کد خبر: ۱۱۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
در جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد:

تصویب بودجه 3 هزار و 210 میلیارد تومانی شهرداری شیراز/ امکان تحقق بودجه سال 96 تا پایان سال وجود ندارد

بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز با افزایش 60 میلیارد تومانی و با مبلغ 3 هزار و 210 میلیارد تومان به تصویب اعضای شورای شهر شیراز رسید.
تصویب بودجه 3 هزار و 210 میلیارد تومانی شهرداری شیراز/ امکان تحقق بودجه سال 96 تا پایان سال وجود نداردبه گزارش شیرازه، کلیات بودجه 3 هزار و 210 میلیارد تومانی سال آینده شیراز در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز که به صورت فوق العاده در روز پنج شنبه(26 بهمن) برگزار شد، به تصویب اعضای شورا رسید.

لازم به ذکر است که بودجه پیشنهادی شهرداری مبلغ 3 هزار و 150 میلیارد تومان بود، این رقم در جلسه علنی شورای شهر با افزایش 60 میلیارد تومانی به موافقت اکثریت آراء رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، املاک و حقوقی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه بودجه سال 97 انقباضی است، گفت: این بودجه با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و محدودیت های موجود تهیه شده است لذا نحوه تخصیص بوجه به فعالیت های پیش بینی شده در لایحه بودجه باید با رویکرد بودجه عملیاتی باشد.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه انقباضی بودن بودجه نمی تواند مانعی برای جلوگیری از تلاش بیشتر شهرداری و مدیران آن جهت کسب درآمد و تامین منابع پیش از آن و تقدیم اصلاحیه شود، تلاش برای جذب سرمایه گذار را اولویتی عنوان کرد که باید در دستورکار شهرداری قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید گزارش منظمی از اجرای لایحه بودجه به شورا ارائه کند، اعلام کرد: بر اساس گزارش های موجود بودجه سال 96 با کاهش جدی روبرو بوده و امکان تحقق آن تا پایان سال وجود ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، املاک و حقوقی شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: شهردار شیراز می بایست اصلاحیه بودجه سال 96 را تاکنون به شورا ارائه می داده است، انتظار می رود شهرداری نسبت به این موضوع سرعت عمل داشته باشد.

موسوی با اظهار اینکه شورای شهر علاوه بر اینکه وظیفه وضع مقررات و نظارت را دارد، گفت: شورا در حوزه شهر و سازمان های خدماتی دارای وظایف و اختیاراتی است که تاکنون به دلایل نامعلوم نتوانسته است به آن عمل کند.

وی در انتها علت اینکه شورای شهر نتوانسته به وظایف خود به درستی عمل کند  را تبدیل شورای شهر به شورای شهرداری عنوان کرد و گفت: لازم است زمینه اجرای دقیق وظایف شورا با همکاری سازمان های شهری به ویژه استانداری و فرمانداری فراهم شود.

پروژه های نیمه تمام شهرداری هر چه سریعتر تکمیل شوند
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با بیان اینکه بخش عمده ای از وقت مردم شیراز در ترافیک صرف می شود، اظهار داشت: اتوبوس ها و تاکسی های موجود در سطح شهر اغلب فرسوده هستند و عمر بالایی دارند.

نوذر امامی گفت: ساخت و ساز مجتمع های اداری و تجاری بدون پارکینگ در خیابان های کم عرض نیز بر حجم معضلات موجود در شهر اضافه کرده است.

وی وجود ادارات مرکزی در خیابان های کم عرض و مرکزی را دلیلی بر وجود گره ترافیکی در بافت مرکزی شهر دانست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بر تسریع در انجام پروژه های نیمه تمام شهرداری و فراهم کردن بسترها و زمینه های رفاهی و گردشگری تاکید کرد.
نظرات بینندگان