کد خبر: ۱۱۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
پشت پرده جلسات مریض سیاسی در شهرستان قرآنی استهبان چیست؟

جلسات همدلی سیاسی با هدف براندازی نظام در استهبان

طی چند روز اخیر حرکات و مطالب بحث برانگیزی در شهرستان استهبان رخ داد که پایگاه خبری تحلیلی سته بان شرح آنچه اتفاق افتاده است را جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از گمانه زنی های غیر واقع در قالب 5 پرده به عموم مردم استهبان اعلام می دارد.

به گزارش شیرازه،طی چند روز اخیر حرکات و مطالب بحث برانگیزی در شهرستان استهبان رخ داد که پایگاه خبری ما شرح آنچه اتفاق افتاده است را جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از گمانه زنی های غیر واقع در قالب 5 پرده به عموم مردم استهبان اعلام می دارد.

پرده اول:
پنج شنبه 12 بهمن 1396
 ششمین مجمع عمومی اصلاح طلبان استهبان با موضوع تحلیل مسائل گذشته و هم اندیشی برنامه های آتی با حضور تعدادی از مسئولین و اعضای حزب اصلاحات در مکان باغ شاندیز برگزار شد. ساعاتی پس از اتمام این جلسه در گروه های مجازی مطالبی در خصوص این جلسه با هشتگ هایی نظیر #فتح_سنگر_به_سنگر و #برانداز منتشر و بر سر این مسائل بحث می شود که انتشار این مطالب تا چندین روز ادامه می یابد و اسامی برخی از مسئولین حاضر در جلسه نیز در این مباحث مشاهده می شود.
 پرده دوم:
جمعه 20 بهمن
محمد مهدی شرفی، فرماندار استهبان جهت بیان مطالبی در نمازجمعه 20 بهمن ماه از امام جمعه استهبان وقتی 10 دقیقه ای میگیرد.

فرماندار استهبان در زمان مقرر شده پشت تریبون نمازجمعه استهبان قرار میگیرد و طی 20 دقیقه یعنی دو برابر وقت تعیین شده به بیان گزارشات برنامه های خود و افتتاح های آتی در طول دهه فجر می پردازد. پس از گذشت 15 دقیقه از شروع سخنرانی فرماندار استهبان، حجت الاسلام والمسلمین خاوری، امام جمعه استهبان ناگهان در محل محراب از جای خود برمیخیزد و تا پایان سخنرانی فرماندار استهبان در همان حالت ایستاده سکوت می کند.

پس از پایان سخنرانی فرماندار استهبان، سکوت امام جمعه استهبان می شکند و میگوید: " آقای فرماندار بنا بوده صحبت های دیگری کنند ولی خب این آمار ها هم خوب بود ".
این صحبت های امام جمعه موجب تعجب مردم و شروع زمزمه هایی می شود.
 پرده سوم:
شنبه 21 بهمن
امام جمعه استهبان در گفتگو با خبرنگارما در خصوص حواشی روز قبل در نمازجمعه و سخنانی که فرماندار استهبان قرار بود بگوید و نگفت اظهار داشت: موضع بنده در حال حاضر سکوت است و جناب فرماندار است که باید حرف هایی را بزند و روشنگری کند.
 پرده چهارم:
شنبه 21 بهمن
ساعت 10:30 صبح روز شنبه 21 بهمن زمانی که محمد مهدی شرفی در مراسم افتتاح پروژه های شهرداری حضور دارد، بیانیه ای از طرف وی با عنوان بیانیه 22 بهمن ماه بر روی کانال فرمانداری استهبان منتشر می شود که در قسمتی از آن نوشته شده است: " باید بیدار بود که به بهانه جلسات اندیشه سیاسی یا عناوین فریبنده دیگر، حمله به مسلمات شیعه و تمسخر باورهای قلبی و اعتقادات مذهبی جامعه اسلامی نظیر حجاب، پذیرفته نیست و از دید تیزبین حافظان نظام پنهان نخواهد ماند."

که برخی از افراد این بیانیه را بخشی از صحبت های ناگفته شرفی در نمازجمعه می دانند.

 پرده پنجم:
یک شنبه 22 بهمن
حوالی ساعت 11 صبح روز 22 بهمن بیانیه ای صریح از طرف انقلابیون استهبان منتشر می شود که در آن به برگزاری برخی جلسات سیاسی در شهرستان با محتوای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، عدم مقبولیت ولایت فقیه، کشف حجاب و توهین به مقدسات مسلمانان اشاره دارد و کلمه فتح سنگر به سنگر نیز در این بیانیه به چشم می خورد.

در قسمتی از این بیانیه عنوان می شود که فرماندار استهبان در نمازجمعه 20 بهمن ماه در وقتی که از امام جمعه شهرستان گرفته بود، بنا داشت تا راه خود را از صف اصلاح طلبان ضدانقلاب جدا کند و از اقدامات ضد نظام و ضد اسلام آن ها تبری بجوید که این اتفاق نیفتاده است.

 پایگاه خبری تحلیلی سته بان؛ هر گونه اطلاعات تکمیلی در این موضوع جهت تنویر افکار عمومی در قالب اخبار تکمیلی منتشر خواهد کرد.

منبع:  سته بان

برچسب ها: استهبان ، فارس ، اصلاحات
نظرات بینندگان