کد خبر: ۱۱۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز مطرح کرد؛

آمادگی شهرداری جهت پذیرایی از مردم در ایام نوروز

یکی از قطب های گردشگری کشور شیراز است و این شهر در تعطیلات نوروز پذیرای شمار زیادی از مردم ایران خواهد بود که معاون خدمات شهری شهرداری شیراز می گوید آماده پذیرایی از مردم هستیم.
به گزارش شیرازه، محمد حسن پور در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات نوروزی در شیراز گفت: برای انجام این کار با بهره گیری از تجارب سال های گذشته می کوشیم که میوه با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در دسترش شهروندان قرار گیرد.
وی در زمینه آماده سازی شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی هم گفت: امسال با شرایطی متفاوت تر در شیرازی به مراتب زیباتر از سال های قبل میزبان بهار و میهمانان و مسافران نوروزی خواهیم بود.
حسن پور افزود: شیراز یکی از شهرهای زیبا و گردشگرپذیر مطرح در کشورمان است و در کنار آب و هوا طبیعت زیبا، جاذبه های مذهبی، تاریخی و فرهنگی آن نیز هر ساله تعداد قابل توجهی از هموطنان را در ایام مختلف سال خصوصا نوروز به سمت خود جذب می کند.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: به منظور افزایش آمادگی، در هر 11 منطقه شهرداری شیراز کارگروهی تشکیل شده تا ضمن شناسایی کمبودها، کاستی ها و معایب و ایرادهای فنی و بصری موجود در مناطق، نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز تعطیلات نوروزی، لازم است که نیروهای خدوم شهرداری در حوزه های مختلف به شکل شبانه روزی فعالیت داشته باشند.
حسن پور فزود: از آنجا که طی سال های گذشته در کنار ساخت پروژه های عمرانی و پل های بتنی، توجه بسیار اندکی به توسعه فضای سبز کلانشهر شیراز شده، بنابراین لازم است در شیرازی که به شهر گل و بلبل و شهر فرهنگ و ادب شهره است به کاشت گل و توسعه فضای سبز آن نیز توجه ویژه شود که امسال این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: همچنین امسال در تمام نقاط شهر شاهد راه اندازی غرفه های متمرکز فروش ماهی و سبزه عید با سازه های جدید و یکسان خواهیم بود و برپایی هرگونه غرفه ای خارج از این چارچوب ممنوع است و نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهد شد.
حسن پور، یکی از نمادهای شهر شیراز را درخت سرو دانست و گفت: طی سال های اخیر در در درخت کاری های سطح شهر به این درخت اصلا توجه نشده و اثری از آن دیده نمی شود که به همین دلیل با برنامه ریزی های لازم در فاصله 10 کیلومتری چهار ورودی شهر شیراز تا ورودی شهر کاشت این درخت در حال انجام است که می کوشیم تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی این کار به اتمام برسد.
وی افزود: همچنین سالن های سرپوشیده ورزشی و سالن های نمایشگاه بین المللی و همچنین حسینیه ها نیز برای اسکان مسافران در زمان بارش باران پیش بینی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: همچنین امسال بحث جلوگیری از برپایی چادر در پارک ها، بوستان ها، پیاده روها و حاشیه معابر را با هدف حفظ زیبایی منظر شهری با جدیت در دستور کار داریم و با توجه به پیش بینی مکان هایی برای برای اسکان مسافران، از این کار جلوگیری خواهد شد.
حسن پور گفت: البته ممنوعیت برپایی چادر تنها مختص شهروندان نیست و به هیچ نهاد و مجموعه ای نیز اجاره برپایی چادر و نصب بنر در ورودی ها و سطح شهر داده نمی شود و چنانچه انجام این کار لازم باشد باید حتما با هماهنگی ستاد تسهیلات نوروزی انجام شود.
وی افزود: امسال به تمام مسافران و میهمانان نوروزی در بدو ورود به شیراز بسته های مختلف گردشگری حاوی نقشه راهنما و معرفی جاذبه ها و دیدنی های شهر داده می شود تا بتوانند به راحتی به این مکان ها دسترسی پیدا کنند.
ایرنا
نظرات بینندگان