کد خبر: ۱۱۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

معامله ۳۳ میلیون سهم در بورس استان فارس

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس از معامله ۳۳ میلیون سهم در بورس این استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ای استان فارس 33 میلیون  و 252 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 105 میلیارد ریال مبادله شد.

کرشمه ترابیان با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به 235 شرکت است، خاطرنشان کرد: 56 درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و 44 درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر 27 شرکت کارگزاری در بورس این استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در دوره مورد نظر در مجموع برای 88 نفر کد سهام‌داری جدید صادر شده است.

وی عنوان کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های «ذوب آهن اصفهان»، «نورد و لوله اهواز» و «سایپا دیزل» بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های «فولاد مبارکه اصفهان»، «پارس خودرو» و «پتروشیمی زاگرس» بیشترین تقاضای فروش را داشته‌اند.

ترابیان افزود: سهام شرکت‌های «رینگ‌سازی مشهد»، «کارخانجات مخابرات ایران» و «سرمایه‌گذاری صنعت نفت» با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های « فولاد مبارکه اصفهان»، «پالایش نفت لاوان» و «مس شهید باهنر» بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته به میزان 48 واحد افزایش یافت و به عدد 98 هزار و 347 رسید.

تسنیم

نظرات بینندگان