کد خبر: ۱۱۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف

چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف تا روز جمعه مورخ 27 بهمن 1396 همه روزه از ساعت 16 تا 21 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی فارس برپاست.

به گزارش شیرازه، با حضور جمعی از مسئولین استانی و برترین تولید کنندگان و بافندگان فرش دستباف کشور عصر روز یکشنبه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی فارس آغاز به کار کرد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: فرش دستباف ایرانی به عنوان یکی از بهترین صنایع دستی ایران به جهانیان معرفی شده است و جایگاه مهمی در صادرات، بازارهای بین المللی و اقتصاد کشور دارد و با توجه به اینکه در مراحل تولید آن چندین فرصت شغلی متنوع ایجاد می شود از لحاظ اشتغال زایی نیز بسیار حائز اهمیت است.

سید محمود موسوی هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک به پیشرفت و اعتلای صنعت فرش دستباف و فراهم کردن زمینه ای مناسب جهت معرفی این صنعت به علاقه مندان و توسعه تجارت فعالان داخلی این عرصه و آشنایی با بازار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد.

وی همچنین از حضور 70 شرکت از سراسر نقاط کشور با زمینه فعالیت تولید انواع فرش دستباف ، تابلو فرش ، گلیم ،گبه ، جاجیم و گلیم فرش در سالن حافظ به مساحت شش هزار متر مربع خبر داد و افزود: نیمی از مشارکت کنندگان بومی استان فارس و از شهر های آباده ، بوانات ، فراشبند ، فیروز آباد ، قیر و کارزین ، داراب و مرودشت بوده و مابقی شرکت کنندگان از دیگر استان های کشور و از شهر های تهران ، تبریز ، قم ، ارومیه ، اصفهان ، مشهد ، کرمان و گلستان در این نمایشگاه حضور دارند.

موسوی گفت : این نمایشگاه با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس ، شرکت شهرک های صنعتی استان فارس ، خوشه فرش دستباف فارس و کانون تبلیغات توسعه و با حمایت استانداری فارس ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، اتاق بازرگانی ، اتاق اصناف ، اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف فارس و اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف استان فارس برگزار می گردد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با اعلام اینکه در این نمایشگاه ،دانشگاه ها ، مراکز علمی و مراکز فنی و حرفه ای فعال در حوزه نقشه کشی و طراحی حضور دارند گفت: تمامی علاقه مندان و بازدید کنندگان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه مورخ 27 بهمن 1396 همه روزه از ساعت 16 تا 21 به محل دایمی نمایشگاه های بین المللی فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان