کد خبر: ۱۱۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

معضل هجوم سگ های ولگرد به سروستان شش ساله شد!

بیش از شش سال از هجوم سگ های ولگرد و افزایش ناگهانی جمعیت آنها در سروستان می گذرد و نتیجه برگزاری حدود یکصد جلسه عمومی و تخصصی طی مدت گذشته توسط مسئولان این شهرستان تقریبا هیچ است و این معضل به قوز بالای قوز مشکلات مردم سروستان تبدیل شده است!

به گزارش شیرازه،  از اوایل سال 1390 تاکنون صدها جلسه گوناگون درخصوص مقابله با سگ های ولگرد و جلوگیری از افزایش جمعیت آنها در سطح شهر سروستان توسط کارگروه بهداشت و درمان (فرمانداری) این شهرستان برگزار شد و براساس بخشنامه و دستور العمل های ارسالی از مرکز استان تصمیماتی گرفته شده اما به دلیل عدم تطابق شرایط سروستان با دستورالعمل های دریافتی! هیچگونه اقدام عملیاتی از سوی مسئولین این شهرستان صورت نگرفته است.

اعتراضات مردمی درخصوص افزایش سگ های ولگرد که بعضا دارای بیماری های گوناگون هستند از یک سو و از سوی دیگر قوانین به روز شده حمایت از حقوق حیوانات و در نهایت ملزم شدن مسئولین این  شهرستان به رعایت دستورالعمل های یک طرفه ارسالی از سوی مسئولین بالادستی منجر به افزایش گله ای این گروه از حیوانات موذی، بیماری زا و عامل ترس و سلب آرامش مردم این شهرستان شده است.

نکته قابل توجه این که، این گروه از حیوانات نه امکان استفاده آن ها در واحدهای تخصصی پلیسی وجود دارد و نه استفاده از آنها در سازمان هلال احمر که در مواقع اضطراری بتوان از آنها استفاده کرد.

حمایت صرفا از روی احساس گروه های حمایت از حقوق حیوانات آن هم بدون پشتوانه  علمی و کارشناسی نیز معضلی دیگری برای دستورالعمل نویسان  قوانین حقوق  اجتماعی شده به طوریکه براساس نظریات این گره از افراد جامعه حفظ سگ های ولگرد مهم تر از حفظ جان و آرامش مردم است.

حال چند سوال و تقاضای پاسخ از مسئولین و گروه هایی که داعیه حمایت از حقوق حیوانات دارند!

اول اینکه؛ آیا ایجاد بستر آرامش و امنیت در مقابل هجوم سگ های ولگرد که بعضا دارای بیماری گوناگون می باشند و منجر به بروز بیماری های پوستی همچون؛سالک و  سایر بیماری های دیگر می شوند وظیفه آنها نیست؟

سوال دوم اینکه؛ به نظر شما مسئولان،آیا ملاک شما درخصوص حل مشکلات و معضلات مردم این شهرستان صرفا براساس بخشنامه ها و دستورالعمل های صادر شده از مرکز  استان یا پایتخت نشینان می باشد و مسائل بومی باید فدای دستوراتی شود که  از دست  بالا به شما می رسد و مردم اینجا باید در گرداب مشکلات اینچنینی فدا شوند؟

سوال سوم از گروه های  حمایت از حقوق حیوانات این است که تاکنون چه اقدامی در جهت نگهداری یا ایجاد بستری برای این دسته از حیوانات داشته اند و آیا جز اینکه سد راه اندک مسئولانی که حفظ حقوق و آرامش مردم برای آنها ملاک می باشد، داشته اند؟

به راستی واکنش شما در مقابله حمله سگ های ولگرد به زنان باردار و سالخورده و کم توان، کودکان و حتی بزرگسالان و ایجاد ترس و رعب و وحشت در سطح این شهرستان چیست؟ آیا اهمیت آرامش و جان مردم برای شما کمتر از توجه به حقوق حیوانات است؟

با توجه به عرایض فوق از مسئولان ارشد این شهرستان به ویژه شورای تامین سروستان انتظار می رود هر چه سریعتر چاره ای اندیشیده و قاطعانه وارد صحنه عمل شده تا هر چه سریعتر این معضل شش ساله  که بعضا زندگی مردم سروستان را به  حاشیه کشانده، حل و فصل نمایند. منتظر پاسخ شما هستیم.

منبع:  سروستان ما

برچسب ها: سروستان ، فارس ، سگ
نظرات بینندگان