کد خبر: ۱۱۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

کلنگ زنی پروژه جدید تقاطع امیرکبیر، در حالی که قرار بود پروژه جدیدی در شهرداری نباشد!

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در حالی از کلنگ زنی پروژه تقاطع مهدی امیرکبیر خبر داد که طبق تاکیدات اعضای شورای شهر و شهردار شیراز قرار بود هیچ پروژه عمرانی جدیدی برای شهر تعریف نشود.
کلنگ زنی پروژه جدید تقاطع امیرکبیر، در حالی که قرار بود پروژه جدیدی در شهرداری نباشد!
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص بودجه عمران و حمل و نقل، با اعلام اینکه 72 درصد بودجه سال 97 مربوط به حوزه عمران و حمل و نقل است، گفت: مبلغ دو هزار و پنجاه میلیارد تومان بودجه عمرانی است که از این مقدار، حدود هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل و ترافیک اختصاص خواهد داشت.

نواب قائدی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام در سطح شهر علاوه بر ظاهر نازیبایی که به وجود آورده اند، عبور و مرور مردم را با مشکل مواجه کرده اند، لذا ما تلاش داریم در سال آینده پروژه های نیمه تمام را با بودجه سال آینده به تکمیل برسانیم.

وی از کلنگ زنی پروژه تقاطع مهدی امیرکبیر خبر داد و گفت: قرارداد 80 درصد این پروژه به صورت تهاتری است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه اظهار داشت: به ما قول داده شده که این پروژه 18 ماهه تحویل داده شود.

قائدی در خصوص بحث تملک در پروژه رودکی بیان کرد: پیگیر این موضوع هستیم، استاندار هم قول همکاری به ما داده است.

به گزارش شیرازه، برخی از اعضای شورای شهر شیراز معتقد هستند که بودجه سال آینده پاسخگوی حجم عظیم پروژه های شهری نیست و اعلام کردند که تا اتمام پروژه های نیمه تمام هیچ پروژه جدیدی در شهرداری مطرح نخواهد شد.

تناقض در گفتار اعضای این پارلمان شهری در خصوص عدم وجود بودجه کافی و اتکا به تکمیل پروژه های ناقص شهری با بودجه سال آینده و عملکرد روزهای اخیرشان با کلنگ زنی یک پروژه جدید به وضوح مشهود است؛ این ها در حالی است که رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز از کلنگ زنی پروژه جدید خبر می دهد.

قائدی در پاسخ به چرایی وجود این تناقض در گفتار و عملکرد اعضای شورا، گفت: تقاطع امیرکبیر یک پروژه حیاتی است چرا که پس از بهره برداری آزاد راه شیراز_اصفهان در پایان سال 97، ماشین های سنگین از سمت بلوار امیرکبیر وارد شهر می شوند و ما باید این موضوع را به شکلی هدایت کنیم لذا مجبور هستیم که این پروژه را اجرایی کنیم.

وی در ادامه گفت: این پروژه بار ترافیکی تحمیل شده به شهر را کنترل می کند چرا که ما به واسطه تقاطع مهدیه می توانیم رینگ کمربندی را با مسیر کارخانه سیمان که به پل رودکی متصل می شود کامل کنیم.

نقص مدیریتی در کلان شهری چون شیراز منجر شده که مسئولان، خود مهر رد بر گفتارشان بزنند و روزانه برای حل معضلاتی که باید راه کارهای بهتری برایشان داشته باشند، مجبور بر ساخت و سازهای بی رویه در شهر می شوند.
نظرات بینندگان