کد خبر: ۱۱۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

راه اندازی پاويون اختصاصی عرضه محصولات خوشه و كنسرسيوم‌های صادراتی در شانگهای چين/ رشد 20درصدی صادرات فرش

فتوحی گفت: شركت شهرک‌هاي صنعتي فارس از توسعه و تقويت بازارهاي صادراتي فرش دستباف با راه‌اندازي خوشه و كنسرسيوم فرش دستباف فارس حمایت می‌کند.

به گزارش شیرازه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به جایگاه برتر این استان در تولید فرش دستباف اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست بافته‌های تولیدی در بازارهای صادراتی و داخلی فراهم می‌کند.


احد فتوحي در چهاردهمین نمايشگاه فرش دستباف فارس كه با همكاري اين شركت راه اندازي شده است با اشاره به تشكيل خوشه و كنسرسيوم صادراتي فرش دستباف فارس توسط اين شركت و حمايت هاي انجام شده از ذينفعان فرش در قالب خوشه و كنسرسيوم صادراتي گفت: تقويت بازارهاي صادراتي از مهمترين برنامه هاي اين شركت است و در اين زمينه كارهاي مطالعاتي بازارهاي هدف جديد انجام شده است.

وي از راه اندازي پاويون اختصاصي و مركز فروش دائمي عرضه محصولات خوشه ها و كنسرسيوم هاي صادراتي در شهر شانگهاي چين با حمايت هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در نيمه نخست اسفند امسال خبر داد و اضافه کرد: اين مركز در فضايي به مساحت 2500متر راه اندازي مي شود كه بخش عمده از آن يعني بالغ بر 700متر مربع به عرضه فرش دستباف اختصاص خواهد يافت.

فتوحي افزود:با توجه به بازار مناسب چین برای فرش دست‌بافت و شاخص بودن فرش دستباف فارس در جهان، راه اندازي اين مركز فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های خوشه فرش فارس در سطح بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به فعاليت هاي صادراتي توسط خوشه و كنسرسيوم فرش دستباف استان گفت: با روند مناسب فعاليت هاي انجام شده درحوزه هاي بازارصادراتي و اجراي طرح هاي مطالعاتي توسعه بازار در كشورهاي جديد هدف صادراتي شاهد افزايش حدود 20درصدي در صادرات فرش دستباف استان از ابتداي امسال تاكنون هستيم.

وی با اشاره به فعالیت 2 ساله خوشه فرش فارس گفت: فارس 180 هزار بافنده و 31 اتحادیه صنفی در سراسر این استان دارد که فعالیت این خوشه با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک و مرکز احیا و مستندسازی نقوش در خوشه فرش فارس و فعالیت این مراکز در يك سال اخیر، شاهد تحول‌های مناسبی در زمینه فرش دست‌بافت بوده ايم .

در چهاردهمین نمايشگاه فرش كه باحضور 70 شرکت كننده از سراسر کشور برپاشده توليد كنندگان در فضايي به مساحت شش هزار متر مربع انواع فرش دستباف، تابلو فرش، گلیم، گبه، جاجیم و گلیم فرش را ارائه كرده اند.

علاقه مندان و بازدید کنندگان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه مورخ 27 بهن 1396 همه روزه از ساعت 16 تا 21 به محل دایمی نمایشگاه های بین المللی فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان