کد خبر: ۱۱۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

پیکری فرماندار مرودشت شد

در آیینی از زحمات نجیب‌زاده فرماندار سابق مرودشت تقدیر و رهام پیکری به‌عنوان فرماندار این شهر معرفی شد.

به گزارش شیرازه، آیین تودیع و معارفه فرماندار مرودشت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، نماینده مردم مرودشت و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن شهید رجایی این شهر برگزار شد.

در این مراسم از زحمات علی‌اکبر نجیب‌زاده که بیش از 17 ماه سکان فرمانداری مرودشت را در دست داشت تقدیر شد و رهام پیکری فرماندار پیشین ممسنی به‌عنوان فرماندار مرودشت منصوب شد.

امام‌جمعه مرودشت در این آیین رژیم پهلوی را یک رژیم وابسته خواند و تصریح کرد: رژیم پهلوی از صدر تا ذیل به استعمار وابسته بود و حتی کوچک‌ترین تصمیمات مملکت هم با اشاره کشورهای استکبار صورت می‌گرفت و جهت‌گیری تمام خدمات کشور در آن دوران متناسب با منافع اربابان شکل می‌گرفت.

امام جمعه مرودشت, نماینده مرودشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی آقایی سیاست‌های دوران پهلوی را مصرف‌گرایی و عدم اتکا به خود عنوان کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی در تمام ابعاد جامعه تحول ایجاد کرد و با انقلاب جهت‌گیری‌های ملت کاملاً تغییر کرد.

آقایی تزکیه مدیران و کارگزاران را برای تشکیل دولت اسلامی ضروری دانست و اظهار داشت: باید متناسب با اهداف و آرمان‌های انقلاب نیروهای مناسب تربیت‌شده و در جایگاه خود قرار گیرند.

فرماندار سابق مرودشت هم در این آیین ابراز داشت: از ابتدای انقلاب تا سال 92، عملیات گازرسانی در 50 روستای شهرستان مرودشت صورت گرفته است و از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون نیز عملیات گازرسانی در 56 روستا صورت گرفته و در 55 روستا در حال انجام است.

نجیب زاده فرماندار سابق مرودشت

علی‌اکبر نجیب‌زاده افزود: خشک‌سالی به مردم مرودشت آسیب جدی وارد کرده است و مردم مسائل و مشکلات عدیده‌ای دارند که دولت نیز در حال تلاش است که این مشکلات رفع شود.

در ادامه این آیین فرماندار جدید مرودشت به ظرفیت‌های مرودشت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و خشک‌سالی‌های اخیر و کمبود آب و رکود کشاورزی باید زمینه گردشگری و جذب توریست را در این شهرستان فراهم کرد و اولین گام ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری است.

رهام پیکری تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار و پیگیری رفع موانع سرمایه‌گذاری، پیگیری وضعیت صنایع تعطیل و نیمه تعطیل و تعیین تکلیف صنایع تعطیل‌شده گامی مهم در تولید و اشتغال است.

وی پیگیری مشکلات کشاورزان و مدیریت منابع آب و تغییر الگوی کشت را از برنامه‌های خود عنوان کرد و بیان داشت: تقویت امنیت مردم‌محور و پیگیری مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف و تعامل با احزاب سیاسی شهرستان از برنامه‌هایی است که به دنبال آن هستم.

پیکری فرماندار مرودشت

پیکری در مورد برنامه‌های مدیریتی خود گفت: کشور بیش‌ازپیش نیاز به کار و تلاش دارد و مدیریت کِسِل قابل‌تحمل خواهد نبود؛ مدیر برای مطالبه طرح‌ها نباید از هیچ تلاشی دریغ کند.

وی بر وحدت احزاب و اقوام مختلف شهرستان تأکید کرد و افزود: با الگوگیری از سیاست‌های کلی و رحمانی نظام آغوش خویش را به روی همه‌کسانی که دغدغه پیشرفت این شهرستان را دارند می‌گشایم و بدون هیچ خط‌کشی سیاسی، قومی و قبیله‌ای از همه جهت ادامه راه دعوت می‌کنم.

عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 97

نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی منشأ بیشتر مشکلاتی که سر راه انقلاب وجود داشته و دارد را عوامل خارجی دانست و گفت: تاریخ ایران و تاریخ جامعه بین‌المللی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از قبل از کودتای 28 مرداد و بعد از آن دشمن ما بوده‌اند و اقدامات ددمنشانه‌ای انجام داده‌اند.

برومندی نماینده مرودشت

برومندی اظهار داشت: آمریکایی‌ها نگاهی مستکبرانه به دنیا دارند و به دنبال غارت منافع ملت‌های دنیا و به‌ویژه کشورهای منطقه هستند.

وی به شرایط منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: رفتار چندگانه آمریکا در منطقه به‌عنوان مدعی حقوق بشر برای هیچ انسان آزاده‌ای قابل‌پذیرش نیست.

نماینده مردم مرودشت در مجلس در مورد ادعای آمریکا مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های شلیک‌شده یمن به عربستان تصریح کرد: درج علامت استاندارد توسط آمریکایی‌ها روی یک قطعه آهن و اینکه طوری وانمود کنند که این آهن‌پاره موشکی است که ایران به یمن داده است تا عربستان را هدف قرار دهد یک اقدام مفتضحانه و خفت‌بار است و این صحت ندارد؛ سؤال ما این است که موشک‌هایی که عربستان با آن مردم مظلوم و مسلمان یمن را هدف قرار می‌دهد از کجا تأمین می‌شود؟

وی افزود: دشمن امروزه برای مردم و کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است و ما باید ضمن هوشیاری از این مشکلات عبور کنیم و بپذیریم برای حل این مشکلات علاوه بر ظرفیت اقتصاد مقاومتی نباید از سرمایه‌گذاری‌های خارجی غافل شد.

برومندی ادعای دوستی آمریکا با مردم ایران را یک ادعای غیرواقعی و خنده‌دار دانست و بیان داشت: دشمنانی که خود را در کنار ملت ایران معرفی می‌کنند از منافقینی حمایت می‌کنند که دستشان به خون 17 هزار ایرانی آغشته است و به دنبال تجهیز داعش هستند.

وی از عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تعرفه‌ها در سال 97 خبر داد و گفت: ملت، دولت و مجلس هر وقت تهدیدی علیه کشور باشد با اقتدار ورود می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: از فرماندار جدید این انتظار را دارم که برای حل مسائل و مشکلات شهرستان تلاش کرده و ضمن کمک کردن برای باز کردن گره‌های کور، نظارت بسیار دقیقی بر دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

وی به مشکلات شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: هر واحد مسکن مهر مرودشت مبلغ 200 هزار تومان به‌حساب شهرداری واریز کرده است و علاوه بر آن یک هزار و 400 تن قیر رایگان از وزارت راه و شهرسازی گرفته شد و در اختیار شهرداری قرار داده شد و یکی از محورهایی که باید آسفالت می‌شد همین محور ورودی مسکن مهر بود که از فرماندار انتظار دارم در حوزه‌های عمرانی نظارت دقیقی داشته باشد.

مدیران با روی گشاده پاسخ مردم را بدهند

هادی پژوهش به نامه تاریخی امام خمینی (ره) به شوروی اشاره و تصریح کرد: امام به علم روز آگاهی داشت و به‌عنوان یک رهبر آگاه و بصیر جامعه را هدایت کرد؛ او شرایط زمان، کشور و منطقه را پیش‌بینی می‌کرد و نامه امام به شوروی گواه این ادعاست.


هادی پژوهش جهرمی در مرودشت

وی به نقش امام در مدیریت جنگ اشاره کرد و افزود: مردم با اطمینان از امام تبعیت کردند و پرونده سنگین جنگ را بستند.

پژوهش با بیان اینکه امروز مردم و مسؤولان باید استقامت کنند، ابراز داشت: در برابر دشمن باید آگاهی و بصیرت داشته باشیم و با تلاش و کار در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی شهرستان مرودشت را به لحاظ پتانسیل‌های مختلف یک شهرستان ویژه دانست و اظهار داشت: همه جریان‌های سیاسی باید دست‌به‌دست هم دهند و ضمن برجسته‌سازی نقاط مشترک، کار و تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان داشت: انتظارات استاندار از فرماندار جدید مرودشت این است که به‌عنوان اولین وظیفه‌اش سیاست‌های دولت را به جد دنبال کند و مهم‌ترین وظیفه‌اش این است که نظم و امنیت را در سراسر شهرستان به کمک شورای تأمین ایجاد و درون جامعه و بین مردم ایجاد امید کند.

پژوهش بر تکریم ارباب‌رجوع تأکید و خاطرنشان کرد: اگر مدیری نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند باید حداقل با روی خوش با مردم رفتار کند.

وی در پایان تاکید کرد: از فرماندار انتظار می‌رود در راستای کاهش مشکلات معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه عمومی تلاش کند.


منبع:  مرودشت نا
برچسب ها: مرودشت ، پیکری ، فرماندار
نظرات بینندگان