کد خبر: ۱۱۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
کارشناس آموزش پیشگیری از مواد مخدر:

یادگیری مهارت های زندگی زمینه ساز پیشگیری از اعتیاد در دانش آموزان است

شبانی نژاد گفت: تقویت نگرش منفی نسبت به مواد مخدر و اعتیاد آور در دانش آموزان یکی از محورهای اصلی هدف گذاری برای آموزش مهارت ها در مدارس است.
یادگیری مهارت های زندگی زمینه ساز پیشگیری از اعتیاد در دانش آموزان است
به گزارش شیرازه، عبدالحسین شبانی نژاد کارشناس آموزش پیشگیری از اعتیاد در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع نقش مهارت های زندگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان در دبیرستان دوره اول شهید اندرزگو(فرهنگیان) شهرستان لامرد در گفتگو با  شیرازه اظهارداشت: یکی از مهمترین مشکلات مربوط به جوانان که گسترش جهانی پیدا کرده ابتلا به انواع مواد مخدر مخصوصا" مواد مخدر جدید می باشد که رشد فزاینده، این معضل از نظر تعداد مصرف کننده و تغییرمواد مصرفی از سنتی به مواد شیمیایی وصنعتی و روان گردان،پایین آمدن سن شروع مصرف،عوارض وآسیب های اجتماعی،فردی، اقتصادی اهمیت پیشگیری وآموزش مهارت های زندگی به دانس آموزان در مدارس می طلبد.

شبانی نژاد تقویت نگرش منفی نسبت به مواد مخدر و اعتیاد آور در دانش آموزان را یکی از محورهای اصلی هدف گذاری برای آموزش مهارت ها در مدارس اعلام کرد و افزود: یادگیری مهارت های زندگی زمینه ساز پیشگیری از اعتیاد در دانش آموزان است. افزایش مهارت های مانند، قاطعیت نه گفتن درحل مسائل چون پیشنهاد مصرف مواد مخدرکمک کننده می باشد و پتانسیل بالایی برای پیشگیری از مشکلات و آسیب های مختلف اجتماعی دارد.

وی نقش هدف در زندگی نوجوانان مدارس را مهم تلقی کرد و بیان داشت: انتخاب و گزینش هدف های متعدد و جایگزین این مزیت را دارد که اگر انسان در دستیابی به یکی از اهداف ناکام شد، تامل خود را از دست نداده و با جانشین ساختن اهداف دیگر تسلط خویش را بر زندگی حفظ کند.
نظرات بینندگان