کد خبر: ۱۱۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

رقص و پایکوبی دختران دانش آموز در مراسم جشن تکلیف!

امام‌جمعه زرین‌دشت گفت: آموزش‌وپرورش باید در حفظ شئونات دینی و عرف اجتماعی در مدارس زرین‌دشت نظارت جدی داشته و از رخنه هنجارشکنان فرهنگی جلوگیری کند.
به گزارش شیرازه،  امام‌جمعه زرین‌دشت با اشاره به مسائل مغایر با فرهنگ عمومی که به‌تازگی در برخی از مدارس زرین‌دشت رخ‌داده است، اظهار داشت: طی روزهای اخیر به دعوت یکی از مدارس زرین‌دشت در جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر شرکت کردیم و برنامه مناسبی اجرا شد اما در پایان مراسم و بعدازاینکه ما محل را ترک کردیم مسائلی پیش‌آمده که خلاف شئونات دینی، اجتماعی و حتی قوانین مدارس است.

حجت‌الاسلام عبدالمحمد رستاد با انتقاد از این وضعیت در محیط آموزشی ادامه داد: این برنامه با ساز، آواز و رقص دانش‌آموزان‌ همراه بوده و نکته تأسف‌بارتر اینکه دختران دانش‌آموز با همان چادری که دفتر امام‌جمعه به مناسبت جشن تکلیف به آن‌ها اهدا کرده بود مشغول رقص و پای‌کوبی شده‌اند.

امام‌جمعه زرین‌دشت با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد در محیط آموزشی چنین رفتار ناهنجاری داشته باشد، افزود: در خطبه هفته گذشته به این موضوع اشاره‌کرده و اعتراض کردیم چراکه محیط مدرسه جای ارگ و مجلس پای‌کوبی نیست آن‌هم در مراسم جشن عبادت که باید  دانش‌آموزان را برای گرایش به احکام دینی و معنویات سوق بدهد.

رستاد خاطرنشان کرد: پیش‌ازاین نیز موضوع برداشتن چادر و حذف آن از سوی یکی از مربیان مدارس مطرح‌شده بود که این مسئله را متذکر شدیم چراکه چنین مسائلی به‌تدریج در میان مدارس رخنه کرده و فرهنگ غلطی را جایگزین احکام الهی می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم نظارت آموزش‌وپرورش بر مدارس جهت جلوگیری از تکرار مسائل ناهنجار گفت: پس‌ازاین اتفاق، مدیر آموزش‌وپرورش زرین‌دشت به همراه تعدادی از مدیران مدارس دخترانه به دفتر امام‌جمعه آمدند و مقرر شد ازاین‌پس نظارت جدی و اصولی بر وضعیت مدارس داشته باشند.

امام‌جمعه زرین‌دشت اضافه کرد: مدیر آموزش‌وپرورش فردی ارزشی است اما صرف اینکه خودشان اصول و مبانی ارزشی را رعایت کنند کافی نیست بلکه باید نظارت و احاطه کاملی به مسائل فرهنگی مدارس داشته باشند.

فارس

نظرات بینندگان