کد خبر: ۱۱۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیون دلاری یک شرکت چینی در شهر سلامت شیراز

استاندار فارس با اشاره به ساخت پروژه شهر سلامت شیراز در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ هکتار از نهایی شدن سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیون دلاری یک شرکت چینی در این پروژه خبر داد.
به گارش شیرازه، اسماعیل تبادار عصر امروز در نشست خبری که با حضور 7 خبرگزاری خارجی مقیم ایران و رسانه‌های داخلی برگزار شد با اشاره به ساخت پروژه شهر سلامت شیراز در زمینی به مساحت 8500 هکتار از نهایی شدن سرمایه‌گذاری 430 میلیون دلاری یک شرکت چینی در این پروژه خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 910 میلیون دلار سرمایه‌ خارجی برای پروژ‌های فارس جلب شده است.

وی با بیان اینکه چین، کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فارس هستند، افزود: 50 درصد سرمایه‌گذاری خارجی که امسال در استان فارس انجام شده است در زمینه انرژی خورشیدی و تولید انرژی پاک بوده است.

تبادار اظهار داشت: استان فارس در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و غیره قابلیت‌های زیادی دارد و در زمینه تامین امنیت غذایی کشور حدود 10 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از برجسته‌ترین منابع آب‌های ژرف کشور در ارسنجان استان فارس است، افزود: با وجود اینکه استان فارس در چند سال گذشته دچار خشکسالی شده است اما با بهره‌‌برداری از سدهایی مثل «هایقر»، «نرگسی»، «کوار» و «چشمه عاشق» زمینه آبرسانی فراونی در این استان فراهم می‌شود.

استاندار فارس عنوان کرد: با وجود کم‌آبی در استان فارس باید سند موزون در زمینه آب برای ادامه راه تنظیم شود و این مهم در دستور کار استانداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان فارس به دلیل همجواری با چندین استان‌ محل عبور بار از این استان‌ها به دیگر مناطق کشور است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2300 کیلومتر بزرگراه در استان فارس وجود دارد که 1300 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، 450 کیلومتر آن در حال ساخت است و ساخت 600 کیلومتر بزرگراه نیز در دستور کار قرار دارد.

تبادار با بیان اینکه در کنار ساخت بزرگراه، ساخت آزادراه شیراز_اصفهان به طول 222 کیلومتر با اعتبار 2300 میلیارد تومان در حال انجام است، افزود: این آزادراه در پاپان سال 97 به بهره‌‌برداری می‌رسد و طول مسیر شیراز به مرکز کشور را 130 کیلومتر کاهش می‌دهد و علاوه بر این ساخت سه آزادراه لار_بندرعباس، شیراز _ بوشهر و لامرد _ پارسیان نیز در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه اگر خط ریلی به کانون بار متصل نشود صرفه اقتصادی ندارد، عنوان کرد: خط ریلی اقلید _ یزد اگر سال آینده به بهره‌برداری برسد ساعت سفر شیراز به مشهد از 24 ساعت به 18 ساعت کاهش می‌یابد.

استاندار فارس با بیان اینکه بوشهر کانون بار است و حتما باید خطوط ریلی فارس به آن متصل شود، افزود: فاینانس خط ریلی شیراز _ بوشهر مهیا شده، پیمانکار پروژه نیز مشخص شده است و کار ساخت این پروژه اوایل سال آینده شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه ترمینال داخلی فرودگاه شیراز دومین ترمینال داخلی کشور است و ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهید دستغیب شیراز نیز با 20 هزار متر مساحت و 6 ایربریج در حال ساخت است، گفت: علاوه بر فرودگاه شیراز، فرودگاه جهرم، لامرد، لار نیز فعال هستند و فرودگاه‌های آباده، فسا و داراب نیز فعال می‌شوند.

تبادار با بیان اینکه گردشگری یکی از مزیت‌های برجسته استان فارس است بنابراین برای جذب گردشگر آسان‌سازی مسافرت‌ها در حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی مدنظر ماست، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته اولین قطار گردشگری به سمت اصفهان و یزد راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در استان فارس اهتمام زیادی به زمینه‌سازی برای هتل‌سازی حتی در روستاها فارس در قالب اقامتگاه‌های بوم‌گردی شده است، عنوان کرد: با این کار قصد داریم که زمینه اقامت گردشگر را در روستاهای فارسی فراهم کنیم و تنها به فکر بازدید گردشگر از جاذبه‌های روستاهای فارس نباشیم.

تبادار با بیان اینکه در حال حاضر بهترین شرایط برای سرمایه‌گذاری در استان فارس فراهم است و هر سرمایه‌گذاری که تمایل به حضور در استان فارس داشته باشد تمام شرایط برای آن فراهم می‌شود، گفت: اگر سرمایه‌گذاران تمایل به حضور در مناطق ویژه اقتصادی استان فارس داشته باشند از معافیت مالی و گمرکی برخوردار خواهند شد.

بازدید رسانه‌های خارجی از پروژه‌های عمرانی فارس

ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: در راستای ارائه عملکرد و بازدید از پروژه‌های مختلف استان فارس 7 خبرگزاری خارجی حاضر در ایران در سفر یک روزه از پروژه‌های استان فارس بازدید کردند.

تاجگردون خاطرنشان کرد: بازدید از پروژه خط یک و پروژه عملیاتی خط دو مترو شیراز، بازدید از ورزشگاه بزرگ پارس و بازدید از ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز از جمله برنامه‌های سفر این رسانه‌های خارجی به استان فارس بوده است.

وی خاط نشان کرد: این سفر براساس برنامه سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازدید خبرگزاری‌های خارجی حاضر در ایران از پیشرفت‌های استان فارس، خوزستان و کرمان انجام شده است.

تسنیم

نظرات بینندگان