کد خبر: ۱۱۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

انقلاب اسلامی ایران هیچ وابستگی به فرد یا جناحی ندارد/ نقص در مدیریت از علل مشکلات موجود در کشور است/ مشکل اقتصاد و اشتغال با اتکا و اعتماد به جوانان حل خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تحریم‌ها و فشارهایی که کشورهای زورگو به ملت ایران وارد می‌کنند و نقص در مدیریت را از علل مشکلات موجود در کشور دانست و گفت: همان‌گونه که تاکنون مشکلات کشور با حضور جوانان انقلابی حل‌ و فصل شده، مشکل اقتصاد و اشتغال نیز با اتکا و اعتماد به جوانان حل خواهد شد.
انقلاب اسلامی ایران هیچ وابستگی به فرد یا جناحی ندارد/ نقص در مدیریت از علل مشکلات موجود در کشور است/ مشکل اقتصاد و اشتغال با اتکا و اعتماد به جوانان حل خواهد شد
به گزارش شیرازه، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ظهر امروز در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میان جمعیت عظیمی از مردم شیراز به ایراد سخنرانی پرداخت.

علی لاریجانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و هیچ وابستگی به فردی یا جناحی ندارد، گفت: مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند و هیچ گاه زیر یوغ دشمنان نخواهند رفت و در برابر دشمن سر خم نمی کنند.

وی جوانان را میراث انقلاب چهل ساله کشورمان دانست و خطاب به آنها اظهار داشت: شما نسلی هستید که با دیدن شما به آینده انقلاب امیدوار می شویم؛ باید بادانید که پس از فراز و فرود بسیاری امروزه به این جایگاه رسیده ایم.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: دشمنان با روی آوردن به ترور شخصیت های مهم و اصلی در کشورمان سعی در براندازی انقلاب داشتند اما بخاطر هوشیاری مردمی که در تمام صحنه ها بودند نتوانستند راه به جایی ببرند و از این پس نیز موفق نخواهند شد.

لاریجانی با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس در جنگ عراق با ایران، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده ما صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند و حتی او را از لحاظ نظامی و تجهیزاتی تامین کردند چنانکه می بینیم در سال های جنگ تمام دنیا بجز دو یا سه کشور در کنار صدام بودند و همراهی اش کردند.

وی بیان کرد: دشمنان در زمان جنگ حتی بفکر کودتای داخلی نیز بودند؛ مادر آن سالها خسارات فراوانی متحمل شدیم اما موفقیت ما در دفاع از خاک و مرز میهنمان بدخواهان و زورگویان را سرافکنده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به توطئه های دشمن از سالهای گذشته تاکنون برای متلاشی کردن انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: آمریکا دشمن دیرینه ما است چرا که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی برای شکست ماحصل مجاهدت های انقلابی ملت ایران دریغ نکردند.

لاریجانی در ادامه تلاش دشمن در راستای سر کار آوردن داعش و ایجاد آشفتگی های خارج از مرزهای ما و حتی در داخل کشورمان سعی داشتند نظام را با چالش روبرو کنند و حتی عده ای افراد در داخل کشور نیز ناخواسته تلاش بسیاری برای اختلاف افکنی داخلی داشتند.

وی ترامپ را رئیس‌جمهور عقب‌افتاده ذهنی آمریکا خطاب کرد و با اظهار اینکه آنها در مورد صنعت موشکی ما حرف مفت می‌زنند و برای مأیوس کردن مردم به روش‌های کثیف رسانه‌ای روی آورده‌اند، تصریح کرد: ترامپ و همدستانش تصور می‌کنند ما همچون برخی از کشورهای منطقه ضعیف هستیم که با کشیدن چند خط روی نقشه، جغرافیای سرزمینمان را تغییر بدهند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه تحولات تکنولوژی به‌ویژه در حوزه آی تی و آی سی تی شرایط اشتغال را عوض کرده است، تصریح کرد: کشور نیاز به تحولی پرشتاب در حوزه تکنولوژی خصوصا عرصه‌های آی تی و آی سی تی دارد چرا که این ها شرایط اشتغال را تغییر داده اند لذا متولیان آموزش و علوم در کشور باید پیشرفت خود را در این زمینه سرعت ببخشند.

لاریجانی با اعلام اینکه در تکنولوژی های نوین با دنیا فاصله داریم، باید در این راستا شتاب بگیریم، در خصوص حل مشکلات موجود در داخل کشورمان گفت: باید تحولات سریع باید در تمامی دستگاه ها ایجاد شود؛ لازم است به ظرفیت های موجود توجه ویژه ای بشود.

وی علت های بخشی از مشکلات کشور را مربوط به تحریم‌ها و فشارهایی که کشورهای زورگو به ملت ایران وارد می‌کنند و نقص در مدیریت دانست و گفت: همان‌گونه که بیشتر مشکلات کشور با حضور جوانان انقلابی حل‌ و فصل شده، مشکل اقتصاد و اشتغال نیز با اتکا و اعتماد به جوانان حل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه جمعیت کنونی در کشورمان نسبت به دهه های سابق با افزایش روبرو بوده است، افزود: متاسفانه تاکنون در چرخه اقتصادی شتاب مناسبی نداشته ایم، به همین دلیل مشکل اشتغال به وجود آمد که البته دلیل خشک‌سالی نیز مزید بر علت بود!

لاریجانی پیشرفت هایی که توسط ملت به دست آمده است را علت اصلی دشمنی‌های مستکبران با ایران دانست و گفت: دشمن به خوبی می داند با کشوری متمدن روبرو است به همین دلیل است که از پیشرفت های ما در همه زمینه ها در هراس هستند و ما را به بهانه های مختلفی چون ساختنبمب اتم تحت فشار قراردادند اما تمام دنیا دید که پس از مذاکرات و توافق برجام ایران از شورای امنیت بازگردانده شد.

وی بیان کرد: امروزه می بینیم که رشد بسیاری در حوزه هایی چون صنعت و کشاورزی نسبت به قبل از انقلاب داشته ایم.

لاریجانی با اشاره به اینکه متوسط عمر در کشورمان 75 سال است، این موضوع را نشان از سلامت جامعه دانست.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در بحث های زیرساختی رشد هزار درصدی در آزادراه ها داریم، اعلام کرد: درآمد سرانه نسبت به سال ۵۷ و قدرت خرید نیز ۳ برابر رشد داشته اند.

وی تاکید کرد: کشور امروزه نیازمند توسعه شتابان است و این موضوع تنها با وحدت و همدلی به دست می‌آید، در صورتی که اختلاف‌افکنی ترویج پیدا کند توسعه غیر شتابان غیر ممکن خواهد بود چه برسد به توسعه شتابان.

لاریجانی در انتها مردم جمهوری اسلامی ایران را افرادی صبور عنوان کرد و گفت: البته این موضوع بدان معنا نیست که ملت ایران در برابر دشمنان سکوت می کنند چرا که آنها در زمانی که لازم است غضبشان تمام توطئه های دشمن را خنثی خواهد کرد.

نظرات بینندگان