کد خبر: ۱۱۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
یک اورولوژیست:

بی‌علامت‌ترین سرطان بدن را بشناسید

یک اورولوژیست با بیان اینکه سرطان پروستات یکی از بی علامت‌ترین سرطان‌های بدن است درخصوص نشانه‌های این بیماری توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شیرازه،حسن کرمی متخصص اورولوژی  در خصوص سرطان پروستات توضیح داد: یکی از بی علائم ترین سرطان های بدن سرطان پروستات است که اگر ما دنبال کشف آن نباشیم شاید تا زمانی که منتشر نشده است هیچ علامتی نداشته باشد.

وی افزود: بر خلاف بزرگی پروستات که باعث فشار به گردن مثانه شده و خود را با علائمی از قبیل کاهش سرعت پرش ادرار، باریک شدن ادرار، قطره قطره آمدن ادرار، دو شاخه شدن ادرار، باقی ماندن ادرار در مثانه و عدم تخلیه کامل مثانه نشان می‌دهد.

کرمی با بیان اینکه سرطان پروستات به علت اینکه در 70 درصد مواقع از قسمت محیطی پروستات شروع می شود اغلب هیچ علامت و نشانه ای ندارد عنوان کرد: در بعضی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار ایجاد می شوند که چنین بیمارانی خوش شانس هستند زیرا به علت اختلالات تخلیه ادرار بررسی می شوند و سرطان پروستات آنها در مراحل زودتر تشخیص داده می‌شود.

وی توضیح داد: نتیجه اینکه ما نباید منتظر ایجاد علائم و نشانه های سرطان پروستات باشیم و در صورتی که شما بالای 50 سال هستید، سابقه خانوادگی سرطان پروستات در پدر و عمو و برادرتان را دارید حتماً جهت چکاپ از نظر سرطان پروستات به دکتر متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید. در حالت کلی به تمام مردان بالای 50 سال که چه علائم مشکل ادراری داشته باشند و یا نداشته باشند و تمام مردان بالای 40 سال که پدر و برادر و عموی مبتلا به سرطان پروستات دارند باید از نظر سرطان پروستات، بررسی شوند.

این اورولوژیست خاطرنشان کرد: علاوه بر علائم ادراری، سرطان پروستات در مواقعی که پیشرفت کند اعضای دیگر بدن را درگیر کرده و ممکن است زمانی علامت‌دار گردد که کار از کار گذشته است.

وی در پایان گفت: شایع‌ترین محل انتشار سرطان پروستات استخوان ها و مخصوصاً استخوان‌های کمر و ستون فقرات هستند که با درد منتشر استخوان، رنگ پریده گی، شکستگی خودبخود استخوان و یا فشار به اعصاب کمری و فلج شدن و از کار افتادن پاها علائمی است که در بررسی ممکن است تشخیص سرطان پروستات منتشره داده اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان