کد خبر: ۱۱۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
در جشن اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح شد:

باید از ظرفیت فارس در استفاده از انرژی خورشیدی بیشتر بهره برد/ لزوم پشتیبانی برای عرضه محصولات مددجویان کارآفرین

از نبود بازار فروش برای محصولات مددجویانی که با تمام نوسانات بازار وارد کار اقتصادی شده و اشتغال آفرینی کردند صحبت می‌شود اما از قدیم گفته‌اند دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

به گزارش شیرازه، جشن اشتغال جمعی از مددجویان کمیته امداد فارس و آئین راه‌اندازی 250 پنل خورشیدی و تحویل 400 دستگاه نیسان زامیاد که ماشین ها باهمکاری صندوق کارافرینی امید و‌کمیته تامین شده به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، با حضور استاندار فارس، فرماندار شیراز و مدیر کل کمیته امداد فارس و جمعی از مسئولین استانیبرگزار شد.

استاندار فارس در جشن اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: استان فارس ظرفیت‌های زیادی در زمینه های مختلف دارد و ظرفیت‌های زیارتی، گردشگری طبیعی و درمانی فارس همیشه زبانزد بوده است.

اسماعیل تبادار ابراز داشت: با بررسی هایی که انجام شده بر اساس تابش خورشید در فارس زمینه تولید انرژی در فارس مهیاتراز سایر استان‌هاست. باید بیش از این‌ها از این مزیت خوب برای توسعه فارس بهره برد چرا که فارس از مستعدترین استان های کشور برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی و تولید برق است.

وی با تقدیر از این حرکت اشتغال‌زا اظهار داشت: استان فارس مستعدترین استان کشور برای نصب و راه‌اندازی پنل های خورشیدی است و بسیار طالبم وبه متولیان امر هم تاکید کردم که زمینه گسترده‌تری برای بهره‌برداری از این انرژی پاک فراهم‌شده و افراد بیشتری در این عرصه مشغول به کار شوند.

تبادار با ابراز رضایت از اینکه در جلسه ای حضور یافته که زمینه اشتغال برای تعدادی از مددجویان فراهم شده یاداور شد: از بدو ورود به استان در جلسه اول با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس تاکید کردم که مهمتربن اولویت شما در کمیته باید فراهم کردن زمینه اشتغال و توانمندی مددجویان باشد. چون کرامت اصلی در گرو این است که مجال کار کردن برای این قشر فراهم شود.

وی تصریح کرد: از مددجویان کمیته امداد هم انتظار می‌رود که با راه‌اندازی این پنل ها، وتحویل خودروها خودشان مولد باشند و زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم کنند.

تبادار اضافه کرد: طرح پنل های خورشیدی بسیار پسندیده و مبارک بوده چراکه زمینه‌های اشتغال را به وجود آورده، آن‌هم در نظامی که متکی به مردم است.

برای تکمیل زنجیره اشتغال‌زایی پشتیبانی برای عرضه محصولات مددجویان کارآفرین لازم است

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با اشاره به اجرای طرح برکت آفتاب با محوریت نصب پنل‌های خورشیدی برای ایجاد درآمدزایی برای مددجویان کمیته امداد گفت: امروز تنها 250 پنل خورشیدی وارد مدار می‌شود اما بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفتهاین تعداد تا پایان امسال به400 واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلو وات افزایش خواهد یافت.

بذرافشان با اشاره به اینکه تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی 30 میلیون تومان است و بیشتر ویژه زنان سرپرست خانواده و افراد از کارافتاده است، افزود: پرداخت‌ها هر دو ماه صورت می‌گیرد و براساس بررسی صورت گرفته روزانه 30 کیلو وات برق تولید می‌شود که ماهانه معادل 700 تا 750 هزار تومان نیز درآمدزایی دارد.

وی افزود: کمیته امداد استان فارس در بحث اشتغالزایی و جذب تسهیلات اشتغال مقام نخست کشور را دارد وتا امروز توانسته 75 درصد از تسهیلات اشتغال را جذب کند.

بذرافشان ابراز داشت: جای خوشحالی دارد که در آستانه جشن پیروزی انقلاب کمیته امداد که مولود انقلاب اسلامیاست بتواند برای اشتغال آفرینی جشن بگیرد. ما همانطور که استاندار محترم هم تاکید داشتند اشتغال پایدار و کارآمد و با ثبات را بین مددجویان دنبال کردیم و برای رسیدن به این مهم یک زنجیره کاریشامل حلقه هایاستعداد سنجی، مشاوره شغلی، آموزش ، نظارت قبل ،حین و بعد از کارآفرینی و ارائه تسهیلات ونهایتا حلقه پشتیبانی فروش را طراحی کردیم.

وی افزود: در استان فارس تا امروز بیش از 20هزار مددجو را مورد آموزش شغلی قرار دادیم و از این لحاظ در سطح کشور در سکوی نخست قرار داریم که مستندات آن به آقای رحمانی هم ارائه شده است.

بذرافشان ضمن تشکر از همراهی بانک ها در ارائه تسهیلات اشتغال زایی به ضرورت پشتیبانی قوی برای فروش محصولات برای تکمیل این زنجیره اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد فروشگاه شهر و روستا پشتیابی بهتری برای ایجاد بستر فروش و عرضه محصولات مددجویان فراهم شود.

گاهی فقط با یک خرید کوچک می‌توان خاطرات ماندگاری رقم زد

در پایان این مراسم مسئولین حاضر از غرفه های عرضه محصولات مددجویانی که وارد حیطه اشتغال آفرینی شدند، بازدید کردند و بدون خرید ازغرفه‌ها گذشتند.

البته باید دقت داشت این غرفه‌داران کارمند نیستند و حقوق ماهانه مشخص و مطمئن ندارند و از فرصت کسب و کار خود برای برپایی این غرفه ها صرف کردند. در این‌گونه مراسم‌ها که با تاخیر چندساعته برگزار می‌شود و گاها این افراد را زیاد معطل می‌کنند، از طرفی اطلاع‌رسانی چندانی هم به عموم مردم درباره این نمایشگاه‌های نمادین نشده و به جز صف مسئولین و عکاسان و خبرنگاران، بازدیدکننده دیگری ندارند، مسئولین محترم و اهالی رسانه می‌توانند با یک خرید کوچک شخصی یا اداری خاطره این نمایشگاه را برای مددجویان کارافرین ماندگار کنند.

همیشه در اکثر جلسات این چنینی از نبود بازار فروش برای محصولات مددجویانی که با تمام مشکلات و نوسانات بازار وارد کار اقتصادی شده و اشتغال آفرینی کردند صحبت می‌شود، اما از قدیم گفته‌اند دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

گاهی میان انبوه خریدهای روزانه می توان فقط با یک خرید کوچک در این نوع نمایشگاه‌ها اراده عملی برای ایجاد بازار فروش برای تلاشگران زحمت کشی که به رغم همه مشکلات تلاش می‌کنند، مستقل زندگی کنند، نشان داد و دلشان را با یک خداقوت عملی گرم کرد.


نظرات بینندگان