کد خبر: ۱۱۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس:

پالایشگاه گاز پارسیان سالم و شفاف‌ترین عملکرد مالی در بین مراکز صنعتی استان و کشور دارد

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس گفت: پالایشگاه گاز پارسیان یکی از برترین مراکز صنعتی استان و کشور است که سالم و شفاف‌ترین عملکرد مالی را داشته است و شهرستان‌های مُهر و لامرد علاوه بر دارا بودن منابع عظیم خدادادی از پتانسیل بالایی برخوردارند و پالایشگاه نیز در بیش از یک دهه گذشته در ایجاد این...

به گزارش شیرازه،  با حضور مسئولین ادارات شهرستان‌های مُهر و لامرد، کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مالی – دولتی در شرکت پالایش گاز پارسیان برگزار و این دوره آموزشی در راستای ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، با توجه به اهمیت آشنایی مسئولین و کارکنان ادارات با قوانین مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی، با تدریس مبینی مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس در سالن اجتماعات کوثر پالایشگاه برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر و جمعی از مسئولان اداری شهرستان‌های مُهر و لامرد به همراه کارکنان شرکت پالایش گاز پارسیان حضور داشتند ابدالی مدیرعامل پالایشگاه پارسیان ضمن عرض خوش‌آمد گویی و تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: از ابتدای خلقت بشر با به ودیعه گذاردن سفیر عقل در نهاد آدمی همواره خداوند رحمان بر راستی و درستی عملکرد انسان تأکید داشته و فرستادن انبیاء الهی مصادیقی از این مفهوم است.

وی افزود: بهبود و ارتقای بهره‌وری در مرحله اول حاصل عملکرد شفاف و بی غلو غش نظام اداری سازمان‌ها و قانون گزاری ها و داشتن فرآیندهای اصلاح‌شده ازیک‌طرف و سرمایه‌های انسانی آموزش‌دیده و توانمند و به‌دوراز هرگونه ارتباط ناسالم اداری از سوی دیگر است.

مدیرعامل پالایشگاه پارسیان تصریح کرد: فساد اداری چنانچه در سازمانی ریشه بدواند، به‌تدریج همه سازمان را در برگرفته و اصول اعتقادات اجتماعی و دینی افراد را از بین می‌برد.

مدیرعامل پالایشگاه پارسیان در ادامه افزود: بر آنیم تا با یک حرکت فرهنگی و با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات، تعمیم قانون‌گرایی، پاسخگویی، شایسته‌سالاری، انضباط اداری و مالی، اصلاح الگوهای مصرف و بهره‌وری، استقرار و توسعه سامانه‌های الکترونیکی و در ادامه با ایجاد سازوکارهای نظارتی و کنترل‌های داخلی با استفاده از آموزش و توانمندی سازی سرمایه‌های انسانی، گامی هرچند کوچک در جهت اجرای قانون نظام سلامت اداری برداریم.

ابدالی تصریح کرد: معتقدیم پیشگیری مقدم بر درمان است و سعی داریم با آگاهی بخشی به همکاران و جامعه پیرامونی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، از مبینی مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس دعوت به عمل آمد و از ایشان به خاطر قبول دعوت و حضور در جمع کارکنان پالایشگاه و همچنین مسئولان محترم ادارات شهرستان‌های مُهر و لامرد تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه مبینی پس از تبریک دهه فجر، بیان داشت: با توجه به مسئولیت همگانی در پیشگیری از فساد اداری، آشنایی با قوانین را در شناسایی، علل و راه‌های مقابله با انواع مختلف فساد، ضروری است و همه باید در بهتر کردن شرایط کسب‌وکار سالم بکوشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس، در ادامه اظهار داشت: پالایشگاه گاز پارسیان یکی از برترین مراکز صنعتی استان و کشور است که سالم و شفاف‌ترین عملکرد مالی را داشته است. همچنین شهرستان‌های مُهر و لامرد علاوه بر دارا بودن منابع عظیم خدادادی از پتانسیل بالایی برخوردارند و پالایشگاه نیز در بیش از یک دهه گذشته در ایجاد این ظرفیت در توسعه شهرستان‌های هم‌جوار خود موفق عمل کرده است.

گفتنی است شرکت پالایش گاز پارسیان با ظرفیت فراورش 82 میلیون مترمکعب گاز، دومین تأمین‌کننده گاز طبیعی کشور است که در 12 کیلومتری شهرستان مُهر در جنوب استان فارس واقع‌شده است.

پایان پیام/224224

منبع:  عصر مُهر
برچسب ها: مهر ، فارس ، مدیر کل
نظرات بینندگان