کد خبر: ۱۱۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
فاینانشیال تایمز به نقل از یک مقام بلندپایه سعودی:

امید عربستان به گرفتن باج‌ از شاهزاد‌ه‌هابرای تامین کسری بودجه

یک مقام بلندپایه سعودی اعلام کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری عربستان از محل دریافت وجه‌المصالحه از شاهزادگان دستگیرشده ۱۳.۳ میلیارد دلار بدست آورد.
به گزارش شیرازه، ماه نوامبر بود که ده‌ها تن از شاهزادگان و تجار ثروتمند سعودی به بهانه دست داشتن در فساد مالی دستگیر شده و در یک هتل ۵ستاره زندانی شدند.

یک مقام بلندپایه سعودی گفت: دولت عربستان انتظار دارد تا از محل دریافت وجه‌المصالحه از شاهزادگان و مقام اسبق دستگیرشده بتواند ۵۰ میلیارد ریال سعودی معادل ۱۳.۳ میلیارد دلار منابع مالی کسب کند.

دولت عربستان پیشتر به افراد ثروتمند دستگیرشده گفته بود که برای آزاد شدن باید بخشی از ثروت خود را تقدیم دولت عربستان کند.

این مقام سعودی که نامش ذکر نشده است گفت: هم‌اکنون بخشی از این پول از طریق دریافت پول نقد از افراد دستگیرشده محقق شده و قرار است بخش دیگری از آن نیز پس از نهایی شدن توافق آزادی آنها از طریق مصادره اموال و سهام شرکت‌های آنها تأمین شود.

این منبع سعودی تأکید کرد: تا پایان سال جاری ۱۳.۳ میلیارد دلار از سوی افراد دستگیرشده به دولت عربستان پرداخت خواهد شد.

افراد دستگیرشده پیشتر در هتل ریتزکارلتون ریاض بازداشت شده بودند که با توجه به اینکه این هتل رزرو اتاق‌های خود توسط مشتریان طی روزهای آینده را آغاز کرده است، به نظر می‌رسد این شاهزادگان توانسته‌اند با دولت عربستان به توافق رسیده و به زودی آزاد شوند.

ولید بن طلال ثروتمندترین شاهزاده سعودی نیز در میان دستگیرشدگان بود و گزارش‌های اولیه نشان می‌داد سعودی‌ها چشم به یک‌سوم ثروت وی، معادل ۶ میلیارد دلار برای آزادی وی دوخته‌اند.

دادستان کل عربستان پیشتر گفته بود که از محل دریافت وجه‌المصالحه در قبال آزادی از شاهزادگان و ثروتمندان دستگیرشده سعودی، دولت عربستان ۱۰۰ میلیارد دلار پول محقق خواهد کرد.

ریاض قصد دارد با دریافت این پول بخشی از کسری بودجه ۵۲ میلیارد دلاری خود را جبران کند. قرار است این اموال ضبط‌شده توسط دولت عربستان و برخی شرکت‌های خصوصی مدیریت شود.

منبع سعودی تأکید کرد: قرار است بخش دیگری از وجه‌المصالحه از طریق فروش اموال دستگیرشدگان در خارج از این کشور محقق شده که این اقدام در طول زمان انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: دولت عربستان تمایلی به نگه داشتن اموال ضبط‌شده نداشته و قصد دارد با ارائه تخفیف آنها را به سرعت نقد کند.

وی گفت: ما هم‌اکنون به شدت در مضیقه مالی هستیم و دولت عربستان بدهی‌های زیادی دارد و با کمک اموال مصادره‌شده می‌توانیم بخشی از آن را جبران کنیم.

فارس
نظرات بینندگان