کد خبر: ۱۱۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
مدیر کل سیاسی استانداری فارس:

اهمیت منطقه ویژه اقتصادی لامرد تبیین شود

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: طرح صنایع انرژی بر لامرد در جنوب این استان به عنوان طرحی مهم ملی و اثر بخش در توسعه استانی محسوب می شود و باید اهمیت و جایگاه آن بیش از پیش تبیین شود.

به گزارش شیرازه،  سید یحیی هاشمی در دیدار با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: بر اساس  طراحی های انجام شده  و  آمایش   سرزمینی این نقطه از استان فارس با توجه به مزیتهای گوناگون و متنوع  بهترین مکان به منظور استقرار صنایع انرژی بر تشخیص داده شده و طی سالها ی اخیر اقدامات مناسبی برای ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز آن به مرحله اجرا در آمده است.


مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس اضافه کرد: لازم است خدمات دولت برای شکوفایی و رونق این منطقه که نقش بسزایی در صنعتی شدن استان فارس و ایجاد اشتغال پایدار و خلق ارزش افزوده  دارد به مردم معرفی شود تا زمینه جلب مشارکت  متقاضیان سرمایه گذاری  فراهم شود.

این مقام مسئول  از آمادگی مدیریت ارشد استان فارس  برای تسریع در تکمیل زیر ساخت ها و برخی موانع فراروی  منطقه یاد شده  خبر داد و تشکبل جلسات هماهنگی در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار شهرستان لامرد نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای تعامل مطلوب با مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد و صنایع در حال احداث آن گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اهداف توسعه ای گام های ارزنده ای برداشته و  تسریع در روند فعالیت این منطقه   با جدیت و در تعامل با دیگر مسئولان پی گیری می شود.

محمد اسداللهی تصریح کرد: از همه ظرفیت ها و پتانسیل های محلی و استانی برای  تکمیل زنجیره فعالیت های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد استفاده خواهد شد و  مانع هر نوع خلل  و یا وقفه در روند  توسعه این منطقه  می شویم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز با ارایه گزارشی از روند فعالیت ها و اهداف مترتب بر ایجاد صنایع انرژی بر لامرد از همکاری مدیریت ارشد استان فارس، مسئولان محلی؛ نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی  و سایر دست اندرکاران تقدیر کرد.

محمد آشفته آج بیشه گفت:  برای به ثمر نشستن این طرح بزرگ ملی  نیاز به وفاق و همدلی داریم زیرا در پرتو چنین شرایطی فائق آمدن بر  چالش ها و تنگناها  میسر می شود که خوشبختانه با مسئولیت شناسی مجموعه های مختلف و حمایت  رییس هیات عامل ایمیدرو چشم انداز روشنی برای  تحقق اهداف تعیین شده  وجود دارد.

وی از تمهید شرایط و ساز و کارهای لازم برای برگزاری همایش سرمایه گذاری در این شهرستان با همکاری دستگاههای اجرایی  ذیربط برای استفاده از توانمندی های  بومی و مناطق همجوار  در آینده نزدیک خبر داد.

هم اکنون حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این منطقه  مشغول به فعالیت هستند و پیش بینی می شود با  فعال شدن  سایر صنایع ، شمار شاغلین در این منطقه به چند برابر افزایش یابد.

گفتنی است آلومینیوم  به ظرفیت یک میلیون تن ، تولید ورق عریض آلومینیم، سیمان با ظرفیت ده میلیون تن ، منیزیم با ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال ، نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی ، نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی ،پتروشیمی با ظرفیت سالانه ۵ میلیون تن ، پالایشگاه میعانات گازی ، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان ، صنایع پشتیبان ، تولید فرو سیلیس به ظرفیت ۲۵ هزار تن در سال  از جمله طرح هایی است که در این منطقه احداث می شود.

منبع: لامرود
برچسب ها: لامرد ، اقتصادی ، مدیر کل
نظرات بینندگان