کد خبر: ۱۱۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
امام جمعه موقت شیراز؛

راه مبارزه با فساد روی آوردن به مطالبات مردمی است/ حضور حماسی مردم، نشانگر حرکت قطار انقلاب بر ریل ولایت

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد گفت: راه‌حل مبارزه با فساد پرداختن به مطالبات مردم است که امروز ۸۰ درصد مطالبات اقتصادی است.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن مرادی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: بررسی وضعیت حضور مردم در ۴۰۹ شهر بزرگ کشور از جمله تهران نشان می‌دهد در همه این شهر‌ها حضور مردم نسبت به راهپیمایی پارسال افزایش داشته است.
خطیب جمعه شیراز، پیگیری مطالبات مردم را وظیفه مسئولان و از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: برخورد با فساد و تبعیض دو موضوع مهم کشور است و برای برخورد با فساد باید از دانه درشت‌ها شروع کرد.
وی گفت: در این مسیر لازم است هم مجلس و قوه مجریه و هم قوه قضاییه با نظارت و جدیت به سراغ سرچشمه ی فساد‌ها بروند و قبل از وقوع جرم مانع ارتکاب آن شوند .
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه انهدام هواپیمای مسافربری کشورمان توسط جنگنده‌های عراقی در اول اسفند اشاره کرد و گفت: این هواپیما از تهران با ۴۰ مسافر عازم اهواز بود که تعداد زیادی از روحانیون در این پرواز به شهادت رسید و به همین خاطر این روز، روز روحانیت و دفاع مقدس نام گرفت.
حجت‌الاسلام و المسلمین مرادی افزود: در دوران دفاع مقدس ۹۷ هزار رزمنده روحانی در جبهه‌های جنوب و غرب فعالیت می‌کردند و از این تعداد پنج هزار و ۲۰۰ روحانی شهید شدند که بیش از ۳۵۰ شهید روحانی از استان فارس هستند.
امام جمعه موقت شیراز همچنین در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با تبیین ویژگی‌های شخصیتی آن بانوی گرامی، گفت: رفتار آن حضرت، الگویی مناسب برای همسران و رهنمودهایش، راهنمایی دقیق برای ساختن خانواده‌ای متعالی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مرادی به بیان مشخصه‌های چهار نوع خانواده در جامعه، شامل خانواده متلاشی، متزلزل، متعادل و متعالی پرداخت و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها برای خانواده متعالی به ما رهنمود می‌دهند.
او ادامه داد: خانواده متعادل، خانواده مبتنی بر رعایت حقوق متقابل است و خانواده متعالی خانواده‌ای است که روابط در آن در اوج صداقت است و این خانواده‌ها الگو هستند و به دیگران الگو می‌دهند.
امام جمعه موقت شیراز، اصل حیا و عفاف، اصل تعامل و همکاری متقابل، اصل آشناسازی فرزندان با ارزش‌های الهی، اصل سادگی و احترام به همسر را از اصول زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها دانست.
نظرات بینندگان