کد خبر: ۱۱۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
امروز برگزار می‌شود؛

دادگاه خبرنگاران با شکایت فرزند وزیر اطلاعات/ آقازاده پُرزور!

آقازاده وزیر اطلاعات باز هم از کوره در رفته و این‌بار پای خبرنگاران را به دادگاه باز کرده است.
به گزارش شیرازه، سوم شهریورماه 1395 بود که وزیر اطلاعات با حضور در یک برنامه تلویزیونی جمله معروفی را بر زبان آورد که هنوز که هنوز است، داغ و شنیدنی است: «لب‌های کسانی را که انتقاد می‌کنند می‌بوسیم و از نقد آن‌ها استقبال می‌کنیم».

هنگامی که امنیتی‌ترین وزیر کابینه این جملات را بر زبان خود جاری می‌کرد، گمان نمی‌کرد حتی فرزندش هم حرف او را نقض کند.

آقازاده وزیر اطلاعات که اکنون در کِسوت نمایندگی مجلس هم به سر می‌برد، نه تنها برخلاف توصیه‌های پدر لبان منتقدان را نبوسیده، بلکه در مقابل کوچک‌ترین نقدی عِنان از کف داده و با شدیدترین نحو ممکن با خبرنگاران مواجه شده است.

چندی پیش بود که سکینه الماسی نماینده جم و عسلویه با انتشار نامه‌ای در صفحه اینستاگرام خود، از پیگیری برای ابطال امتیاز بومی بودن شهرستان‌های جنوبی استان فارس در اشتغال صنایع عسلویه خبر داد.
یکی از رسانه‌های شهرستان لامرد نیز با انتشار این خبر و یادآوری مصوبه هیات وزیران مبنی بر بومی محسوب شدن تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری عسلویه، طی مطلبی کاملاً منطقی و محترمانه از سیدمحسن علوی درخواست کرد تا با جلوگیری از این حرکت خانم نماینده، از اخراج کارکنان حوزه انتخابیه‌اش از عسلویه جلوگیری کند.

 اما دو روز بعد آقازاده وزیر اطلاعات با انتشار نامه‌ای سرگشاده به نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و قضایی استان و شهرستان، پرسش ساده این رسانه از حق اشتغال جوانان را «سیاسی»، «اقدام ضد امنیتی» و «اقدام علیه امنیت عمومی» عنوان کرد (!) و از دادگستری استان فارس، اداره‌کل اطلاعات استان و سایر دستگاه‌های ذیربط خواست تا با این رسانه به دلیل تشویش اذهان عمومی برخورد شود!

با به جریان افتادن این شکایت قضائی، ظهر روز دوشنبه و درست یک روز پس از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که یکی از آرمان‌ها و شعارهای اصلی‌اش، «آزادی» بود، دادگاه مسئولین این رسانه محلی به جرم پیگیری مطالبات مردم و حق اشتغال جوانان برگزار خواهد شد.

این در حالی است که طی این مدت هشدار خبرنگاران سایت «لامرود» به وقوع پیوست و نه تنها مصوبه هیئت وزیران مبنی بر بومی محسوب شدن جنوب استان فارس تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری عسلویه لغو شد، بلکه سیدمحسن علوی شخصاً در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه لامرد به این اتفاق تلخ اذعان کرد.

گفتنی است هادی سامع خبرنگار پارلمانی سایت تابناک نیز اخیراً با اشاره به رفتار علوی جوان با خبرنگاران نوشته بود: «هر وقت به مجلس می‌روم یکی از نماینده‌ها جلویم را می‌گیرد و تهدیدم می‌کند. امروز توی مجلس نماینده لامرد مرا تهدید کرد که پدر من را در خواهد آورد. گفتم چه شده؟ گفت: چرا فلان گزارش و فلان حرفی که من زدم را منتشر کردی. گفتم برادر من خودت این حرف‌ها را زدی! گفت: پدرت را در می‌آورم؛ حالا ببین چیکارت می‌کنم!»

حال باید منتظر ماند و دید قوه قضائیه چگونه استقلال قضائی خود را در این پرونده به نمایش خواهد گذاشت؛ در یک کفّه این ترازو نماینده مجلس و آقازاده پُرزور وزیر اطلاعات است و در طرف دیگرش جوانان بی‌نام و نشان و بدون هیچ پشتوانه سیاسی.

منبع: فارس

نظرات بینندگان