کد خبر: ۱۱۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

هواپیمای جاسوسی افسانه‌ای درآستانه پرواز + تصاویر

دولت‌های غربی به ویژه آمریکا در صدد دستیابی به ساخت نسل جدید هواپیما‌های جاسوسی با سرعت مافوق صوت هستند.
به گزارش شیرازه،کارشناسان بوئینگ اعلام کرده اند که هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته که به وسیله آنها طراحی شده است سرعتی فوق العاده دارد، در عرض تنها سه ساعت دور کره زمین را پرواز می‌کند و در زمان اوج پرواز سرعت آن به دو برابرسرعت حرکت یک گلوله نیز می‌رسد.


این هواپیمای جاسوسی (Valkyrie II) کد گذاری شده است و کارشناسان آن را جانشینی برای هواپیمای (Blackbird SR-۷۱) می‌دانند که برای اهداف نظامی خاصی طراحی شده است.

سرعت این هواپیما دوبرابر سریعتر ازسرعت هواپیمای کنکورد است و می‌تواند در عملیات گریز وشناسایی هدف‌ها مورد استفاده قرارگیرد.

پ
کارشناسان هشدار می‌دهند وسایل نقلیه هایپرسونیک (Hypersonic)، ۵ برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند و شرکت بوئینگ در تلاش برای کمک به دولت آمریکا برای ساخت نسل تازه سلاح‌های جنگی است اما سرعت بالای هواپیما‌های هایپرسونیک و پرواز آن‌ها بر فراز آسمان کشور‌ها می‌تواند تهدیدی برای امنیت کشور‌های دنیا باشد.بوئینگ هنوز جزئیاتی از این هواپیمای جاسوسی را منتشر نکرده است.

والکیری دو (Valkyrie II)، طراحی شده است تا ماموریت‌های جاسوسی غیرقابل کشف را مشابه با نمونه‌های سابق ساخته شده به وسیله شرکت لاکهید مارتین انجام دهد.


کارشناسان ادعا می‌کنند والکیری می‌تواند به سرعت ۵ ماخ (یک ماخ معادل با هزار و ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت) یا حتی بالاتر دست یابد.

شرکت لاکهید مارتین نیز اعلام کرده است در حال بازنگری در هواپیمای خود موسوم به پرنده سیاه (Mach ۳ SR-۷۱ Blackbird) و نسل جدید به نام SR-۷۲، از دسته هواپیما‌های هایپرسونیک است و سرعت آن به ۶ ماخ نیز می‌رسد البته لاکهید مارتین از اعلام جزئیات بیشتردرباره این هواپیمای جدید خودداری کرده است.

نظرات بینندگان