کد خبر: ۱۱۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
مدیر امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

فعالیت شبانه‌ورزی 5 دستگاه رادیوتراپی در شیراز برای ارائه خدمات به بیماران جنوب کشور/ به‌زودی نخستین مرکز تشخیص سرطان راه‌اندازی می‌شود

دکتر هاشمی گفت: اکنون 5 دستگاه رادیوتراپی فوق تخصصی برای بیماران سرطانی در شیراز وجود دارد و به زودی مرکز پت‌اسکن نیز راه‌اندازی می‌شود.
فعالیت 5 دستگاه رادیوتراپی در شیراز برای ارائه خدمات شبانه روزی به جنوب کشور/ راه‌اندازی نخستین مرکز پت‌اسکن برای تشخیص سرطان در آینده‌ای نزدیکبه گزارش شیرازه، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در وضعیت فعلی 5 دستگاه رادیوتراپی فوق تخصصی برای بیماران سرطانی در شیراز وجود دارد گفت: روزانه نزدیک به  175بیمار ازطریق این دستگاه ها شیمی درمانی می شوند که 60 درصد آنان غیر بومی هستند.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل با اشاره به مطلبی که روز گذشته در خصوص خرابی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان نمازی در یکی از روزنامه های استان به چاپ رسیده اظهار داشت:همواره ارائه به موقع خدمات تخصصی درمانی به بیماران سرطانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یک اولویت از سوی مسئولان مورد توجه است وهم اینک نیز تعداد 5 دستگاه رادیوتراپی برای بیماران سرطانی وجود دارد که بیماران بدون هیچ دغدغه ای با تعرفه دولتی از این خدمات استفاده می کنند.

این پزشک امید دادن به بیماران سرطانی را مهم ترین اصل در درمان این بیماری دانست و گفت: با توجه به اینکه مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته با بهره گیری از پزشکان متخصص تخصصی ترین خدمات پزشکی را ارائه دهد زیبنده نیست که برخی از افراد بخواهند با انتشار اطلاعات غیر واقعی بذر نا امیدی را در دل بیماران بکارند.

هاشمی با تاکید بر اینکه انجام خدمات رادیوتراپی حتی در ساعات نیمه شب بدون هیچ وقفه ای از طریق پنج دستگاه مدرن به بیماران خدمات شیمی درمانی ارائه می شود، افزود: نوع خدمات فوق تخصصی و نوبت دهی های کوتاه مدت موجب شده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارائه این نوع خدمات به بیماران بتواند در کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد.

این مقام مسئول درخصوص خراب بودن یکی ازدستگاه های رادیوپراپی بیمارستان نمازی توضیح داد: این دستگاه تنها در مدت کمتر از دو ماه به تعمیر نیاز داشت که  توسط متخصصان این دانشگاه تعمیر شد و در طول این مدت این کمبود با کمک چهار دستگاه دیگر فعال در این دانشگاه جبران شده است.

به گفته وی، طی 10 ماه گذشته امسال فقط یک مرتبه وتنها یک دستگاه رادیوتراپی خراب شده و بیماران توانستند از چهار دستگاه باقیمانده خدمات رادیوتراپی دریافت می کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: امروزه بیش از 90 درصد خرابی های دستگاه های رادیوتراپی ودیگر تجهیزات تخصصی توسط متخصصان داخلی تعمیر می شود.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به اینکه نیک اندیشان وخیرین عرصه سلامت همواره تلاش دارند برای کاهش درد بیماران زمینه ای فراهم کنند که آنان بتوانند با کمترین هزینه خدمات درمانی دریافت کنند که به همین منظور درآِینده نه چندان دور نخستین مرکز پت اسکن برای تشخیص بیماری سرطان با حمایت خیرین در یکی از مراکز درمانی خیریه شیراز راه اندازی خواهد شد که در کشور در نوع خود کم نظیر خواهد بود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان