس از گذشت 10 سال هنوز تکمیل‌ نشده است؛ مسئولیت ساخت‌وساز این خانه‌ها با سه شرکت تعاونی بوده که الآن پس از دریافت پولشان پاسخگو نیستند.

وی افزود: از این 500 نفر متقاضیان مسکن مهر از سال 88 تاکنون بین 20 تا 40 میلیون تومان پول گرفته‌ شده و الآن کسی پاسخ‌گو نیست که بر سر پول‌ها چه آمده و در آینده‌ چه می‌شود.

نماینده‌ی معترضین تصریح کرد: این پروژه قرار بود توسط سه شرکت مسکن‌ساز ساخته شود، اما پس از مدتی بازرسی، اداره تعاون مسکن اعلام کرد که این زمین‌ها خودمالکی است و نمی‌توان بر روی آن‌ها نام مسکن مهر گذاشت!

وی ادامه داد: در نتیجه‌ به دلیل اینکه نام مسکن مهر از روی این پروژه برداشته شد، 8 میلیون تومان اضافه‌تر از متقاضیان گرفتند و جالب اینجاست که مبلغ‌های واریزی را به نام مسکن مهر پرداخت می‌کنند، ولی دولت آن را پروژه خودمالکی می‌داند و به دلیل این نکته از دادن وام به این افراد خودداری می‌کند.

در حالی‌که معترضین گاهی شعار می‌دادند و گاهی سکوت می‌کردند؛ بازه‌ی سکوت آن‌ها بهترین فرصت بود که به سراغ نفر بعدی بروم و گفت‌وگویی دیگر داشته باشم.

یک بانوی شاغل با اشاره به سن فرزندش که هم‌سن این پروژه نیمه‌تمام است، تصریح کرد: جای سؤال است که اگر پروژه خودمالکی است چرا از ابتدا نام مسکن مهر روی آن بوده و مبالغ پرداختی به نام مسکن مهر است؟ این سؤالی است که کسی پاسخگوی آن نبوده و این نشان‌دهنده‌ی وجود فساد در روند این پروژه است.

وی ادامه داد: فردی بنام آقای «ر» پشت پرده‌ی این حق‌خوری حضور دارد که حق مردم را با خیال راحت به همراه یک لیوان آب‌خنک بدون ترس از کسی می‌خورد!

در گوشه‌ای دیگر از این تجمع دست‌نوشته‌هایی مثل «این دل‌خون مردم پناهگاهی نداره»، «مسکن مهر نخواستیم، سند زمینمون کو؟» به چشم می‌خورد؛ با دیدن این بنرها و دست‌نوشته‌ها به این فکر می‌کنم که چطور بعد از گذشت 8 سال هیچ‌کس نتوانسته حق این تعداد مردم عزیز شهرمان را به آن‌ها بازگرداند؟

در همین حال خانم مُسِنّی با اشاره به این نکته‌ که تمام متقاضیان هم به آن اشاره داشتند، خاطرنشان کرد: آقای «ر» به همراه شریکش آقای (ن) به‌عنوان مالکان سند این زمین‌ها پشت این بی‌عدالتی‌ها هستند که هیچ‌کس حتی استاندار نیز نمی‌تواند در مقابل او بایستد!

وی با اشاره به مشکلات همسایه‌های خود که در این پروژه سهام دارند، تصریح کرد: حق مردمی را می‌خورند که سقف خانه‌اش خراب‌شده یا خانمی که مخارج عروسی پسرش را به دلیل فراهم کردن هزینه‌های این مسکن حدود 8 سال عقب انداخته و متقاضی که 17 میلیون وام گرفته است و توانایی پرداخت آن را ندارد؛ آیا حق این مردم خوردن دارد؟!

این خانم مسن افزود: آقای (ر) و (ن) پاسخ‌گو نیستند و زمزمه‌هایی از کارخانه‌دار شدن این شخص‌ها با پول مردم به گوش می‌رسد.

آقای معترضی که در کنار همسر خود ایستاده بود هم به خبرنگار ما گفت: این پروژه به دلیل عدم‌ تغییر کاربری و مشکلات اساسی، در کمیسیون ماده 5 متوقف‌ شده است؛ ولی سؤال این است که چطور یک زمین بدون تغییر کاربری و داشتن آن‌همه مشکل باید جهت مسکن مهر در نظر گرفته شود و مردم وارد قضیه شوند و بعد اعلام شود خود مالکی است؟

او در ادامه گفت: اکنون مردم خودشان برای این پروژه سرمایه‌گذار پیدا کردند تا آن‌ها را به خانه‌های 8 ساله‌شان برساند؛ از طرفی سرمایه‌دار جدید خواستار این است که سند به نام او باشد، اما سند این زمین‌ها به نام جناب (ر) و همکارش جناب (ن) است و در اِزای واگذاری سند خواستار دریافت پول زمین شده‌اند!

وی بیان کرد: در این چند سال به ادارات و سازمان‌های مختلفی برای حل شدن مشکلاتمان مراجعه کردیم که هرکدام جواب سربالایی به ما دادند و فقط ما را اصطلاحاً در برزخ بی‌سقفی و بی‌پولی رها کرده‌اند.

نماینده‌ی معترضین هم در پایان به خبرنگار ما گفت: به دلیل اینکه امروز استاندار به مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی دفاع مقدس شیراز رفته بود، نتوانستیم حرفمان را به گوش او برسانیم، اما نماینده‌ای از طرف استاندار این پاسخ را به ما داد که «هرچقدر هم تجمع داشته باشید ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و به ما ربطی ندارد»!

این مسئله توسط خبرنگار ما پیگیری خواهد شد و نتیجه‌ی آن در گزارش‌های آینده رسانه‌ای می‌شود.

منبع: فارس

نظرات بینندگان