کد خبر: ۱۱۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

نخستین خانه امن استان فارس در شیراز افتتاح شد

نخستین خانه امن استان فارس با محوریت نگهداری و حمایت از زنان در معرض آسیب و خشونت خانگی در شیراز راه‌اندازی شد.
به گزارش شیرازه، در این مراسم که امروز با حضور مسئولان بهزیستی فارس و امیدوار معاون فرماندار شیراز برگزار شد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز اظهار داشت: زنانی که با تشخیص دادگستری در معرض خشونت باشند از چند روز تا شش ماه در خانه امن نگهداری می‌شوند و در این مکان نیز خدمات مختلف روانشناسی، مددکاری، حقوقی و سایر موارد در حوزه آسیب‌های اجتماعی به آنان آموزش داده می‌شود.

حمید آزرمی بیان کرد: این مرکز با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال بازسازی و تجهیز شده که تأثیر بسزایی در حمایت از زنان و فرزندان در معرض آسیب داشته است.

آزرمی همچنین به افتتاح مرکز تأمین و توسعه خدمات بهزیستی با عنوان شهید گلریز خاتمی اشاره و تصریح کرد: این مرکز در فضایی به‌مساحت یک‌هزار و 400 مترمربع ایجاد شده که اعتبار بازسازی و تجهیز آن 194 میلیون تومان است.

وی با ابراز اینکه به‌مناسبت دهه فجر نیز همزمان دو مرکز اجتماع‌محور ویژه نگهداری معتادان از دیگر طرح‌های بهزیستی بوده که به بهره‌برداری رسید، گفت: سازمان بهزیستی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مراکز تأمین و توسعه خدمات بهزیستی را برای ارائه خدمات بهتر راه‌اندازی کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز، همچنین از ناحیه‌بندی این اداره خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز این نواحی با عنوان  شهید گلریز خاتمی، شهید استادیان و شهید دستغیب تشکیل شده و تمام تشکیلات اداری نیز در آن مستقر شده است.

آزرمی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهزیستی در نقاط مختلف شهرستان شیراز متفاوت است و با توجه به نوع تقاضا و نیازهایی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، خدمات در زمینه توانبخشی و پیشگیری ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی بهزیستی استان فارس نیز اظهار داشت: امروز خدمات بهزیستی بیشتر به‌سمت رفاهی است و این خدمات به‌سمتی می‌رود که در درب منازل به مددجویان تحت پوشش ارائه شود.

احمدی افزود: معتقدیم باید با گسترش مراکز توانبخشی، بستری فراهم شود که خدمات با حفظ کرامات انسانی به بهترین نحو ممکن به افراد تحت پوشش بهزیستی داده شود و روز به روز شاهد زندگی بانشاط  بین آحاد مختلف مردم باشیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان