کد خبر: ۱۱۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

این 22 بهمن یک روز به یادماندنی دیگر خواهد بود/دشمنان بدانند اقتدار کشور ایران قابل مذاکره نیست

ائمه جمعه شهرستان های فارس با اشاره به اهداف بلند انقلاب و ایستادگی مردم در این چهل سال، حضور مردم را در 22 بهمن با شکوه دانستند و از همه مردم برای شرکت در این حماسه دعوت به عمل اوردند.

به گزارش شیرازه،  ائمه جمعه شهرستان های فارس با اشاره به اهداف بلند انقلاب و ایستادگی مردم در این چهل سال، حضور مردم را در 22 بهمن با شکوه دانستند و از همه مردم برای شرکت در این حماسه دعوت به عمل اوردند.

در رأس مشکلات کشور، اقتصاد مریض کشور ما قرار دارد

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8، روز حفاظت و اطلاعات را به پاسداران امنیت اطلاعاتی کشور تبریک گفت و اظهار داشت: نعمت امنیت بزرگترین نعمت انقلاب است و در کنار این نعمت بزرگ، در کنار این امنیت و آزادی و آرامشی که حاصل زحمات امام راحل و عظیم الشأن و حاصل خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و مردم ما است مشکلاتی نیز فراروی مردم و نظام ما قرار دارد که موجب آزار و اذیت آنان می شود، در رأس این مشکلات، اقتصاد مریض کشور ما قرار دارد، و برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی که وجود آنها گرچه امری اجتناب ناپذیر است ولی در این حد زیبنده نظام ما نیست.

وی افزود: تجربه‏ى ۴ دهه‏ى گذشته نشان داده است که تمسک به این سیاست‏هاى کلان و اصول مورد تأکید مقام معظم رهبری به همراه اراده‏ى مردمى مى‏تواند هر معضلى را حل کند. اگر بخواهیم به سرفصلهای مورد تأکید مقام معظم رهبری فقط اشاره کنیم که عمل به آنها تمام مشکلات فعلی ما را حل می کند یکی از آن سرفصلها شناخت و پایبندى به اصول و مبانى انقلاب اسلامى است.

امام جمعه بوانات در جای دیگری زا سخنان خود از عموم مردم جهت حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد و گفت: امروز توجه به حساسیت زمان، و لزوم حضور یکپارچه در راهپیمائی حماسی 22 بهمن است که مانند سالهای قبل بلکه بسیار پرشکوهتر و منسجمتر همه مردم ما برای دفاع از انقلاب، و حضور در صحنه برای اعلام وفاداری به نظام، انقلاب و ولایت، خواهیم آمد و بار دیگر استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا را مأیوس خواهیم کرد.

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود توجه به نیروهای داخلی و شناسایی توانمندی نیروی انسانی کشور و مدیریت جهادی را از راههای مقابله با هجمه های تبلیغاتی دشمن و راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی برشمرد و تاکید کرد: امروز دیگر باید وزیران و مدیران مسن جامعه جای خود را به مدیران جوان بدهند تا با خلاقیت و نوآوری و انرژی مثبت خود کشور را به سمت جلو پیش ببرند.

دشمنان بدانند اقتدار کشور ایران قابل مذاکره نیست

آیت الله اطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با تبریک سالروز پیروزی انقلاب عظیم اسلامی، گفت:به فرموده مقام معظم رهبری امید است تمدن نوین اسلامی به واسطه این انقلاب با برکت، ریشه هایش محکم، سایه اش برعالم بگستراند و زمینه ساز ظهور شود.


وی با اشاره به ویژگی های 22 بهمن ماه، بیان کرد:اولین و بزرگترین دستاورد این روز، الهی بودن این حرکت است آن هم در زمانی که دنیا از خدا فاصله گرفته بود.

امام جمعه جهرم همچنین تصریح کرد:حکومت پهلوی مشروعیت نداشت و کافر بود و مصداق بارز آن نهی مردم از دین اسلام در حرم حضرت معصومه (س)می توان عنوان کرد.

وی در ادامه این خطبه، با بیان اینکه دانشگاه ها دستاوردهای انقلاب در درون و برون کشور تحلیل و بررسی عمیق کنند، تاکید کرد:خدمات این انقلاب برای مردم بیان شود.

آیت الله دژکام با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، افزود:در این چهل سال دشمن بارها و بارها تلاش کرد تا به انقلاب ضربه بزند، اما دشمان بدانند هیچ غلطی نخواهند کرد.

این استاد دانشگاه با قدردانی از موضع گیری رئیس جمهور کشورمان در قضایای اخیر برجام، تاکید کرد: دشمنان بدانند ملت ایران هرگز در مورد اقتدار کشور با هیچ کس مذاکره نخواهدکرد.

وی در پایان با دعوت مردم جهت شرکت هرچه باشکوه تر در راهپیمایی یوم الله 22بهمن ماه، گفت:باید ملت در صحنه باشند که دشمنان بدانند با این ملت نمی توان مقابله کرد.

مسوولین کم کاری نکنند و حق مردم را ادا کنند

آیت‌الله سیدمحمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت: از خداوند بخواهیم به ما تقوا عنایت کند تا از گناه دوری کنیم.

امام جمعه نی‌ریز بااشاره به وظایف ما در مقابل قرآن، ادامه داد: اولین وظیفه هر مسلمان در برابر قرآن تلاوت آن است.

وی افزود: مسلمانان صدر اسلام در مکه مورد آزار و اذیت مشرکان بودند، روزها نمی‌توانستند تبلیغ احکام خداوند کنند اما دو سوم شب را مشغول تلاوت قرآن بودند.

آیت‌الله فقیه عنوان کرد: خداوند متعال می‌فرماید قرآن را به اندازه‌ای که مزاحم زندگی شما نیست و توان دارید، روزانه تلاوت کنید.

امام جمعه نی‌ریز گفت: وظیفه امروز همه ما این است که آموزش قرآن ببینیم و مایوس با آن شویم و به قرآن عمل کنیم.

وی افزود: قرآن جلوی عذاب الهی را می‌گیرد، در خانه‌ها قرآن بخوانید و خانه‌ها را با تلاوت قرآن روشن کنید.

خطیب جمعه نی‌ریز عنوان کرد: در خانه‌ای که قرآن تلاوت شود، روزی یشان بیشتر می‌شود و برکت پیدا می‌کند.

فقیه تاکید کرد: به دانش‌آموزان و فرزندان خود قرآن آموزش دهید و آنان را به وظایف خود در مقابل قرآن روشن کنید.

امام جمعه نی ریز با اشاره به ۲۰بهمن ماه روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران است، گفت: اطلاعات سپاه در دوران جنگ بخصوص در عملیات والفجر ۸ کاری کرد که دشمن شکست خورد و به همین دلیل آن روز را بنام اطلاعات نام‌گذاری کردند.

وی ادامه داد: ۲۱بهمن روزیست که مردم به دستور امام راحل حکومت نظامی را شکستند و همه به خیابان‌ها ریختند و در ۲۲بهمن انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

فقیه افزود: امروز مردم ما همچنان طرفدار انقلاب هستند، همانگونه که دراغتشاشات اخیر مردم وفاداری خود را به این انقلاب نشان دادند، مسوولین کم کاری نکنند و حق مردم باید ادا شود.
ففیه اظهارداشت:مسوولین باید فساد را در جامعه ریشه‌کن کنند و عدالت را رواج دهند و بفکر نیازمندان و مستضعفین جامعه باشند و وای به حال روزیکه نظر مسوولین به سمت اشراف رود، آنروز روز مرگ ما است.

مردم بار دیگر وفاداری خود را به انقلاب ثابت خواهند کرد

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضادرخطبه اول ودر ادامه مباحث هفته های قبل پیرامون شرح وتفسیر سوره منافقین گفت:یکی دیگر از صفات زشت وناپسند منافقین فاسق بودن آنها است ، فاسق یعنی کسی که در انجام گناه اصرار وادامه می دهد،لذا بردین از نفاق وفاسقین بسیار مهم وحتی عبادت محسوب می شود.

امام جمعه بیضا درخطبه دوم  با اشاره به فرارسیدن یوم الله 22بهمن گفت: مردم ایران اسلامی با حضور حماسی خود درراهپیمایی یوم الله 22 بهمن باردیگروفاداری خود را به آرمان های والای امام راحل«ره»شهدای والامقام ومنویات مقام معظم رهبری به جهانیان اثبات خواهند کرد.

سپس افزود: ازآنجا که مردم ایران اسلامی خود به وجود آورنده وصاحب اصلی انقلاب هستنددر تمام عرصه حضوری پرشور واثر گذار داشته ودارند وهیچگاه وتحت هیچ شرایطی دست از حمایت وحفاظت از انقلاب اسلامی برنخواهند داشت.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به روز حفاظت واطلاعات گفت: یکی از نهادهای مقدسی که توانسه برای مردم وانقلاب اسلامی موفقیت های ارزشمندی در عرصه های مختلف به ویژه امنیت وآرامش را به آرمغان بیاورد نیروهای مخلص حفاظت واطلاعات است.وبه واسطه هوشیاری وتلاشهای شبانه روزی آنان  امروز نه تنها در داخل شهرها،مرزها وحتی بیرون از مرزها ایران اسلامی از نقاط بسیار امن جهان است.

امام جمعه بیضا با اشاره به این که لحظه به لحظه ایام الله دهه پرفروغ فجر بسیار مهم وارزشمنداست گفت: در طول این دهه  حماسه  های ارزشمندی هم از طرف مردم وهم نیروهای مشتاق انقلاب اسلامی از جمله افسران وهمافران نیروی هوایی ارتش رقم خورد که نقش وتاثیر مهمی در تثبیت وپیروزی انقلاب اسلامی داشت.

 وی افزود:دیدار پرسنل شجاع نیروی هوایی ارتش با امام خمینی«ره» باعث شد که کمر عوامل حکومت ستم شاهی شکسته بشود ودرواقع ضربه محلکی برپیکر حکومت شاه بود.حجه الاسلام درویشی به بیانات مهم وارزشمندمقام معظم رهبری در دیدار با افسران وپرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد وگفت: معظم له با اشاره به نگرانی وناراحتی مردم از فساد وبرخی بی عدالتی ها  لزوم برخورد قاطع مسئولین با فساد وبی عدالتی تاکید واز سران سه قوه خواستند که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

قبل از ایراد خطبه های نماز جمعه رئیسی بخشدار بیضا ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به بیان دستاوردهای انقلاب واقدامات دولت در خدمات رسانه در زمینه های مختلف اشاره کرد وگفت: درهمین بخش بیضا امسال با صرف اعتباری افزون بر بیست وسه میلیارد تومان ده ها طرح وپروژه های عمرانی، خدماتی، بهداشت ودرمان،مخابرات، گازرسانی،فضاهای ورزشی، راهسازی و... در دست اجرا وتعدادی از آنها فردا با حضور مسئولین ارشد استان به بهره برداری می رسد.

بخشدار بیضا درپایان از اقشار مختلف مردم انقلابی وهمیشه درصحنه بیضا جهت شرکت گسترده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت کرد وگفت: بدون شک حضور پرشور وگسترده مردم دراین مراسم درآینده انقلاب ونظام بسیار مهم وتاثیر گذار است

این 22 بهمن یک روز به یادماندنی دیگر خواهد بود

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان در جمع نمازگران ضمن تبریک دهه فجر فاطمی اظهار داشت: باید دراین فجر فاطمی به یاد فجرآفرینان باشیم امام راحل وشهدایی که برای این انقلاب زحمت کشیند وبه امید الهی این فجر فاطمی به فرج منجی عالمیان برسد وهمین فجرافرینان فرج آفرینان باشند .

حجت الاسلام موسوی انور افزود: باید نوجوانان وجوانان از تاریخ قبل وبعد از انقلاب مطلع شوند وظیفه ماست که خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای همه بیان کنیم ومقایسه نمائیم خدمات این انقلاب ورژیم غاصب وسفاک پهلوی که چه خیانتهایی را مرتکب شدند وباید خدمات ارزنده ای که در طول چهار دهه صورت گرفته رابرای همه ترسیم کرد تا بدانند که چه خدمات ارزنده ای برای مردم ومحرومین در این انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است .باید جوانان را ترغیب کردمستندات انقلاب رابیبنند وبدانند که انقلاب چه خدماتی رابرای آنها انجام داده است .

وی گفت: متاسفانه برخی از انقلابیون از عملکرد خود پشیمان هستند اینها سخت در اشتباه هستند وباید تمام قد از این انقلاب دفاع کنند انقلاب اسلامی ایارن در میان انقلاب تمامی کشورها یک انقلاب بی نظیر وبی دلیل است وآنهم بدلی اینکه برخاسته ازمردم ومردمی بودن این انقلاب است ومردم پشتوانه وصاحبان اصلی این نظام وانقلاب هستند که باید قدردان مردم بود واین حضور همیشه در صحنه مردم تضمینی برای انقلاب بوده واین انقلاب را از آسیبهای داخلی وخارجی حفظ کرده است .

امام جمعه سپیدان افزود: بامقایسه انتخابات دردوران منحوس پهلوی خواهیم دید انتخابات قلیل فرمایشی جای خود را به انتخابات کثیر مردم سالاری میدهد واین یکی دیگراز نشانه های انقلاب اسلامی مردم سالاری است که در هیچ کجای دنیا نمی توان دید برخی می خواهند نظام راکارامد نشان دهند اما باید اولا اهداف نظام وامکانات وبعد موانعی که برسراه راه نظام وجود دارد را بگویند ومقایسه ای آماری آنچه که سایت های معتبر در دنیا می گوید وآمارهای قبل از انقلاب رابا بعد ازآن مقایسه کنند که هزاران هزار درجه باهم تفاوت دارد واین فقط به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است .

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته گفت : امروز بحمدالله کشورجمهوری اسلامی در تمامی میادین وزمینه ها در دنیا حرفی برای گفتن دار د بوه عنوان یکی از قدرتهای لامنازع در دنیا شناخته میشود واین ماحصل تلاش فرزندان این مرزوبوم است وتولید داخلی را درعرصه های گوناگون به کشورهای دنیا صادرمی کنیم اما درقبل از انقلاب این قضیه برعکس بود مافقط وارد کننده ومصرف کننده خوبی بودیم

امام جمعه شهرستان سپیدان عنوان داشت : برخی ها دروغهایی راکه علیه نظام میزنند راباوردارند این کار اصلی دشمن در توطئه وجنگ روانی است که خاصیت اصلی این جنگ است ومدیریت برافکارعمومی مردم وراه اندازی جنگ روانی است که یکی از راههای آن همین فضای مجازی است که باید مسئولین محترم برای این مقوله نیز سازکار وراه حلهایی داشته باشند تا درموقعیتهای حساس بشود انرا مدیریت نمود

خطیب نماز جمعه سپیدان گفت: نمایندگان مجلس ما باید مدرس وار باشد ومشکلات مرم را بشاسند ونمایندگان بااقتدارکامل بتوانند امورات مردم را پیگیری کنند اگراین امر محقق شود سایر قوا رانیز می توان اصلاح نمود واین کار سخت وسنگین والبته دقیق وظریف برعهده نمایندگان مردم است که دراین راستا باید اهتمام ویژه ای داشته باشند .

حجت الاسلام  موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه اول نماز جمعه  مومنین و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی سفارش ودرمورد شخصیت نورانی حضرت زهرا(س) مطالبی رابیان نمودند. در پایان مراسم از برخی اشخاص ومساجد های در خصوص برنامه های دهه فجر انقلاب تجلیل شد .

۲۲ بهمن نقطه عطفی در تاریخ جهان معاصر است

حجت الاسلام و المسلمین جعفری امام جمعه موقت زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به مراسم تکریم و معارفه بخشدار زرقان گفت : تودیع و معارفه برای تمام مسؤولان از جمله شهردار،بخشدار و رئیس آموزش وپرورش انجام می شود و این مسؤولان باید با همت و تلاش برای مردم بکوشند و بدانند که تمام مسؤولیت ها یکی روزی از بین میروند و به کسان دیگری واگذار می شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته زرقان بر ترویج فرهنگ نماز جماعت در ادارات تاکید کرد و گفت: اقامه جماعت این فریضه الهی موجب همدلی و ارتقای معنویت کارکنان می‌شود.

وی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد : بعد از رحلت پیامبر (ص) مردم فوج فوج به مکه هجوم  آوردند و حرکت شیعه برای ظهور امام زمان (عج) از آن زمان آغاز شد و سیر صعودی از آن لحظه تاکنون ادامه دارد و نقطه عطف این سیر صعودی می توان به حکومت امیرالمومنین بعد از 25 سال خانه نشینی،قیام امام حسین (ع)،جهاد علمی امام محمد باقر (ع) و انقلاب کنونی اسلامی ایران اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری تاکید کرد : دشمنان برای جمع و قطع کردن این جریان و برای زمین زدن این انقلاب هرچه داشته اند را رو کرده اند و حتی اعتراضات مردم به گرانی ها را به نفع خود تمام کردند،ولی دشمنان باید بدانند این حرکت صعودی شیعیان قطع نشدنی است.

خطیب نماز جمعه این هفته زرقان با اشاره به گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن گفت :  ۲۲ بهمن ۵۷ نقطه عطفی در تاریخ جهان معاصراست و مردم زرقان بار دیگر همزمان با ملت ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

امام جمعه موقت زرقان ادامه داد : اگر برخی از دولت مردان با سیاست لبخند با گرگ احمدی روشن ها را از ما گرفتند اما هزاران جوانانی هستند که در رکاب رهبری و انقلاب اسلامی قدم بر میدارند و با این حرکت در روز 22 بهمن ظلم ها و اختلاس ها را تایید نمی کنیم و انزجار خود را نسبت به دشمنان و به ویژهخوارانی که  خون ملت را داخل شیشه می کنند را اعلام می داریم.

برخورد با ظلم و فساد در میان کارگزاران حکومتی باید شدیدتر و جدی‌تر از بقیه موارد باشد

حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه لپویی در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره اهمیت انقلاب اسلامی گفت :  ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران از شیطان پیروی نکرده اند و پیروی نخواهند کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش گفت : رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بیان کردند که هدف از عدالت اجتماعی، برداشتن فاصله های میان مردم است که البته در این زمینه کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم و آن کاری که باید انجام بگیرد.

خطیب نماز جمعه لپویی ادامه داد :یکی از راههای تحقق عدالت اجتماعی مبارزه با ظلم و فساد است و برخورد با ظلم و فساد در میان کارگزاران حکومتی باید شدیدتر و جدی‌تر از بقیه موارد باشد .

وی با اشاره به همین موضوع تاکید کرد : عدالت معنای وسیع و گسترده‌ای دارد، هم در سطح جامعه است هم در سطح بین‌الملل؛ هم بُعد سیاسی دارد و هم اقتصادی؛ و در همه‌ی اینها یک ارزش مطلق هم هست؛ یعنی ارزش‌های دیگر نسبی هستند و عدالت مطلق است.

امام جمعه لپویی با بیان اینکه عدالت در جامعه لازم است گفت : باید با فساد مبارزه شود، با ظلم مبارزه شود، البته خیلی سخت است و فساد همچون اژدهای هفت‌سر افسانه ها است که از بین بردن آن به راحتی امکان پذیر نیست که یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، اما از بین بردنش آسان نیست.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان درپایان خطبه گفت : همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین(ع) تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد و برخورد با ظلم و فساد در میان کارگزاران حکومتی، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد.


برچسب ها: نماز جمعه ، فارس ، بهمن
نظرات بینندگان