کد خبر: ۱۱۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس در پاسخ به شیرازه:

مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در صورت اشتغال قطع می‌گردد/ تامین اجتماعی فارس ۵۸۸ میلیارد تومان طلب دارد/ پرداخت ماهانه 14 میلیارد تومان بیمه بیکاری در فارس

نباتی گفت: کسانی که مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند حق اشتغال در کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی را ندارند و چنانچه اشتغال یابند مستمری آن‌ها قطع و باید حق بیمه را پرداخت نمایند.

مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در صورت اشتغال قطع می‌گردد/ تامین اجتماعی فارس ۵۸۸ میلیارد تومان طلب دارد/ پرداخت ماهانه 14 میلیارد تومان بیمه بیکاری در فارسبه گزارش شیرازه، عبدالکریم نباتی، مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس دوشنبه ۱۶ بهمن در یک نشست خبری با تصریح اینکه تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است، گفت: تامین هزینه‌های این سازمان از محل حق بیمه‌های پرداختی شرکا تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت به‌موقع مطالبات زمینه ارائه خدمات بهتر را به بیمه‌شدگان فراهم می‌کند، گفت: میزان مطالبات این اداره کل در استان فارس و تا پایان شهریورماه امسال بالغ بر ۵۸۸ میلیارد تومان است. از کل مطالبات این سازمان ۳۷۵ میلیارد تومان قطعی و مابقی برآوردی است. میزان بدهی‌های این سازمان نیز مربوط به بخش درمان است و اطلاعات این مبحث در اختیار مدیریت درمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس کل افراد تحت پوشش این سازمان در فارس را ۲ میلیون و ۸۰ هزار نفر اعلام و با بیان اینکه این میزان ۴۳ درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، گفت: از این تعداد ۷۰۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۴۴۱هزار نفر بیمه شدگان اجباری هستند.

نباتی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در فارس ۱۰ هزار و ۶۱۸ نفر اعلام و اضافه کرد: در هر ماه بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری به این افراد پرداخت می‌شد.

او تعداد خانوار مستمری بگیران را ۱۳۴ هزار خانوار اعلام و تصریح کرد که هر ماه مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان بابت تعهدات بلندمدت از جمله مستمری بازنشستگان و از کارافتادگان پرداخت می‌شود.

نباتی گفت: امسال همانند سال‌های گذشته بلافاصله پس از مصوب شدن میزان عیدی مستمری بگیران توسط دولت، در ماه پایانی سال پرداخت براساس حروف الفبا انجام می‌شود.

او مجموع هزینه‌های پرداختی تامین اجتماعی بابت هزینه‌های کوتاه مدت را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شکل ماهیانه دانست و گفت: در استان فارس و شیراز با توجه به اینکه قطب پزشکی کشور محسوب می‌شود، مجموع هزینه‌ها در بخش تعهدات کوتاه مدت، بیشتر از میزان درآمد کسب شده از محل حق بیمه‌ها است چراکه بخشی از دریافت کنندگان خدمات بیمه تامین اجتماعی در استان فارس، بیمه شدگان سایر استان‌ها و شهر‌ها می باشند.

نباتی با بیان اینکه تمام حقوق بیمه دریافتی به شکل متمرکز به حساب سازمان واریز و متناسب با تعداد بیمه شده هر استان توزیع می‌شود، گفت: قطعا با اجرایی شدن طرح‌های پزشک خانواده و سلامت، هزینه‌های این سازمان خصوصا در شهرهایی نظیر شیراز و استان فارس افزایش داشته است.

او با اشاره به اجرای طرح‌های جدید بیمه‌ای در فارس، از استقرار طرح بازرسی الکترونیک در فارس و انجام بالغ بر ۳ هزار و ۸۷۶ بازرسی در نه ۹ماهه اول امسال خبر داد و گفت: با انجام این بازرسی‌ها ۷۷۵۰ بیمه شده جدید شناسایی شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس، توسعه زیرساخت‌های رایانه‌ای و مخابراتی فیبرنوری، دریافت مجوز برگزاری آزمون ایجاد ۵ شعبه کارگزاری در شیراز، لارستان، آباده و فیروزآباد و فراهم شدن ارائه خدمات الکترونیک از طریق تلفن همراه را از دیگر خدمات این سازمان در فارس اعلام کرد.

نباتی با اشاره به اینکه قرار است خدمات تامین اجتماعی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزی ارائه شود، از برگزاری ۶۶ تور دانش‌آموزی بازدید از مراکز خدمات این سازمان در دهه فجر خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس از آغاز عملیات اجرایی شعبه‌ تامین اجتماعی در شهرستان مهر خبر داد و گفت: تا بهمن ۲ درمانگاه در نورآباد و لارستان و در سال آینده ۲ درمانگاه در شهرستان‌های سپیدان و داراب افتتاح می‌شود.

نباتی تعداد افراد تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی در فارس را ۵۵ هزار و تحت پوشش بیمه قالیبافان را حدود ۳۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: بیش از ۱۲۵هزار نفر نیز در لیست انتظار بیمه کارگری می‌باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: امروز ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی در کشور به دلایل مختلف کم شده است به‌طوریکه در گذشته به ازای ۲۵ بیمه شده جدید یک نفر بازنشسته می‌شد اما اکنون به ازای ۵. ۶ بیمه شده جدید یک نفر بازنشسته می‌شود که ضرورت دارد دولت به این موضوع ملی توجه داشته و به سازمان در ارائه خدمات مطلوب‌تر کمک نماید.

نباتی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص اشتغال به کار بازنشستگان گفت: کسانی که مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند حق اشتغال در کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی را ندارند و چنانچه اشتغال یابند مستمری آن‌ها قطع و باید حق بیمه را پرداخت نمایند چون رابطه مزدبگیری ایجاد می‌شود. اما کسانی که از صندوقی غیر از صندوق تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند می توانند در کارگاه اشتغال یابند از نظر ما ایرادی ندارد ولی از نظر دولت باید بررسی شود که ما متولی این کار نیستیم.

وی تعداد مستمری‌بگیرانی که مستمری آن‌ها به علت اشتغال دوباره قطع شده را معدود عنوان و اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی برای بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران به ازای هر نفر سه هزار تومان به حساب کانون بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می کند و چگونگی هزینه‌کرد و اجرای آن به کانون برمی‌گردد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان