کد خبر: ۱۱۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز:

برگزاری نشست های هم اندیشی جهت تبیین چرایی حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: طی نشست های بصیرتی، تبیینی و تحلیلی در خصوصی چرایی حضور در جبهه و تقویت جبهه مقاومت از حضور کارشناسان خبره و فرماندهانی که در جنگ ها از نزدیک حضور داشته و شرایط را دیده اند، استفاده شده است.
برگزاری نشست های هم اندیشی جهت تبیین چرایی حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز در گفتگو با شیرازه با اعلام اینکه سلسله برنامه ها و یادواره شهدای مدافع حرم فاطمیون برای دومین بار برگزار می شود، گفت: این برنامه ها به اولین یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس که سوم اسفند ماه ساعت 9 صبح در حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) اجرا خواهد شد متصل می شود.

سرهنگ موسی زارعی بیان کرد: از چهار ماه گذشته تاکنون برنامه های متعددی در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی، شب شعر، شب خاطره و محفل قرآنی برنامه ریزی و انجام شده است.

وی با اشاره به شبهه های موجود در خصوص چرایی حضور رزمندگان و جوانان ما در عراق و سوریه و فشارهایی که به خانواده های مدافعان حرم وارد می شود، اظهار داشت: طی نشست های بصیرتی، تبیینی و تحلیلی در خصوصی چرایی حضور در جبهه و تقویت جبهه مقاومت از حضور کارشناسان خبره و فرماندهانی که در جنگ ها از نزدیک حضور داشته و شرایط را دیده اند استفاده کرده و خواهیم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز در ادامه گفت: به این ضرورت رسیده ایم که موجی در استان برای تبیین شبهه هایی که مطرح می شود راه بیاندازیم که مردم به وضوح علت ورود جمهوری اسلامی ایران در این میدان های جنگ را متوجه شوند.

82 شهید مدافع حرم و امنیت در استان فارس داریم
موسوی درخصوص شهدای امنیت بیان کرد: منظور از شهدای امنیت رزمندگانی است که در جنوب شرق یا شمال غرب دفاع از مرزها را بر عهده داشته و طی سه سال اخیر به شهادت رسیده اند.

وی با اعلام اینکه اکنون 68 شهید مدافع حرم و 14 شهید امنیت در استان فارس داریم، اظهار داشت: 28 نفر از شهدای مافع حرم از غیور مردان لشکر فاطمیون هستند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله در پاسخ به این سوال که چرا رسیدگی به خانواده شهدای دفاع مقدس و یا مدافعان حرم به برگزاری یادواره و سرکشی صرف، از خانواده هایشان منحصر شده است، وظیفه رسیدگی به خانواده شهدا را وظیفه ارگان های دیگری عنوان کرد و گفت: البته ما هم پیگیری می کنیم و تلاش می کنیم در سرکشی هایی که داریم به مشکلات خانواده شهدا رسیدگی کنیم.

موسوی در خصوص اینکه چه کارهای نو و متفاوتی در یادواره لاله های غریب انجام می شود، بر موضوع تبیین چرایی حضورمان در منطقه و تحولات و بیداری اسلامی تاکید کرد و بیان کرد: مردم باید بدانند که اگر ما در مقابله با داعش در منطقه حاضر نمی شدیم الان مجبور بودیم در کرمانشاه و همدان با آنها بجنگیم لذا سعی کردیم در راستای روشنگری، با بهره گیری از حلقه های جوانان و سخنرانان در نشست های هم اندیشی در میان دانشجویان و مردم باشیم.

نظرات بینندگان